» اطلاعات دارویی » بهترین قرص فشار خون گیاهی | ۱۰ ادویه و گیاه ضد فشار خون
بهترین قرص فشار خون گیاهی

بهترین قرص فشار خون گیاهی | ۱۰ ادویه و گیاه ضد فشار خون

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ 6۰16

بهترین قرص فشار خون گیاهی

 مقدمه | بهترین قرص فشار خون گیاهی

فشار خون یک شاخص حیاتی برای سلامت قلب و عروق و بهزیستی کلی بدن است. فشار خون بالا یا هایپرتنشن یک بیماری شایع است که می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات جدی سلامتی را افزایش دهد. فشار خون به طور معمول هیچ علامت قابل توجهی ندارد، به همین دلیل است که اغلب به آن “قاتل خاموش” می گویند. با این حال، فشار خون بسیار بالا یا مداوم می تواند علائمی داشته باشد.

در حالی که اصلاح شیوه زندگی مانند رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم برای حفظ سطح فشار خون بسیار مفید است، برخی از افراد ممکن است به دنبال روش های گیاهی برای گرفتن نتیجه بهتر و سریع تر برای تنظیم فشار خون خود می باشند. در این مقاله به بررسی بهترین قرص فشار خون گیاهی و همچنین رویکرد های مختلف برای تنظیم فشار خون، ارتقای سلامت و شادابی کلی بدن می پردازیم.

سوالاتی که پس از خواندن این مقاله به پاسخ آنها خواهید رسید:

فشار خون چیست و چه انواعی دارد؟

بهترین قرص فشار خون گیاهی کدام است؟

چه مواد غذایی به عنوان پایین آورنده گیاهی فشار خون استفاده می شود؟

درمان گیاهی فشار خون چگونه میسر می شود؟

برای مدیریت هایپرتنشن چه سبک زندگی باید داشته باشیم؟

فشار خون

فشار خون نیرویی است که خون  بر اثر پمپ کردن قلب به دیواره رگ ها وارد می کند. فشار خون بالا، زمانی رخ می دهد که نیروی خون به دیواره های شریان به طور مداوم بیش از حد بالا باشد. معیار فشار خون نرمال، پره هایپرتنشن (فشار خون کنترل شده) و هایپرتنشن (فشار خون بالا) به شرح زیر است:

فشار خون نرمال: سیستولیک ۱۲۰ – دیاستولیک ۸۰

پره هایپرتنشن: سیستولیک ۱۳۹تا۱۲۰ – دیاستولیک ۸۰تا۸۹

هایپرتنشن: سیستولیک ۱۴۰≤ – دیاستولیک ۸۰≤

فشار خون بالا می تواند منجر به بیماری قلبی، سکته مغزی و مشکلات کلیوی شود و معمولا با علائم زیر همراه است:

  • سردرد شدید
  • اضطراب شدید
  • تنگی نفس
  • خون دماغ
  • مشکلات بینایی
  • درد قفسه سینه
  • سرگیجه یا سبکی سر
  • ضربان قلب نامنظم
  • سردرگمی
  • تشنج

از سوی دیگر، فشار خون پایین نیز ناقض سلامتی است و با علائمی مانند سرگیجه، غش و خستگی تشخیص داده می‌ شود.

بهترین قرص فشار خون گیاهی
بهترین قرص فشار خون گیاهی

کنترل فشار خون مخصوصا در سنین سالمندی بسیار اهمیت دارد. اگر عوامل خطرزا مانند سابقه خانوادگی فشار خون بالا، چاقی، سیگار کشیدن، عدم فعالیت بدنی، رژیم غذایی پر نمک، یا شرایط مزمن مانند دیابت یا بیماری کلیوی دارید، این کنترل ضرورت بیشتری پیدا می کند. اگر هر یک از علائم ذکر شده را تجربه کردید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

انواع فشار خون

حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد از تمام موارد فشار خون بالا همان چیزی است که فشار خون اولیه یا اساسی نامیده می شود. این بدان معناست که علت واقعی فشار خون بالا شناخته نشده است، اما تعدادی از عوامل در ایجاد آن نقش دارند. بقیه بیماران مبتلا به هایپرتنشن مبتلا به حالتی هستند که فشار خون ثانویه نامیده می شود و به این معنی است که فشار خون آنها نتیجه یک بیماری یا اختلال دیگر است. بسیاری از موارد فشار خون ثانویه ناشی از اختلالات کلیوی است. سایر شرایطی که می تواند باعث فشار خون ثانویه شود شامل موارد زیر است:

