» اطلاعات دارویی » درمان سریع بواسیر در خانه
درمان سریع بواسیر درخانه

درمان سریع بواسیر در خانه

۲۸ تیر ۱۴۰۳ 13۰125

درمان سریع بواسیر در خانه

درمان سریع بواسیر شاید بیشترین چیزی است که افراد مبتلا به هموروئید آن را در اینترنت جستجو می کنند. ممکن است بتوانید بواسیر را در خانه درمان کنید اما برای هموروئیدهای شدید بهتر است به پزشک مراجعه کنید. با این حال برای یافتن بهترین راهکارهای درمان سریع بواسیر در خانه بهترین راه حل های موجود را برای شما فهرست کرده ایم.

در این مقاله چه اطلاعاتی به دست خواهید آورد:

  • راهکارهای موثر جهت درمان بواسیر در خانه
  • حمام گرم با نمک اپسوم
  • کمپرس سرد
  • دستمال مرطوب کننده
  • لباس نخی گشاد
  • روغن درخت چای
  • روغن نارگیل
  • درمان سریع بواسیر (بدون نسخه)
  • آیا هموروئید خود به خود از بین می رود؟
  • چه مدت طول می کشد تا هموروئید با راهکارهای خانگی بهبود یابد؟

مشاهده قیمت و روش مصرف و خرید اینترنتی انواع پمادهای بواسیر در صفحه بهترین پماد بواسیر

راهکارهای موثر جهت درمان بواسیر در خانه

در این مقاله چندین درمان خانگی رایج وجود دارد که می تواند به تسکین علائم هموروئید کمک موثری کند.

حمام گرم با نمک اپسوم

حمام آب گرم می تواند به تسکین تحریک ناشی از هموروئید کمک کند. سعی کنید از یک وان کوچک استفاده کنید تا بتوانید ناحیه آسیب دیده را غوطه ور کنید، یا اگر می توانید در وان حمام کنید. بعد از هر بار اجابت مزاج به مدت ۲۰ دقیقه حمام آب گرم یا حمام نشسته را امتحان کنید. افزودن نمک اپسوم به وان حمام می تواند تسکین سریع تر و بیشتری را به همراه داشته باشد.

سندروم نشت روده را با سندروم روده تحریک پذیر اشتباه نگیرید!!!

اینجا کلیک کنید 👈 سندروم نشت روده چیست و تفاوت آن با سندروم روده تحریک پذیر

کمپرس سرد

برای چندین مرتبه، کمپرس یخ یا کمپرس سرد را به مدت ۱۵ دقیقه روی مقعد قرار دهید تا ورم از بین برود. برای هموروئیدهای بزرگ و دردناک، کمپرس سرد می تواند یک گزینه بسیار موثر برای درمان سریع بواسیر باشد. حتما یخ را داخل پارچه یا دستمال کاغذی بپیچید. هرگز مواد منجمد را مستقیما روی پوست خود قرار ندهید، زیرا ممکن است به ناحیه مورد نظر آسیب برسانید.

دستمال مرطوب کننده

استفاده از دستمال توالت بعد از اجابت مزاج می تواند بواسیر موجود را تحریک کند. دستمال مرطوب به تمیز نگه داشتن شما بدون ایجاد تحریک بیشتر کمک می کند. همچنین می توانید از دستمال مرطوب هایی که دارای ترکیبات ضد هموروئید تسکین دهنده هستند مانند آلوئه ورا استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که دستمال ‌های مصرفی شما، فاقد الکل، عطر یا سایر مواد تحریک‌ کننده هستند. این مواد می توانند به جای تسکین، علائم موجود را تشدید کنند.

درمان سریع بواسیر درخانه
درمان سریع بواسیر درخانه

لباس نخی گشاد

لباس ‌های تنگ و پلی استر را با پنبه ‌های قابل تنفس (مخصوصا لباس ‌های زیر نخی) تعویض کنید تا به تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه مقعد کمک کنید. استفاده از لباس نخی گشاد به طور بالقوه می تواند علائم و خطر عفونت در زخم های باز یا پوست آسیب دیده را کاهش دهد. از استفاده از شوینده های معطر یا نرم کننده های پارچه برای شستن لباس زیر خود، خودداری کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده طبیعی است که به تسکین درد، خارش و ناراحتی کمک می کند. تحقیقات زیادی در مورد اثر بخشی روغن درخت چای برای هموروئید در دسترس نیست، اما یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ اثبات کرده است که طی یک درمان دو هفته‌ ای هموروئید با ترکیب روغن درخت چای، اسید هیالورونیک و متیل سولفونیل متان موجود در آن در مقایسه با گروه دارونما موجب کاهش قابل توجه درد، خونریزی و التهاب در افراد مبتلا به هموروئید شده است.

