» بیماری ها و پیشگیری » درمان قطعی عفونت ادراری
درمان قطعی عفونت ادراری

درمان قطعی عفونت ادراری

۱۱ شهریور ۱۴۰۳ 2۰37

درمان قطعی عفونت ادراری

از هر دو نفر، یک نفر عفونت ادراری را تجربه می کند و از هر سه زن، یک نفر آن ها، قطعا به عفونت ادراری مبتلا است. اتفاقی که به راحتی می تواند سلامتی دستگاه ادراری و کلیه ها را تهدید کند به همین دلیل است که درمان قطعی عفونت ادراری به ویژه در میان بانوان اهمیت بالایی دارد.

با این حال اگر به عفونت ادراری مبتلا هستید، نگران نباشید. ما امروز قصد داریم در مورد بهترین گزینه های درمانی صحبت کنیم که با کمک پزشکتان می توانید به درمان قطعی عفونت ادراری خود بپردازید.

با مطالعه این مقاله چه اطلاعاتی به دست خواهید آورد:

  • چرا درمان قطعی عفونت ادراری اهمیت دارد؟
  • درمان طبیعی برای  عفونت ادراری

چرا درمان قطعی عفونت ادراری اهمیت دارد؟

عفونت های دستگاه ادراری در زنان شایع تر است زیرا مجرای ادرار آن ها کوتاه تر از مردان است و اگر به کلیه ها سرایت کند می تواند عواقب جدی داشته باشد. به همین دلیل است که در صورت ابتلا به عفونت ادراری باید روند درمان خود را به سرعت آغاز کنید. درمان به موقع، همچنین به جلوگیری از عفونت مثانه کمک می کند زیرا عفونت های ادراری یک عامل خطر برای شیوع این امر هستند.

بهترین روش دفع سنگ کلیه در طب سنتی را می شناسید؟

اینجا کلیک کنید 👈 قوی ترین گیاه سنگ شکن کلیه

گزینه های درمان طبیعی برای عفونت ادراری

عفونت های دستگاه ادراری باید در هر مرتبه که به آن ها مبتلا می شوید درمان شوند تا از عفونت مکرر دستگاه ادراری و همچنین گسترش به کلیه ها و در نتیجه عفونت شدید جلوگیری شود.

این عفونت را می توان به طور طبیعی و با تجویز آنتی بیوتیک برای از بین بردن باکتری ها درمان کرد، اما اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کاهش فراوانی و شدت این عفونت ها به طور کلی انجام دهید.

درمان قطعی عفونت ادراری
درمان قطعی عفونت ادراری

هنگامی که عفونت ادراری با آنتی بیوتیک درمان می شود، احتمال عود آن در آینده افزایش می یابد. به این دلیل که آنتی‌ بیوتیک ‌ها به صورت اختصاصی عمل نمی کنند و اکثر آن ها، باکتری‌ های مفید و مضر را با هم از بین می‌ برند. همین امر باعث می ‌شود تا دستگاه ادراری کمتر بتواند از خود در برابر باکتری های مضر و جدیدی که وارد می ‌شوند، محافظت کند.

همچنین با درمان مکرر به واسطه آنتی‌ بیوتیک ‌ها، باکتری ‌های مضری که زنده می ‌مانند می ‌توانند به آن آنتی‌ بیوتیک ‌ها مقاوم شوند و درمان عفونت بعدی را سخت ‌تر کنند.

در این شرایط بهترین راهکار چیست؟

استفاده از گیاهان دارویی یک گزینه جایگزین مطلوب جهت جلوگیری از ابتلا به مقاومت آنتی بیوتیکی است. در ادامه سه نوع از بهترین داروهای گیاهی جهت درمان قطعی عفونت ادراری را معرفی می کنیم.

قرص مدریک گل دارو

گیاه دم اسب به طور گسترده در درمان قطعی عفونت ادراری استفاده می شود. در واقع مکانیزم اثر این گیاه به گونه ای است تا با افزایش جریان ادرار، مانع اجازه اتصال باکتری های عفونت زای دستگاه ادراری به دیواره مثانه و مجاری ادراری شود.

مقادیر کافی از گیاه دم اسب در قرص شستشوی مجاری ادراری مدریک گل دارو می تواند طی یک دوره مصرف، باعث درمان قطعی عفونت ادراری شود.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص مدریک گل دارو

قرص مدریک درمان عفونت ادراری و شستشوی مجاری ادرار

قرص کارواژل وشا دارو

اسانس اورگانو یا مرزنجوش دیگر گیاهی است که در طب سنتی برای درمان قطعی عفونت ادراری عملکرد موثر خود را اثبات کرده است. این گیاه سرشار از منابع آنتی اکسیدان بوده و توانایی بدن در مبارزه علیه انواع عفونت را تقویت می کند.

خواص ضد میکروبی اورگانو باعث شده تا علاوه بر تولید بیشتر گلبول های سفید خون، متابولیسم را افزایش داده و روند تسریع بهبود عفونت را تقویت کند. شما می توانید با مصرف هر عدد کپسول کارواژل، از اسانس اورگانو به میزان ۱۸۰ میلی گرم برای درمان قطعی عفونت ادراری خود استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص کارواژل وشا دارو

کارواژل وشادارو

قرص تروپین حکیم

هنگامی که عفونت های ادراری پایدار و مقاوم می شوند، ترکیب چند گیاه با یکدیگر در جهت درمان قطعی عفونت ادراری بسیار موثر است. بسیاری از این گیاهان در تحقیقات پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و نشان داده اند که در تسکین علائم و درمان عفونت ادراری موثر هستند. ترکیب رازیانه، کاکل ذرت، خارخاسک و دم گیلاس در کنار یکدیگر در فرمت دارویی قرص تروپین حکیم موجب تقویت خواص درمانی آن ها در جهت تسکین و رفع علائم عفونت ادراری می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص تروپین حکیم

تروپین حکیم

 سخن پایانی

برای پیشگیری از عفونت های مجاری ادراری، پیش از هر چیزی رعایت بهداشت اهمیت دارد. عدم رعایت بهداشت و نپوشیدن لباس زیر نخی باعث می شود تا حتی پس از درمان قطعی عفونت ادراری مجددا به این نوع عفونت مبتلا شوید. به طور کلی با مصرف داروهای گیاهی ذکر شده در این مقاله، به همراه رعایت بهداشت جنسی و پوشیدن لباس های نخی و گشاد، سلامتی دستگاه ادراری خود را تضمین کنید.

منبع: https://citynaturopathic.ca/natural-treatment-options-for-utis

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×