» داروهای گیاهی و گیاهان داوریی » بهترین دمنوش برای کیست تخمدان
علائم و درمان کیست تخمدان

بهترین دمنوش برای کیست تخمدان

۲۴ مهر ۱۴۰۳ 6۰19

بهترین دمنوش برای کیست تخمدان

مصرف بهترین دمنوش برای کیست تخمدان می تواند یک راهکار خانگی موثر باشد، البته اگر بدانید چه دمنوشی را بنوشید و چه میزان به آن نیاز دارید.

اکثر زنان حداقل تجربه یک کیست تخمدان را در طول زندگی خود دارند. متاسفانه بسیاری از بانوان از وجود کیست های تخمدان آگاه نیستند چرا که تا مدت ها علائم خود را نشان نمی دهند. با این حال، در برخی موارد، کیست تخمدان، علائمی مانند درد در هنگام اجابت مزاج، نفخ شکم، بی نظمی در قاعدگی، درد در حین رابطه جنسی، درد لگن قبل یا در طول سیکل قاعدگی، درد در ناحیه کمر یا ران، فشار در راست روده یا مثانه و همچنین حالت تهوع و استفراغ ایجاد می‌ کند.

در بسیاری از موارد، کیست های تخمدان خود به خود ظرف چند ماه ناپدید می شوند، اما این اتفاق لزوما برای همه نمی افتد بنابراین می توانید با راهکارهای خانگی نظیر مصرف بهترین دمنوش برای کیست تخمدان علائم خود را بر طرف کنید.

در این مقاله علاوه بر معرفی بهترین دمنوش برای کیست تخمدان اطلاعات کمکی زیر را به دست خواهید آورد:

  • کیست تخمدان چیست؟
  • بهترین دمنوش برای کیست تخمدان – دمنوش بابونه
  • بهترین دمنوش برای کیست تخمدان – دمنوش زنجبیل
  • آیا می توانم کیست تخمدان خود را به طور طبیعی درمان کنم؟

کیست تخمدان چیست؟

کیست های تخمدان، کیسه های پر از مایع هستند که در سطح یک یا هر دو تخمدان ایجاد می شوند. برخی از کیست های عملکردی نیز در طول چرخه قاعدگی ایجاد شده و هیچ علائم خاصی را نشان نمی دهند. آن ها بدون هیچ دلیل ظاهری در تخمدان ها ایجاد می شوند. این کیست های پاتولوژیک، می توانند خوش خیم یا سرطانی باشند. افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک اغلب دارای کیست های فولیکولی متعدد هستند.

این سندروم، باعث عدم تعادل هورمونی می شود. عموما برخی از مبتلایان به این سندروم تخمک گذاری نمی کنند یا به ندرت تخمک گذاری می کنند. همچنین به خاطر داشته باشید که در برخی مواقع یک کیست به قدری بزرگ می شود که به تخمدان یا لوله فالوپ آسیب وارد می کند یا حتی باعث خون ریزی شدید می شود. در این شرایط برای جلوگیری از آسیب دائمی به تخمدان، نیاز به درمان فوری دارید. گاهی اوقات، جراح ممکن است مجبور شود تخمدان را در صورتی که بیش از حد آسیب دیده باشد، خارج کند.

در ادامه دو نوع از بهترین دمنوش برای کیست تخمدان را به تفکیک معرفی می نماییم.

چنانچه در رابطه با عمل برداشتن رحم به اطلاعات کاملی نیاز دارید، لینک زیر را کلیک کنید

اینجا کلیک کنید 👈 عمل هیسترکتومی (برداشتن رحم) چیست؟

دمنوش بابونه بنوشید – بهترین دمنوش برای کیست تخمدان

بابونه گیاهی است که از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. چای و مکمل های بابونه، درمان های محبوبی برای کاهش علائم کیست تخمدان هستند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته در منابع معتبر، نوشیدن چای بابونه باعث می شود تا بدن احساس آرامش کند، دردهای قاعدگی کاهش یابد و با التهاب مبارزه شود.