روغن نارگیل

طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۸ روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی قوی است که می تواند التهاب و تورم را کاهش دهد. خواص ضد درد آن می تواند به کاهش ناراحتی ناشی از هموروئید نیز کمک کند و موجب بهبودی سریع تر آن شود.

روغن نارگیل به دلیل داشتن اثر ملین در رفع یبوست نیز موثر است. از آن جا که یبوست یکی از علل شایع بواسیر است، استفاده از روغن نارگیل می تواند به درمان و پیشگیری از آن کمک کند.

درمان سریع بواسیر (بدون نسخه)

پمادها و کرم های بدون نسخه بر پایه ترکیبات گیاهی یکی از اصلی ترین و سریع ترین گزینه های درمان بواسیر در خانه محسوب می شوند. این پمادها در هر داروخانه ای یافت می شوند و علاوه بر کاهش تورم، تسکین فوری را ارائه می دهند.

در ادامه به سه نوع از بهترین پمادهای درمان بواسیر اشاره می کنیم.

پماد رکتوس

گیاهان دارویی در صورت اثبات اثر بخشی آن ها از سوی محققان همیشه بهترین گزینه برای درمان های خانگی و سریع محسوب می شوند. گیاه مورد و بابونه آلمانی نیز دو گیاه پر خاصیت برای درمان هموروئید به حساب می آیند. با ترکیبات موجود در اسانس این دو گیاه در پماد رکتوس به تدریج شاهد خواص ضد التهابی آن ها خواهید بود، در نتیجه زخم های هموروئید به سرعت التیام می یابند.

اینجا کلیک کنید 👈 پماد رکتوس

پماد رکتوس
پماد رکتوس

پماد رکتول

درد و خارش ناشی از هموروئید برای بسیاری از افراد غیر قابل تحمل است. فرمولاسیون پماد رکتول به گونه ای طراحی شده تا ترکیبات آن موجب تسکین فوری درد و خارش، برطرف کردن عوارض بیماری ناشی از التهاب و خونریزی و همچنین جلوگیری از تشدید هموروئید شود.

اینجا کلیک کنید 👈 درمان گیاهی هموروئید

پماد مقعدی رکتول
پماد مقعدی رکتول

پماد ام جی باریج

پماد ام جی نیز پیشنهاد دیگر ما برای رسیدن به درمان سریع بواسیر است. این پماد طی یک دوره درمان می تواند شقاق مقعدی را نیز به خوبی رفع نماید.

اینجا کلیک کنید 👈 پماد ام جی

ام جی باریج 20 گرمی
ام جی باریج ۲۰ گرمی

شیاف رکتاملیس

چنانچه با استعمال پمادهای موضعی به هر دلیلی مخالفت دارید می توانید از شیاف گیاهی رکتاملیس استفاده کنید. گیاه هاماملیس ترکیب اصلی این شیاف را دربر می گیرد و گزینه سریعی برای رفع خارش، سوزش و درمان بواسیر در خانه است.

اینجا کلیک کنید 👈 شیاف رکتاملیس

رکتاملیس
رکتاملیس

آیا هموروئید خود به خود از بین می رود؟

استفاده از درمان های خانگی به محض شناسایی بواسیر، باعث می شود تا قبل از تحریک یا ملتهب شدن این بیماری را درمان کنید. بواسیر اگر در ابتدا مورد توجه واقع شود اغلب با رعایت گزینه های درمانی خانگی و بدون نسخه از بین می رود.

چه مدت طول می کشد تا هموروئید با راهکارهای خانگی بهبود یابد؟

بسته به اندازه، یک هموروئید معمولی در عرض یک تا دو هفته از بین می رود. برای هموروئیدهای شدید همراه با لخته شدن خون ممکن است چند هفته طول بکشد تا بهبودی حاصل شود و به دلیل آسیب بافتی در ناحیه، جای زخم نیز باقی می ماند.

سخن پایانی

بواسیر برای افراد مبتلا قطعا ناراحت کننده یا دردناک است، اما اغلب با راهکارهای خانگی و درمان هایی که معمولا به راحتی در داروخانه پیدا می شوند، در عرض چند هفته از بین می روند. اگر درد هموروئید یا سایر علائم آن تشدید شود حتما در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. درمان بواسیر در خانه زمانی که شاهد تشدید علائم شده اید می ‌تواند به شما در جلوگیری از بروز عوارض یا بهبودی دیرهنگام کمک کند.

دکتر فرشته فروزش

دکتر فرشته فروزش

دکتر فرشته فروزش متخصص بیماری های داخلی به شماره نظام پزشکی 153309

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×