  • مشکلات غده پاراتیروئید
  • آکرومگالی (وضعیتی که در آن غده هیپوفیز بیش از حد هورمون رشد تولید می کند)
  • تومور ها در غدد فوق کلیوی یا هیپوفیز
  • واکنش به دارو ها برای سایر مشکلات پزشکی
  • بارداری

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به سلامت خود می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 رفلاکس معده چیست و بهترین داروی آن

بهترین درمان گیاهی فشار خون | ۱۰ گیاه و ادویه موثر

همان طور که پیش تر گفته شد، کنترل و درمان فشار خون یک ضرورت است و بی توجهی به آن عواقب آسیب زایی برای بدن دارد. در اینجا به ۱۰ گیاه و ادویه موثر در تنظیم فشار خون اشاره خواهیم کرد:

  1. دارچین

دارچین برای قرن ها در طب سنتی در درمان بیماری های قلبی، از جمله فشار خون بالا استفاده می شود. دارچین به عنوان یک ادویه محبوب به راحتی در وعده های غذایی گنجانده می شود. مکانیسم اثر دارچین بر کاهش فشار خون هنوز به طور کامل درک نشده است اما تحقیقات نشان می دهد که دارچین می تواند با گشاد و شل شدن رگ های خونی به عنوان یک درمان گیاهی فشار خون مصرف شود.

  1. بذر کرفس

دانه کرفس به عنوان یک ادرارآور طبیعی، با افزایش تولید ادرار و کاهش احتباس مایعات، به تنظیم فشار خون کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که مکمل های دانه کرفس ممکن است با افزایش دفع سدیم و آب اضافی از بدن، فشار خون را کاهش دهند. علاوه بر این، ترکیبات موجود در دانه کرفس می تواند به شل شدن ماهیچه های رگ های خونی کمک کند و منجر به بهبود جریان خون و کاهش فشار خون شود. این ادویه ممکن است به دلیل فیبر موجود در آن به عنوان یک مسدود کننده طبیعی کانال کلسیم موثر باشد.

  1. هل

هل مملو از آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش فشار خون و درمان سایر علائم سندرم متابولیک کمک می کند. همچنین ممکن است اثرات مثبتی بر روی موارد زیر داشته باشد:

  • چاقی
  • سطح تری گلیسیرید
  • سطح کلسترول
  • حساسیت به انسولین
دارچین برای فشار خون
دارچین برای فشار خون
  1. زالزالک

زالزالک یکی از شناخته شده ترین پایین آورنده گیاهی فشار خون است. اعتقاد بر این است که مکمل ‌های زالزالک که از میوه، برگ‌ ها و گل‌ های گیاه زالزالک به دست می‌آیند، از سلامت قلب و عروق حمایت می‌کنند و منجر به تنظیم سطح فشار خون می شوند. تحقیقات نشان داده است که زالزالک به گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند و باعث بهبود جریان خون و کاهش فشار درون رگ ها می شود. قطره کاملا گیاهی استراگل با ترکیباتی همچون زالزالک، زنجبیل و سیر برای درمان و گرفتگی عروق کرونر قلب، کاهش و تنظیم فشار خون، کاهش کلسترول و تری گلیسیرید، رقیق کردن خون و از بین بردن پلاک های چربی در عروق مناسب می باشد.

  1. برگ زیتون

عصاره برگ زیتون به دلیل پتانسیل آن برای کنترل سطح فشار خون مورد توجه قرار گرفته است. ترکیبات فعال موجود در عصاره برگ زیتون، مانند اولئوروپئین، دارای اثرات گشاد کنندگی عروق است که باعث ایجاد حس آرامش و کاهش تنش عروق خونی می شود. برگ زیتون همچنین دارای خواص ضد التهابی است و به صورت دمنوش نیز استفاده می شود.

وازوگل یک داروی پایین آورنده گیاهی فشارخون است که از عصاره خشک برگ های زیتون تهیه شده است. این دارو می بایست به عنوان مکمل دارو های فشار استفاده شود. با توجه به نقش فشار خون بالا سیستولیک در بروز مشکلات قلبی-عروقی، این قرص ضد فشار خون یک درمان کمکی مناسب جهت کاهش خطر پیشرفت عوارض در بیماران دچار پرفشاری خون است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص فشار خون وازوگل

بهترین قرص فشار خون گیاهی
پایین آورنده فشار خون / مکمل قرص ضد فشار خون
  1. مریم گلی

مریم گلی یک گیاه چند ساله است که از تغییرات سطوح فشار خون جلوگیری می کند. ترکیباتی مانند اسید رزمارینیک و اسید سالویانولیک در این گیاه، آن را به یک پایین آورنده گیاهی فشار خون تبدیل کرده است. مریم گلی دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی نیز می باشد. قرص گیاهی واسکوویتا، محصولی موثر در جهت سلامت قلب و عروق می باشد که دارای ۵۵۰ میلی گرم پودر مریم گلی ریشه قرمز است. واسکوویتا به بهبود اتساع رگ های خونی، حفظ فشار خون طبیعی. جلوگیری از لخته شدن خون  و رقیق کردن آن کمک می کنند.

