» بیماری ها و پیشگیری » قرص زنجبیل برای چی خوبه
قرص زنجبیل برای خوبه

قرص زنجبیل برای چی خوبه

۲۰ مرداد ۱۴۰۳ 10۰87

قرص زنجبیل برای خوبه

زنجبیل تنها یک افزودنی خوشمزه نیست. جینجرول، یک جزء طبیعی در ریشه زنجبیل، به تحرک دستگاه گوارش کمک می کند. مصرف آن به ویژه در قالب قرص زنجبیل هضم کارآمد را تشویق کرده، بنابراین غذا به مدت طولانی در روده باقی نمی ماند. زنجبیل علاوه بر طعم عالی، طیف وسیعی از فواید سلامتی را ارائه می دهد که می توانید به اشکال مختلف از جمله قرص زنجبیل از آن لذت ببرید.

در ادامه به مهمترین خواص قرص زنجبیل خواهیم پرداخت، از جمله:

  • تسکین حالت تهوع
  • کاهش نفخ و بهبود هضم
  • خواص ضد التهابی و کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • آیا بهتر است قرص زنجبیل مصرف کنیم؟

تسکین حالت تهوع

تشویق به تخلیه معده می تواند ناراحتی های ناشی از حالت تهوع را کاهش دهد. یک مطالعه صورت گرفته در سال ۲۰۲۰ نشان می دهد که زنجبیل می تواند به کاهش تهوع صبحگاهی و تسکین حالت تهوع به دنبال درمان سرطان کمک کند. یک تحقیق دیگر در سال ۲۰۱۶ اثبات کرده است که جینجرول های موجود در زنجبیل در جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ موثر هستند.

علاوه بر آن، محققان دریافته اند که زنجبیل خشک و به دنبال آن زنجبیل تازه و نوع پودر شده دارای بالاترین غلظت جینجرول هستند. حتی بانوان نیز قدرت زنجبیل در کاهش حالت تهوع صبحگاهی و سایر ناراحتی ‌های مرتبط با بارداری را تایید کرده ‌اند. آکادمی زنان و زایمان آمریکا از زنجبیل به عنوان یک گزینه غیردارویی موثر جهت کاهش تهوع و استفراغ یاد می کند.

قرص زنجبیل برای خوبه
قرص زنجبیل برای خوبه

مهمترین علائم سردی معده چیست؟ بهترین روش درمان آن را می شناسید؟

اینجا کلیک کنید 👈 برای سردی معده چه قرصی بخوریم؟

کاهش نفخ و بهبود هضم

چندین مطالعه در سال ۲۰۱۸ به بررسی اثرات زنجبیل در تولید گازهایی پرداخته اند که در طول فرآیند هضم در روده تشکیل می شوند. این تحقیق نشان می ‌دهد که آنزیم‌ های موجود در زنجبیل می‌ توانند به تجزیه و دفع این گاز کمک کنند و هر گونه ناراحتی گوارشی را تسکین دهند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل به افزایش تحرک دستگاه گوارش کمک می کند، در نتیجه می تواند یبوست را بهبود بخشد و یا از آن جلوگیری کند. همچنین به نظر می رسد که زنجبیل دارای اثرات مفیدی بر روی آنزیم لیپاز پانکراس است که بر عمل هضم در روده کوچک موثر است.

خواص ضد التهابی و کاهش خطر ابتلا به سرطان

زنجبیل، از وجود پروتئین یا سایر مواد مغذی حمایت نمی کند اما حاوی بیش از ۴۰۰ ترکیب طبیعی است که برخی از آن ها دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان هستند. تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل می تواند انواع مختلف استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می افتد که رادیکال های آزاد بیش از حد در بدن جمع شوند. رادیکال های آزاد مواد سمی هستند که توسط متابولیسم و ​​سایر عوامل تولید می شوند.

هنگامی که رادیکال های آزاد در بدن تجمع می یابند، می توانند باعث آسیب سلولی شوند که می تواند منجر به بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید، حمله قلبی، التهاب مزمن و سرطان شود. مطابق با مطالعات صورت گرفته، زنجبیل در مرگ یا مهار رشد سلول های سرطانی از جمله سرطان دستگاه گوارش، سرطان کولورکتال، سرطان معده، پانکراس و کبد موثر است.

آیا بهتر است قرص زنجبیل مصرف کنیم؟

هر دو شکل زنجبیل از جمله ریشه و پودر آن، تمامی خواص زنجبیل را پوشش می دهد. اگرچه مصرف ریشه تازه برای برخی از افراد ممکن است سخت باشد، در مقابل، پودر آن در قالب قرص زنجبیل به دلیل سهولت در مصرف و مقرون به صرفه بودن طرفداران خود را دارد. چنانچه به دنبال خواص قرص زنجبیل جهت کاهش میزان حالت تهوع خود هستید بهتر است از خواص قرص زنجبیل زین تیگو بهره مند شوید.

ریزوم های موجود در این قرص زنجبیل علاوه بر آن که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند در رفع مشکلات گوارشی از جمله حالت تهوع موثر است. مهمترین ویژگی این قرص زنجبیل آن است که بر روی مراکز عصبی مسئول حالت تهوع و استفراغ اثر گذاشته و خاصیت ضد تهوع خود را اعمال می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ضد تهوع گیاهی

ضد تهوع

حالت تهوع تحت تاثیر دلایل و عوامل متفاوتی ایجاد می شود. برای هر یک از انواع تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی، بانوان باردار، حالت تهوع در سفر و تهوع ناشی از سوء هاضمه، دوز متفاوتی از قرص زنجبیل باید مصرف شود. شرکت داروسازی دینه، با طراحی قرص ومیگان به صورت تخصصی برای هر یک از انواع حالت تهوع دستور العمل متفاوتی را تجویز می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص ومیگان دینه 

قرص ومیگان

بسیاری از افراد به دنبال خواص ضد التهابی زنجبیل برای تسکین انواع درد های مفصلی از جمله آرتریت هستند. در این شرایط بهترین کار، مصرف کپسول فیتو آرتریت است. ترکیبات گیاهی کپسول فیتو آرتریت علاوه بر عصاره خشک زنجبیل، حاوی عصاره خشک زردچوبه، عصاره گیاه پنجه گربه و پیازچه بوده و در نتیجه خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود را دو چندان کرده است.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول فیتو آرتریت

کپسول فیتو آرتریت

سخن پایانی

زنجبیل به عنوان یک ماده ضد التهاب و ضد تهوع در فهرست گیاهان دارویی پرطرفدار و پرمصرف قرار دارد. این گیاه پر خاصیت نه تنها غذای شما را لذیذتر کرده بلکه به حفظ سلامتی شما نیز کمک می کند. به ویژه آن که اگر مصرف آن در فرمت های دارویی از جمله کپسول و قرص زنجبیل صورت بگیرد تا بدن میزان دوز کافی و موثر از آن را دریافت کند. برای دریافت بهترین قرص زنجبیل و آشنایی با دیگر مکمل های گیاهی به بخش داروهای گیاهی داروخانه اینترنتی درمانگیاه مراجعه کنید.

منبع: https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/ginger-benefits

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×