» بیماری ها و پیشگیری » خواص سیر که نمی دانستید | معرفی ۴ قرص سیر
خواص سیر که نمی دانستید

خواص سیر که نمی دانستید | معرفی ۴ قرص سیر

۱۶ تیر ۱۴۰۳ 16۰235

خواص سیر که نمی دانستید | معرفی ۴ قرص سیر

خواص سیر حتی از زمان بقراط، پزشک یونان باستان مورد توجه ویژه اطبا قرار داشته است. این پزشک مشهور یونانی، از سیر برای درمان بیماری های مختلفی استفاده می کرد و اکنون علم مدرن بسیاری از اثرات مفید آن را برای سلامتی تایید کرده است.

اما آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم سیر برای چه بیماری هایی خوب است و به چه شکل باید آن را مصرف کنیم. بنابراین در این مقاله علاوه بر آشنایی با خواص سیر به این پرسش که آیا مصرف مکمل های سیر ضروری هستند یا خیر می پردازیم.

با مطالعه این مقاله اطلاعات زیر را به دست خواهید آورد:

  • خواص سیر و تقویت سیستم ایمنی
  • کاهش فشار خون
  • بهبود سطح کلسترول
  • پیشگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقل
  • کمک به سلامت استخوان ها
  • یک ضد التهاب قدرتمندپاکسازی پوست با خواص سیر
  • سلامت کلیه
  • آیا به مصرف قرص سیر نیاز دارم؟
  • عوارض جانبی سیر

خواص سیر و تقویت سیستم ایمنی

چه کسی می داند که تقویت سیستم ایمنی می تواند به سادگی خوردن یک حبه سیر باشد؟ تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که عصاره سیر می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. این مطالعه اثبات کرده است که افرادی که در طول فصل سرما خوردگی و آنفولانزا به مدت سه ماه از مکمل های حاوی سیر استفاده کرده اند علائم کمتری را بروز دادند و روزهای کمتری را در خانه به استراحت پرداختند.

خواص سیر که نمی دانستید
خواص سیر که نمی دانستید

کاهش فشار خون

بر اساس سازمان جهانی بهداشت، بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی بیش از هر بیماری دیگری منجر به مرگ و میر می شوند. آلیسین موجود در سیر تولید آنژیوتانسین II را محدود می کند، هورمونی که فشار خون را افزایش می دهد. همچنین ممکن است رگ های خونی شما را منبسط کند و به خون اجازه دهد تا راحت تر جریان یابد. مطابق با تحقیقات پزشکی صورت گرفته، خواص سیر مشابه برخی از داروهای فشار خون بوده و خوشبختانه با عوارض جانبی کمتری همراه است.

اگر از پرفشاری خون رنج می برید توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید

اینجا کلیک کنید 👈 درمان قطعی فشار خون بالا

بهبود سطح کلسترول

محققان توصیه می کنند که افراد مبتلا به کلسترول بالا می توانند سیر بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانند. طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۶، مصرف مکمل های سیر برای بیش از دو ماه می تواند LDL شما را تا ده درصد کاهش دهد.

پیشگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقل

آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد در روند پیری و زوال شناختی مرتبط موثر است. سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از مکانیسم های محافظتی بدن شما در برابر آسیب اکسیداتیو حمایت می کند. تحقیقات نشان می دهد که این آنتی اکسیدان ها ممکن است به طور قابل توجهی استرس اکسیداتیو را کاهش دهند و خطر ابتلا به بیماری های مرتبط مانند بیماری آلزایمر، رایج ترین شکل زوال عقل را کاهش دهند.

کمک به سلامت استخوان ها

چندین مطالعه اخیر اثرات خواص سیر را بر سلامت استخوان، به ویژه در زنان پس از دوران یائسگی مورد ارزیابی قرار داده اند. نتایج یک کارآزمایی بالینی منتشر شده در سال ۲۰۱۷ نشان داده است که سیر می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد، عاملی که منجر به پوکی استخوان می شود. شرکت کنندگان در این پژوهش حدود دو گرم قرص سیر تازه را در روز مصرف کرده اند.

خواص سیر که نمی دانستید
خواص سیر که نمی دانستید

یک ضد التهاب قدرتمند

تحقیقات نشان داده است که روغن سیر به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند. اگر در ناحیه مفاصل یا ماهیچه ‌ها درد و التهاب دارید، آن ها را با روغن سیر ماساژ دهید.

پاکسازی پوست با خواص سیر

خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدان های سیر می تواند با از بین بردن باکتری های مولد آکنه، پوست شما را پاکسازی کند. اما توجه داشته باشید که سیر می تواند باعث ایجاد احساس سوزش در پوست شما شود. قبل از استفاده از این روش، ابتدا با متخصص پوست خود مشورت کنید، به خصوص اگر از محصولات مراقبت از پوست دیگری استفاده می کنید.