  1. سیر

سیر یکی دیگر از گیاهان دارویی مفید برای مدیریت فشار خون است. سیر با بهبود جریان خون درون رگ ها از طریق شل کردن آن می تواند هایپرتنشن را کنترل کند. علاوه بر این، سیر سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به مبارزه با التهاب و استرس اکسیداتیو کمک کند، که هر دو با فشار خون بالا مرتبط هستند. قرص آلیوم اس که از پودر سیر تهیه شده است، هم داروی چربی خون و هم قرص ضد فشار خون محسوب می شود. علاوه بر این سبب کاهش احتمال سرطان معده و کولورکتال می شود. این قرص از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند و باعث برطرف شدن عفونت های مجاری تنفسی و گوارشی می شود.

دمنوش زنجبیل
دمنوش زنجبیل
  1. جعفری

سبزی جعفری حاوی ترکیبات مختلفی مانند ویتامین C و کاروتنوئید می باشد که در کاهش فشار خون موثر است. طبق تحقیقات مصرف مکمل های کاروتنوئیدی با کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک مرتبط است.

  1. آویشن

آویشن مملو از ترکیبات سالم متعددی از جمله اسید رزمارینیک است. نتایج یک مطالعه تحقیقی نشان داده است که مصرف رزمارینیک اسید به کاهش فشار خون سیستولیک کمک می کند.

  1. زنجبیل

زنجبیل یکی از پر کاربرد ترین گیاهان در زمینه طب سنتی است. برای قرن ها، مردم از زنجبیل برای بهبود بسیاری از جنبه های سلامت قلب از جمله گردش خون، سطح کلسترول و فشار خون استفاده کرده اند.

زنجبیل علاوه بر تنظیم سیستم قلبی، اثرات محافظتی دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر است:

  • ضد زخم و آنتی کولینرژیک
  • ضد التهاب
  • ضد تهوع
  • افزایش گردش خون
  • ضد میکروب

۱۰ تغییر در سبک زندگی برای تنظیم فشار خون

  1. وزن اضافی را کم کنید و مراقب دور کمر خود باشید
  2. به طور منظم ورزش کنید
  3. رژیم غذایی سالم داشته باشید
  4. مصرف نمک و سدیم را به حداقل برسانید
  5. الکل و مشروبات الکلی ممنوع
  6. سیگار را ترک کنید
  7. خواب کافی داشته باشید
  8. استرس و اضطراب را از خود دور کنید
  9. فشار خون خود را به طور منظم چک کنید
  10. کلسترول و قند خون خود را پایش و کنترل کنید

جمع بندی | بهترین قرص فشار خون گیاهی

بهترین قرص فشار خون گیاهی به نیاز های خاص، وضعیت سلامتی و نظر متخصص فرد بستگی دارد. ادویه جات و گیاهان دارویی مانند دارچین، بذر کرفس، هل، زالزالک، برگ زیتون، مریم گلی، سیر، جعفری، آویشن و زنجبیل پتانسیل زیادی برای حمایت از سطح فشار خون سالم در خود دارند. هنگامی که این مواد گیاهی با یک رویکرد جامع شامل تغییرات سبک زندگی که گفته شد ادغام شود، افراد می توانند در جهت دستیابی و حفظ فشار خون مطلوب و سلامت کلی قلب و عروق پیش بروند.

در این مقاله تلاش کردیم تا با تعریف فشار خون بر اهمیت مدیریت و کنترل آن تاکید کنیم. همچنین سعی داشتیم شما را در انتخاب بهترین قرص فشار خون گیاهی یاری کنیم. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید فایده واقع شده باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهام، می توانید پیام خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

_________________________________________________________________

Reference:

Texas Heart Institute

Mayo Clinic

Health Line

 

 

جواد نبی زاده

جواد نبی زاده

من جواد نبی زاده، کارشناس بهداشت عمومی از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هستم. امیدوارم مطالب تألیفی بنده برای شما با سابقه ای که در حوزه بیماری ها، بهداشت دهان و دندان و سلامت فردی دارم، مفید باشد. هر گونه ابهام یا سوال درباره مقالات یا مطالب مرتبط با آن را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×