» بیماری ها و پیشگیری » درمان نقرس در طب سنتی
درمان نقرس در طب سنتی

درمان نقرس در طب سنتی

۸ مرداد ۱۴۰۳ 9۰128

درمان نقرس در طب سنتی

بهترین راه جهت درمان نقرس در طب سنتی چیست؟ گزینه های زیادی برای کمک یا جلوگیری از حملات نقرس در خانه وجود دارد که بیشتر آن ها طبیعی هستند و عوارض جانبی کمی دارند، اما کدام یک بیش از همه توصیه می شود و تاثیرگذار است؟

نقرس نوعی آرتریت است که باعث ایجاد دردی شبیه به استئوآرتریت می شود، هرچند تفاوت های مشخصی میان آن ها نیز وجود دارد. این بیماری به دلیل تجمع اسید اوریک بالا در خون رخ می دهد. در این شرایط اسید اوریک در مفاصل انباشته و باعث التهاب همراه با ناراحتی و درد می شود. در ادامه به مهمترین گزینه های درمان نقرس در طب سنتی می پردازیم.

با مطالعه این مقاله چه اطلاعاتی به دست خواهید آورد:

  • آیا منیزیم در درمان نقرس تاثیر دارد؟
  • حذف محرک های رژیم غذایی
  • زنجبیل و کاهش التهاب
  • تاثیر هیدراته و آبرسانی
  • بهترین روش مصرف زردچوبه جهت درمان نقرس در طب سنتی
  • استراحت کافی
  • روغن زیتون و فواید آن برای نقرس
  • نمک اپسوم، بله یا خیر؟

آیا منیزیم در درمان نقرس تاثیر دارد؟

برخی مطالعات نشان می دهند که منیزیم برای نقرس مفید است زیرا کمبود آن ممکن است استرس التهابی مزمن را در بدن بدتر کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که منیزیم کافی با سطوح پایین ‌تر و سالم ‌تر اسید اوریک مرتبط است، بنابراین به طور بالقوه خطر نقرس را کاهش می‌ دهد. مصرف مکمل های حاوی منیزیم و یا غذاهای سرشار از این ماده معدنی به روند درمان نقرس در طب سنتی کمک بسیاری می کند.

درمان نقرس در طب سنتی
درمان نقرس در طب سنتی

سریع ترین راه برای جوش خوردن استخوان کدام است؟

اینجا کلیک کنید 👈 بهترین دارو برای جوش خوردن استخوان

حذف محرک های رژیم غذایی

رژیم غذایی اغلب با تشدید نقرس و درد مرتبط است. اجتناب از محرک ها و رعایت یک درمان نقرس در طب سنتی به خودی خود یک گزینه مهم است. تحقیقات نشان می دهد که گوشت قرمز، غذاهای دریایی، شکر و الکل محتمل ترین محرک ها برای بروز نقرس هستند. به جای آن می توانید از میوه ‌ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل، حبوبات و لبنیات کم ‌چرب استفاده کنید.

زنجبیل و کاهش التهاب

زنجبیل یک گیاه پرخاصیت است که در شرایط التهابی تجویز می شود. توانایی آن در کمک به کاهش علائم نقرس مورد تایید محققان واقع شده است .در واقع زنجبیل موضعی، درد مربوط به اسید اوریک در نقرس را به خوبی کاهش می دهد.

با جوشاندن آب با یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده، کمپرس یا خمیر زنجبیل درست کنید. یک پارچه تمیز را در مخلوط خیس کنید. وقتی خنک شد، پارچه را حداقل یک بار در روز به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، بر روی ناحیه ای که در آن احساس درد می کنید، قرار دهید. ممکن است برخی از افراد هنگام استعمال موضعی زنجبیل بر روی پوست خود احساس سوزش و تحریک شدن را تجربه کنند.