معمولا در افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک، سطح تستوسترون در خونشان افزایش می یابد. مطالعات نشان می دهد که دمنوش بابونه به طور قابل توجهی سطح تستوسترون را در افراد مبتلا به این سندروم کاهش می دهد.

شما می توانید با استفاده از گل بابونه چای تازه درست کنید. برای یک وعده، به سه الی چهار قاشق غذا خوری گل بابونه، یک شاخه نعنا و یک فنجان آب جوش نیاز دارید. این مواد را در یک لیوان ترکیب کنید و بعد از پنج دقیقه صاف کنید و از خواص آن لذت ببرید.

درمان گیاهی کیست تخمدان
درمان گیاهی کیست تخمدان با بومادران و بهترین دمنوش برای کیست تخمدان 

دمنوش زنجبیل بنوشید – بهترین دمنوش برای کیست تخمدان

مانند چای بابونه، بسیاری معتقد هستند که نوشیدن چای زنجبیل به آن ها کمک می کند تا آرام شوند و سطح استرس را کاهش دهند. زنجبیل همچنین می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند. مطالعات نشان می دهد که زنجبیل، به عنوان بهترین دمنوش برای کیست تخمدان می تواند یک داروی مکمل و موثر جهت بهبود علائم کیست تخمدان باشد.

دمنوش زنجبیل همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است. در یک مطالعه اثبات شده است که زنجبیل رشد سلول های سرطانی تخمدان را متوقف می کند. بنابراین مصرف رژیم غذایی سرشار از زنجبیل می تواند سرطان تخمدان را درمان و از آن پیشگیری کند.

برای مصرف بهترین دمنوش برای کیست تخمدان تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه زنجبیل کوچک را پوست بگیرید و برش دهید. زنجبیل را در دو فنجان آب به مدت ده دقیقه بجوشانید. از روی حرارت بردارید و طعم دهنده هایی مانند آبلیمو و عسل را به دلخواه اضافه کنید.

آیا می توانم کیست تخمدان خود را به طور طبیعی درمان کنم؟

اکثر کیست های تخمدان خوش خیم هستند و بدون نیاز به درمان، خود به خود از بین می روند. اغلب آن ها، حداقل علائم را از خود نشان می دهند، با این حال، اگر به دنبال کنترل علائم به صورت اساسی و جدی هستید می توانید با مکمل های گیاهی، مسیر درمان را به صورت ایمن طی کنید.

رعایت یک رژیم غذایی کامل و متعادل در کنار مصرف دمنوش برای کیست تخمدان نقش مهمی در سلامت باروری افراد دارد. اطمینان از دریافت کافی ویتامین ها و مواد معدنی لازم می تواند رشد فولیکول تخمدان و روند تخمک گذاری را بهبود بخشد و خطر کیست تخمدان را کاهش دهد.

مکمل های گیاهی می توانند به شکل گیری یک رژیم غذایی متعادل و سالم کمک کنند. با این حال، ضروری است که یک فرد قبل از مصرف مکمل های جدید با پزشک خود صحبت کند تا مطمئن شود که مصرف یک مکمل جدید با دیگر داروهای مصرفی تداخلی ندارد.

قرص پونیکا با وجود ترکیبات گیاهی خود نظیر عصاره هسته انار باعث کاهش التهاب در تخمدان ها شده و شدت علائم کیست ها را از بین می برد.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص پونیکا

سخن پایانی

بروز کیست تخمدان این روزها بسیار شایع شده است، اگرچه بیشتر آن ها خوش خیم هستند و به مرور زمان از بین می روند اما در صورت تداوم علائم، حتما پروسه درمان را آغاز کنید تا از ایجاد آسیب جدی به تخمدان خود جلوگیری کنید.  به خاطر داشته باشید که درمان های خانگی نظیر مصرف بهترین دمنوش برای کیست تخمدان باعث از بین رفتن کیست نمی شود اما می تواند هر گونه درد یا ناراحتی را کاهش دهد. با این حال با مصرف مکمل های گیاهی نظیر قرص پونیکا، کیست تخمدان می تواند به راحتی کنترل و علائم آن متوقف شود.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×