» بیماری ها و پیشگیری » غذاهای چربی سوز را بشناسید | ۸ چربی سوز
غذاهای چربی سوز را بشناسید

غذاهای چربی سوز را بشناسید | ۸ چربی سوز

۱۵ مرداد ۱۴۰۳ 11۰108

غذاهای چربی سوز را بشناسید

در مسیر کاهش وزن همیشه رعایت رژیم های غذایی سخت و طاقت فرسا کارساز و موثر نیست. شما می توانید با شناخت و آگاهی نسبی درباره غذاهای چربی سوز علاوه بر آن که بدن خود را از دریافت مواد غذایی محروم نمی کنید، به کاهش وزن خود نیز کمک کنید.

اگر به دنبال کاهش وزن به طور اصولی هستید به جای درستی آمده اید. به طور کلی همه غذاها متابولیسم بدن را تحریک می کنند. با این حال، برخی از انواع آن ها تأثیر بیشتری بر متابولیسم و چربی سوزی دارند. خوردن این غذاها راهی موثر جهت دستیابی به وزن ایده آل است.

در این مقاله به بررسی برخی از مهمترین و رایج ترین غذاهای چربی سوز می پردازیم:

  • رایج ترین غذاهای چربی سوز
  • بهترین راه برای افزودن غذاهای چربی سوز به رژیم غذایی

رایج ترین غذاهای چربی سوز

 ماهی چرب

ماهی های روغنی به ویژه سالمون، سرشار از اسیدهای چرب با زنجیره بلند هستند. یافتن این اسیدهای چرب در دیگر غذاهای چربی سوز شکم و پهلو قطعا ساده نیست. ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ساردین، ماهی خال مخالی و سایر ماهی های چرب حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که کمک می کند تا بدن چربی بیشتری از دست بدهد. ماهی همچنین منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است که منجر به احساس سیری بیشتر و در نتیجه افزایش متابولیسم بدن می شود.

غذاهای چربی سوز را بشناسید

غذاهای چربی سوز را بشناسید

جهت آشنایی با قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو کلیک کنید

اینجا کلیک کنید 👈 قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو

تخم مرغ

اگرچه به طور سنتی از مصرف زرده تخم مرغ به دلیل کلسترول بالای آن اجتناب می شود، اما مصرف تخم مرغ کامل در کاهش وزن تاثیر به سزایی دارد. تخم مرغ، ماده ای بسیار مغذی و حاوی مقدار زیادی پروتئین بوده که می تواند به جلوگیری از گرسنگی و پرخوری کمک کند. مصرف حداکثر سه تخم مرغ در هفته علاوه بر آن که در چربی سوزی موثر است، در عین حال شما را سیر نگه می دارد.

چای سبز

چای سبز علاوه بر تامین مقدار متوسط ​​کافئین، منبع عالی (EGCG) است، یک آنتی اکسیدان قوی که از جمله مهمترین عوامل در چربی سوزی شکم و پهلو شناخته می شود. نوشیدن دو فنجان چای سبز به طور روزانه نه تنها به چربی سوزی کمک می کند بلکه فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد.

فلفل چیلی

فلفل چیلی حاوی آنتی اکسیدان های قوی بوده که یکی از معروف ترین آن ها کپسایسین نام دارد. مصرف فلفل چیلی با افزایش سیری و جلوگیری از پرخوری به شما در رسیدن و حفظ وزن سالم، انتخابی ایده آل محسوب می شود. چندین بار در هفته را به خوردن فلفل چیلی یا استفاده از پودر فلفل هندی برای طعم دادن به وعده های غذایی خود اختصاص دهید.

ماست یونانی

ماست ها می توانند از نظر ترکیبات غذایی متفاوت و حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی، پروبیوتیک ها و همچنین کازئین و آب پنیر باشند. تحقیقات نشان می ‌دهد که خوردن ماست با پروتئین بالا می ‌تواند مزایای بسیاری برای کنترل اشتها، رفع گرسنگی و کاهش مصرف کلی غذا داشته باشد. ماست ساده، مانند ماست یونانی، سالم ترین ماست برای چربی سوزی است.

