» سلامت » قرص لیورگل برای چی خوبه؟ خواص و عوارض
قرص لیورگل برای چی خوبه

قرص لیورگل برای چی خوبه؟ خواص و عوارض

تیر ۱۱, ۱۴۰۳ 4۰11

قرص لیورگل برای چی خوبه؟ خواص و عوارض

قرص لیورگل چه خواص و عوارضی دارد؟ شما زمانی می توانید به این سوال پاسخ دهید که ترکیبات یک دارو را به طور کامل بشناسید. عدم شناخت آنچه که مصرف می کنید ممکن است نه تنها نیاز شما را بر طرف نکند بلکه مشکلات دیگری نیز برای بدنتان به وجود آورد.

پس با این مقاله همراه باشید تا به سوالات زیر با یکدیگر پاسخ دهیم:

  • ترکیبات قرص لیورگل
  • محافظت از کبد مهمترین خاصیت قرص لیورگل
  • جلوگیری از کاهش عملکرد مغز مرتبط با افزایش سن
  • کمک به پروسه درمان سرطان
  • درمان آکنه
  • محافظت از استخوان
  • آیا خار مریم بی خطر است؟

ترکیبات قرص لیورگل

قرص لیورگل از گیاهی ارزشمند و پرخاصیت به نام خارمریم تشکیل می شود. عصاره خارمریم دارای مقدار زیادی سیلیمارین (بین ۶۵ تا ۸۰ درصد) است که از این گیاه تغلیظ می شود. سیلیمارین استخراج شده از خارمریم دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد ویروسی و ضد التهابی بسیاری است که در درمان بسیاری از بیماری ها نقش دارد.

کدام داروی گیاهی به درمان کبد چرب کمک می کند؟

اینجا کلیک کنید 👈 بهترین داروی گیاهی کبد چرب

محافظت از کبد مهمترین خاصیت قرص لیورگل

خار مریم اغلب به دلیل اثرات محافظت کننده از کبد شناخته و تایید می شود. این گیاه به عنوان یک درمان مکمل به افرادی توصیه شده که از بیماری هایی همچون کبد الکلی، بیماری کبد چرب غیر الکلی، هپاتیت و حتی سرطان کبد رنج می برند. سیلیمارین همچنین برای محافظت از کبد در برابر سمومی مانند آماتوکسین استفاده می شود که توسط قارچ کلاهک مرگ تولید شده و در صورت مصرف، کشنده است.

این مکمل می تواند به کاهش التهاب کبد و آسیب کبدی ناشی از رادیکال های آزاد نیز کمک کند. به طور کلی مطالعات بسیاری در تایید بهبود عملکرد کبد توسط خارمریم در افراد مبتلا به بیماری های کبدی گزارش شده است.

جلوگیری از کاهش عملکرد مغز مرتبط با افزایش سن

خارمریم بیش از دو هزار سال است که به عنوان یک درمان سنتی برای بیماری های عصبی مانند آلزایمر و بیماری پارکینسون در طب سنتی استفاده می شود.

قرص لیورگل برای چی خوبه
قرص لیورگل برای چی خوبه

کمک به پروسه درمان سرطان

اثرات آنتی اکسیدانی سیلیمارین در قرص لیورگل برای افرادی که در پروسه درمان سرطان قرار دارند می تواند مفید باشد. این گیاه باعث می شود تا عملیات شیمی درمانی به طور موثرتری عمل کرده و در برخی شرایط حتی سلول های سرطانی را نیز از بین می برد.

درمان آکنه

استرس اکسیداتیو در بدن ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد. خارمریم به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مکمل مفیدی برای افراد مبتلا به آکنه است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص لیورگل

محافظت از استخوان

در تحقیقات آزمایشگاهی و مطالعات حیوانی اثبات شده است که سیلیمارین می تواند معدنی شدن استخوان را تحریک کرده و به طور بالقوه از تحلیل استخوان محافظت کند. با این حال، در حال حاضر هیچ مطالعه انسانی وجود ندارد، بنابراین اثر بخشی آن مورد پرسش است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص لیورفیت

آیا خار مریم بی خطر است؟

خار مریم معمولا در صورت مصرف خوراکی بی خطر در نظر گرفته می شود. تنها حدود یک درصد از افراد در صورت مصرف بیش از حد، برخی از عوارض جانبی را تجربه کرده اند. این عوارض جانبی معمولا شامل اختلالات روده مانند اسهال، حالت تهوع یا نفخ می شود.

اما به طور کلی توصیه می شود افراد زیر در مصرف خارمریم و قرص لیورگل احتیاط کنند:

  • زنان باردار: اطلاعاتی در مورد ایمنی آن در زنان باردار وجود ندارد، بنابراین به آن ها توصیه می شود از مصرف این مکمل خودداری کنند.
  • افرادی که به گیاه خارمریم حساسیت دارند: خارمریم ممکن است در افرادی که به گیاهان تیره کاسنی و تیره مرکبیان
    حساسیت دارند، واکنش آلرژیک ایجاد کند .
  • بیماران مبتلا به دیابت: اثرات کاهش دهنده قند خون خارمریم در قرص لیورگل ممکن است افراد مبتلا به دیابت را در معرض خطر کاهش قند خون قرار دهد.
  • افرادی که شرایط خاص دارند: خارمریم می تواند اثرات استروژنی داشته باشد، در نتیجه شرایط حساس به هورمون، از جمله برخی از انواع سرطان سینه را بدتر می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 دسته داروهای کبد چرب

سخن پایانی

خارمریم یک مکمل بی خطر است که در قرص لیورگل به عنوان یک درمان مکمل برای بیماری های مختلف از جمله بیماری کبد، سرطان و دیابت استفاده می شود. با مصرف این گیاه در قالب مکمل های گیاهی به سلامت کبد خود کمک کنید.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×