جهت جلوگیری از این موضوع می توانید از قرص رازی استفاده کنید. ضمن آن که دردسرهای آماده سازی خمیر زنجبیل را نیز متحمل نخواهید شد. قرص رازی نه تنها حاوی مقادیر موثری از زنجبیل جهت درمان نقرس در طب سنتی است، بلکه فرمولاسیون آن شامل هلیله زرد، صبر زرد، سورنجان و مقادیر دیگر از گیاهان موثر می شود. هر یک از ترکیبات به کار رفته در این قرص نقش موثری در درمان نقرس ایفا می کنند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص رازی

تاثیر هیدراته و آبرسانی

نوشیدن آب زیاد برای عملکرد کلیه مهم است. حفظ سلامت کلیه ها همچنین می تواند تجمع کریستال اسید اوریک و حملات نقرس را کاهش دهد. هیدراته ماندن اگرچه منجر به درمان نقرس نمی شود اما می تواند به کاهش درد کمک و از بروز حملات جلوگیری کند.

بهترین روش مصرف زردچوبه جهت درمان نقرس در طب سنتی

زردچوبه خواص شگفت انگیزی دارد و مهمترین آن شاید درمان نقرس باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف زردچوبه در کاهش اسید اوریک به شدت موثر است.

جهت بهره بردن از خواص زردچوبه می توانید از پمادهای موضعی استفاده کنید. پماد اکبر ۲ در کنار زردچوبه حاوی میخک، هل، اسانس آویشن و اسانس نعناع است. خواص پماد اکبر ۲ باعث می شود تا عضلات به خوبی به آرامش برسند و انواع دردهای مفصلی و روماتیسمی به سرعت کاهش یابد.

اینجا کلیک کنید 👈 پماد اکبر ۲

پماد اکبر
پماد اکبر

استراحت کافی

حملات نقرس می تواند در حرکت و تحرک اختلال ایجاد کند. برای جلوگیری از بدتر شدن علائم، استراحت کنید و در حالی که مفاصل ملتهب هستند در جای خود بمانید. از ورزش کردن، تحمل وزنه های سنگین و استفاده بیش از حد از مفاصل خودداری کنید چرا که می تواند درد و مدت زمان شعله ور شدن آن را تشدید کند.

روغن زیتون و فواید آن برای نقرس

صدها سال است که از برگ و روغن زیتون در طب سنتی مناطق مدیترانه استفاده می شود. هنوز هم به عنوان یک درمان برای نقرس در طب سنتی مورد استقبال طرفداران این طب است. مطالعات بالینی منابع معتبر اثبات کرده است که برگ زیتون در کاهش علائم نقرس تاثیر به سزایی دارد. مطالعات دیگر نشان داده اند که روغن زیتون دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی است که از حملات نقرس نیز جلوگیری می کند.

می توانید برگ های تازه یا خشک زیتون را در چای دم کنید که احتمالا باید با طعمی نسبتا تلخ رو به رو شوید. در این شرایط ما به شما پیشنهاد می کنیم تا خواص روغن زیتون را در قالب پماد فول جوینت استفاده کنید. پماد نقرس فول جوینت در کنار روغن زیتون، حاوی سرکه انگور، سورنجان، موم، مقل ازرق، شیر انجیر، اشق، گل ختمی و اکلیل الملک است.

اینجا کلیک کنید 👈 پماد نقرس فول جوینت

فول جوینت
فول جوینت

نمک اپسوم، بله یا خیر؟

برخی افراد حمام نمک اپسوم را جهت جلوگیری از حملات نقرس توصیه می کنند. در واقع به این دلیل که نمک اپسوم سرشار از منیزیم بوده می تواند خطر نقرس را کاهش دهد. با این حال، مطالعات نشان می دهد که منیزیم نمی تواند به اندازه کافی از طریق پوست جذب شود تا فواید کافی برای درمان نقرس در طب سنتی را داشته باشد. برای امتحان کردن نمک اپسوم، یک تا دو فنجان از نمک را در وان حمام خود مخلوط کنید. تمام بدن یا فقط مفاصل خاص را برای تسکین علائم خیس کنید.

سخن پایانی

خوشبختانه گزینه های درمان نقرس در طب سنتی گوناگون و متنوع هستند و می توانند در صورت رعایت دستور العمل ها شما را سریع تر به بهبودی برسانند. با این حال فراموش نکنید که همیشه پیش از افزودن هر گونه مکمل گیاهی جهت درمان نقرس در طب سنتی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. اگرچه گیاهان دارویی به طور کلی ایمن هستند اما تداخلات و عوارض جانبی می تواند حتی با برخی از مکمل های گیاهی نیز رخ دهد، به ویژه اگر داروی خاصی مصرف می کنید.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×