آجیل

آجیل یک میان وعده بسیار مغذی، سرشار از پروتئین و چربی های خوب است که مصرف آن برای رفع گرسنگی در زمان های طولانی کارکرد موثری دارد. نکته مهم این است که افراد می توانند آجیل را بدون افزایش وزن در یک رژیم غذایی سالم بگنجانند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ که در مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شده، اثبات می کند که گنجاندن آجیل در رژیم غذایی طی ۱۲ هفته منجر به بهبود کیفیت رژیم غذایی بدون هیچ گونه افزایش وزن می شود.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از سالم ترین چربی های روی زمین است که می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. بیشتر روغن زیتون از اسید اولئیک تشکیل شده که نشان می دهد تاثیر مثبتی بر چربی و توده بدن داشته باشد. برای اینکه روغن زیتون را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید، چند قاشق غذاخوری را روی سالادتان بریزید یا به غذای پخته اضافه کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان عامیانه باستانی با فواید سلامتی بسیار است. تحقیقات حیوانی نشان می دهد که جزء اصلی سرکه – اسید استیک – باعث افزایش چربی سوزی و کاهش ذخیره چربی شکم در چندین مطالعه حیوانی شده است. برای دریافت بهترین نتیجه روزانه با یک قاشق غذا خوری سرکه سیب رقیق شده در آب شروع کنید تا از ایجاد ناراحتی احتمالی گوارشی جلوگیری کنید.

بهترین راه برای افزودن غذاهای چربی سوز به رژیم غذایی

در برخی موارد می توان الگوی غذایی را بر اساس مصرف غذاهای چربی سوز قرار داد. به عنوان مثال، ممکن است از ماهی های روغنی مانند سالمون با سبزیجات در طول هفته های مداوم استفاده کنید و یا صبحانه خود را تنها محدود به مصرف تخم مرغ همراه با نان تست کنید. برای گیاهخواران و وگان ها، وعده های غذایی گیاهی که سرشار از پروتئین هستند می تواند راه مفیدی برای کاهش وزن باشد.

با این حال شاید نتوانید به رعایت رژیم غذایی چربی سوز خود به طور کامل پایبند بمانید، ضمن آن که محدود کردن خود به مصرف غذاهای چربی سوز ممکن است باعث دلزدگی و کاهش انگیزه شما در مسیر کاهش وزن شود.

شما می توانید در کنار طیف متنوعی از غذاهای چربی سوز از قرص های گیاهی با هدف افزایش متابولیسم و سوزندان چربی ها نیز استفاده کنید.

قرص هزال به عنوان قوی ترین قرص چربی سوز، با فرمولاسیون کاملا گیاهی موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود. یکی از مزیت های مهم این قرص این است که بر خلاف بسیاری از داروهای شیمیایی لاغری، موجب کاهش جذب مواد معدنی و ویتامین ها نمی شود. زنیان، رازیانه، سداب، مرزنجوش، اشق و لاک مغسول ترکیبات این مکمل گیاهی را شامل می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص لاغری هزال

قرص لاغری هزال

مکمل گیاهی دیگر که می توانید از خواص چربی سوزی آن نهایت استفاده را ببرید قرص اسلیم فول است. همان طور که پیشتر با خواص سرکه سیب برای لاغری آشنا شدیم می دانیم که مصرف این سرکه ممکن است برای برخی از افراد موجب ناراحتی های گوارشی شود. بنابراین ایمن ترین روش مصرف آن در قالب فرآورده های دارویی از جمله قرص می تواند باشد.

قرص اسلیم فول نه تنها حاوی سرکه سیب بوده بلکه شامل چای سبز نیز می شود. اگر به دنبال یک قرص هستید که علاوه بر سوزاندن چربی ها به کاهش قند خون و کاهش میل به شکر کمک کند، قرص اسلیم فول بهترین گزینه برای شماست.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص سرکه سیب برای لاغری شکم

اسلیم فول

سخن پایانی

برخی غذاها می توانند به چربی سوزی و کاهش وزن کمک کنند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که غذاهای چربی سوز باید به طور کلی بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند. همچنین افراد برای چربی سوزی و کاهش وزن باید فعالیت بدنی منظمی داشته باشد. رعایت این دو نکته در کنار مصرف قرص چربی سوز به سوزاندن کالری های اضافه در روز کمک بسیاری می کند.

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×