» طب سنتی » خاصیت گزنه برای مردان
گزنه برای مو، پروستات و قند خون

خاصیت گزنه برای مردان

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ 1۰12

خاصیت گزنه برای مردان

مهمترین خاصیت گزنه برای مردان کدام است؟ گزنه، این گیاه مغذی؛ سال هاست که در طب سنتی جایگاه ویژه ای برای خود فراهم کرده است. کاهش التهاب، بهبود علائم تب یونجه، کنترل فشار خون و کاهش سطح قند خون از رایج ترین خاصیت گزنه برای مردان و زنان است. اما آنچه باعث متمایز شدن خاصیت گزنه برای مردان می شود، کدام است؟

با مطالعه این مقاله، چه اطلاعاتی به دست خواهید آورد:

  • درمان علائم بزرگی پروستات، مهمترین خاصیت گزنه برای مردان
  • بهترین طریقه مصرف گزنه برای درمان بزرگی خوش خیم پروستات

درمان علائم بزرگی پروستات، مهمترین خاصیت گزنه برای مردان

تقریبا نیمی از مردان ۵۱ ساله و همچنین سنین بالاتر، بزرگ شدن غده پروستات را تجربه می کنند.

پروستات بزرگ شده، با نام علمی هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) نیز شناخته می شود. دانشمندان همچنان نمی دانند که چه چیزی باعث هایپرپلازی خوش خیم پروستات می شود، اما هر عاملی که منجر به آن شود، نتیجه چیزی جز علائم ناخوشایند به ویژه بروز مشکلات و اختلالات ادراری نخواهد بود.

خوشبختانه بزرگ شدن خوش خیم پروستات به ویژه در مراحل ابتدایی قابل کنترل است. به ویژه آن که تحقیقات اخیر نشان می دهد برخی از گیاهان نیز می توانند نقش مهمی در درمان علائم بزرگی پروستات داشته باشند. خوشبختانه در مطالعات صورت گرفته بر روی افراد مبتلا به هایپرپلازی خوش خیم پروستات، اثبات شده است که عصاره گزنه می تواند در درمان مشکلات و اختلالات ادراری در این افراد موثر باشد.

این گیاه قدرتمند از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون – شکل قوی ‌تر تستوسترون – جلوگیری می کند. توقف این فرایند باعث می شود تا به تدریج اندازه پروستات کاهش یابد.

جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید 👈 بهترین قرص افزایش میل مردان در داروخانه کدام است؟

جهت اطلاعات بیشتر کلیک کنید 👈 بهترین قرص تقویتی مردان بدون عوارض کدام است؟

بهترین طریقه مصرف گزنه برای درمان بزرگی خوش خیم پروستات

مصرف و گنجاندن گزنه در رژیم غذایی یک انتخاب رایج و آسان می تواند برای شما باشد، البته به شرط آن که بدانید بهترین طریقه مصرف آن برای دریافت خاصیت گزنه برای مردان کدام است.

اگرچه برگ های این گیاه پرخاصیت دارای ساختار مو مانند و تیز هستند اما می توان آن ها را برای تهیه یک چای گیاهی خوشمزه خیس کرد. همچنین می توانید برگ، ساقه و ریشه آن را بپزید و به سوپ، خورش، اسموتی و سرخ کردنی خود اضافه کنید. با این حال، از خوردن برگ های تازه خودداری کنید، زیرا خارهای آن ها می تواند باعث تحریک از جمله خارش، قرمزی و تورم شود.

دمنوش گزنه و خواص گزنه برای مردان
دمنوش گزنه و خواص گزنه برای مردان

در حالی که گزنه تازه ممکن است باعث تحریک شود، مصرف گزنه در مکمل های گیاهی به طور کلی ایمن است. چنانچه به دنبال مصرف گزنه برای درمان علائم بزرگی پروستات هستید بهتر است فرآورده های دارویی حاوی گزنه را مصرف کنید.

مکمل های گیاهی مطابق با استانداردهای صنعت داروسازی تهیه شده و از دوز کافی و موثر جهت اهداف درمانی برخوردار هستند. در ادامه سه نوع از بهترین مکمل های گیاهی حاوی گزنه را به شما معرفی می کنیم.

قرص اورتیدین

قرص اورتیدین که با نام دیگر قرص پروستات گیاهی شناخته می شود، توسط شرکت داروسازی باریج اسانس تولید می شود. این قرص با ترکیبات خود از جمله وجود مقادیر کافی از گزنه، نه تنها مشکلات ناشی از تورم خوش خیم پروستات را درمان می کند بلکه در درمان مثانه تحریک پذیر، درمان سنگ کلیه و کاهش قند خون نیز موثر است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص اورتیدین باریج

قرص اورتیدین - درمانگیاه

کپسول پروسکور

گزنه به عنوان تنها گیاه موثر در بهبود هایپرپلازی خوش خیم پروستات شناخته نمی شود. در کنار خاصیت گزنه برای مردان می توان از دیگر گیاهان موثر از جمله عصاره نخل اره ای، عصاره زنجبیل، چای سبز، رزماری و تخم کدو نیز استفاده کرد. خوشبختانه کپسول پروسکور محصول شرکت داروسازی گل دارو، حاوی دوز مناسبی از فرمولاسیون تمامی گیاهان ذکر شده است. عصاره نخل اره ای در کنار گزنه به عنوان اصلی ترین ترکیب این کپسول شناخته می شود و نقش مهمی در کوچک کردن پروستات ایفا می کند. کاهش ریزش موی آندروژنیک از دیگر خواص این کپسول است.

اینجا کلیک کنید 👈 قیمت و خرید و عوارض کپسول پروسکور

کپسول پروسکور درمان بزرگی پروستات

قرص پروستادین دینه

مشکلات دستگاه ادراری ناشی از بزرگ شدن خوش خیم پروستات برای آقایان بسیار آزاردهنده است. قرص پروستادین دینه با کنترل و جلوگیری از بزرگ شدن خوش خیم پروستات، مشکلات و اختلالات ادراری ناشی از سوزش و درد شدید را درمان می کند. مواد لیبوفیل، میوه نخل اره ای و ریشه گزنه، سه ترکیب اصلی این قرص را تشکیل می دهند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص پروستادین دینه

قرص پروستادین دینه

سخن پایانی

گزنه یک گیاه مغذی است که در طب گیاهی غربی نیز رایج است. این گیاه پرخاصیت هزاران سال است که به صورت دارو مورد استفاده قرار گرفته است. نه تنها خاصیت گزنه برای مردان آن را به یک گیاه محبوب تبدیل کرده بلکه پتانسیل بالای آن در درمان دیگر بیماری ها نیز موجب محبوبیت بیشتر آن شده است. اگر به دنبال یک فرآورده گیاهی ایمن هستید تا هایپرپلازی خوش خیم پروستات را درمان کنید، پس از مشورت با پزشک خود می توانید مکمل های گیاهی حاوی گزنه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

منبع: healthline

جلال عباسیان

جلال عباسیان

من جلال عباسیان در رشته تولید و فرآوری گیاهان دارویی از مقطح کاردانی پله پله تا دکترا تحصیل کردم. اینجا سعی میکنم مطالبی درباره گیاهان دارویی و داروهای گیاهی رو با شما به اشتراک بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×