سلامت کلیه

آلیسین موجود در سیر ممکن است در کاهش خطر بیماری کلیوی نقش داشته باشد زیرا فشار خون و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد تا عملکرد کلیه را بهبود ببخشد. در واقع اثرات و خواص سیر مشابه یا بهتر از کوزار (لوزارتان) – یک داروی تجویزی که معمولا به عنوان خط اول درمان فشار خون بالا استفاده می شود – بوده است.

آیا به مصرف قرص سیر نیاز دارم؟ + معرفی ۴ قرص سیر

دانشمندان اکنون می دانند که بیشتر خواص سیر برای سلامتی به دلیل تشکیل ترکیبات گوگردی هنگام خرد کردن، له کردن یا جویدن یک حبه سیر صورت می گیرد. شاید شناخته شده ترین این ترکیب به دلیل وجود آلیسین باشد. با این حال، آلیسین یک ترکیب ناپایدار است که فقط برای مدت کوتاهی در سیر تازه پس از خرد کردن آن وجود دارد.

به دلیل جلوگیری از کاهش اثر آلیسین در سیر خام می توانید مکمل های سیر را به عنوان جایگزین یا در کنار مصرف سیر به صورت خام یا پخته مصرف کنید.

قرص سیر آلیکوم

کنترل فشار خون بیش از هر چیزی موجب افزایش مصرف سیر به عنوان یک داروی شفابخش می شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه بهتر است از قرص سیر آلیکوم با وجود ۳۰۰ میلی گرم پودر سیر با بوی مهار شده استفاده کنید. قرص سیر آلیکوم نه تنها بهترین گزینه برای کنترل فشار خون بوده بلکه در کاهش چربی خون و جلوگیری از تصلب شرایین نیز موثر است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص سیر آلیکوم

قرص آلیکوم نیاک

قرص سیر گارلینووس

کپسول گارلینووس از جدیدترین فناوری های دارویی استفاده کرده تا با اثرگذاری بیشتر، نیاز بدن شما را به آلیسین و خواص سیر در طب سنتی تامین کند. با مصرف این کپسول شاهد کاهش چربی خون، کاهش وزن، بهبود سلامت استخوان ها و خواص ضد التهابی آن خواهید بود. کپسول گارلینووس علاوه بر عصاره سیر استاندارد شده، حاوی ویتامین های گروه B است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص سیر گارلینووس

کپسول سیر گارلینو وس

قرص گارسین

شرکت گل دارو با تمرکز بر تولید یک داروی گیاهی موثر در کاهش فشار خون و چربی خون، این بار از پودر سیر جهت اهداف خود استفاده کرده است. هر قرص گارسین حاوی ۵۰۰ میلی گرم پودر سیر بوده که در آن ترکیباتی نظیر آلیین، آلیسین و ترپن ها همچون سیترال، ژرانیول و لینالول وجود دارد.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص گارسین

قرص گارسین 500 کاهنده فشار خون

قرص آلیوم اس

قرص آلیوم اس حاوی پودر سیر استاندارد شده است و خواص درمانی آن منحصر به کنترل فشار خون نمی شود. فواید این قرص به قدری گسترده است که کاهش خطر ابتلا به سرطان معده و کولورکتال تا پیشگیری از تغییرات عروقی و درمان عفونت های مجاری تنفسی فوقانی را نیز پوشش می دهد.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص آلیوم اس دینه

قرص آلیوم اس مناسب چربی و فشار خون

عوارض جانبی سیر

به خاطر داشته باشید که سیر دارای عوارضی مانند بوی بد دهان است که با مصرف قرص سیر این مشکل به راحتی برطرف می شود.

سیر همچنین ممکن است بر توانایی لخته شدن خون شما تأثیر بگذارد. اگر اختلال خونریزی دارید یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، قبل از افزایش مصرف سیر با پزشک خود مشورت کنید.

در حالی که خواص سیر به طور کلی برای اکثر افراد در رژیم غذایی بی خطر تلقی می شود، اما اطلاعات کمی در مورد ایمنی دوزهای بالا یا مصرف آن در دوران بارداری یا در دوران شیردهی وجود دارد. در این شرایط از مصرف قرص سیر اجتناب کنید و یا تحت نظارت پزشک مصرف کنید.

سخن پایانی

سیر یکی از گیاهان دارویی است که علاوه بر افزودن طعم لذیذ به غذاها، فواید دارویی بسیاری دارد. گنجاندن سیر در رژیم غذایی می تواند خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش دهد، سلامت قلب، کبد و کلیه شما را بهبود بخشد و به رفع برخی عفونت ها کمک کند.

هزاران سال است که مردم به خواص دارویی سیر اعتقاد دارند و اکنون علم شروع به تأیید آن کرده است. برای بهره مندی از خواص سیر به بهترین شکل می توانید از قرص های سیر موجود در داروخانه اینترنتی درمانگیاه استفاده کنید.

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×