» بیماری ها و پیشگیری » بهترین داروی گیاهی واریس پا
بهترین داروی گیاهی واریس پا

بهترین داروی گیاهی واریس پا

۲۶ شهریور ۱۴۰۳ 6۰8

بهترین داروی گیاهی واریس پا

تغذیه سالم و ترکیبات گیاهی نقش مهمی در پیشگیری و روند درمان بسیاری از بیماری ها دارند. درمان واریس و داروی گیاهی واریس پا نیز، از این قاعده مستثنا نیست. این بیماری می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله سن بالا، افزایش وزن، ایستادن یا نشستن طولانی مدت، بارداری و حتی وراثت بروز کند. اگر هریک از این عوامل خطر در شما وجود دارد به عنوان یک زنگ خطر باید آن را جدی بگیرید.

خوشبختانه درمان ‌های خانگی گوناگونی وجود دارد که می ‌توانید از آن ها برای بهبود ظاهر رگ ‌های واریسی در خانه استفاده و یا حتی از بروز آن ‌ها در آینده جلوگیری کنید.

در ادامه با فهرست بهترین موارد تغذیه و داروی گیاهی واریس پا آشنا خواهید شد:

  • مصرف غذاهای ضد التهاب
  • حفظ و یا کاهش وزن
  • داروی گیاهی واریس پا
  • روغن های ضروری
بهترین داروی گیاهی واریس پا
بهترین داروی گیاهی واریس پا

مصرف غذاهای ضد التهاب

گنجاندن وعده های غذایی خاص می تواند بر شدت واریس شما تأثیر مثبت یا منفی داشته باشد. اتخاذ یک رژیم غذایی ضد التهاب به معکوس کردن التهاب و افزایش جریان خون کمک می کند، بنابراین موجب ترمیم وریدهای آسیب دیده قبلی نیز می شود.

اگر به فکر درمان واریس هستید باید مصرف وعده های غذایی غنی از سدیم را به حداقل برسانید و برای کمک به کاهش احتباس آب، مصرف غذاهای غنی از پتاسیم را افزایش دهید. این غذاها عبارتند از:

  • بادام و پسته
  • موز
  • اسفناج و کلم بروکلی پخته شده
  • قارچ
  • عدس و لوبیا سفید
  • سیب زمینی

وعده های غذایی غنی از فیبر می تواند به حرکت مدفوع و جلوگیری از یبوست کمک کند. در نتیجه رگ های آسیب دیده در معرض فشار کمتری قرار می گیرند. این غذاها شامل موارد زیر می شوند:

  • غذاهای غلات کامل
  • سبزیجات
  • جو دو سر گندم و بذر کتان
  • دانه های آجیل و حبوبات

با رعایت چند نکته ساده از تضعیف سیستم ایمنیت جلوگیری کن

اینجا کلیک کنید 👈 چه چیزهایی سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند؟

حفظ و یا کاهش وزن

باز هم به نقش مهم تغذیه در درمان واریس باید بپردازیم. اگر به فکر کاهش علائم واریس هستید باید وزن مطلوب خود را به کمک مواد غذایی سالم، همراه با فعالیت بدنی به دست آورید.

اضافه وزن، احتمال ابتلا به واریس را به خصوص در زنان و افراد مسن افزایش می دهد. با افزایش وزن، فشار بیشتری به رگ های خود وارد می کنید، در نتیجه بروز التهاب و علائم واریس پا به ویژه در بزرگترین وریدهای سطحی مانند سیاهرگ صاف در ران تشدید می شود. متاسفانه تشخیص و درمان واریس در افراد دارای اضافه وزن به طور کلی دشوارتر است، زیرا اغلب تا زمانی که وریدها به اندازه کافی تحریک و بزرگ نشود مورد توجه قرار نمی گیرد.

داروی گیاهی واریس پا

درخت شاه بلوط هندی از جمله گیاهان مشهور و باقدمت در درمان واریس پا است. شما می توانید این گیاه را هم به صورت موضعی و هم خوراکی از طریق انواع کپسول، کرم و لوسیون مصرف کنید. مصرف این گیاه به افزایش جریان خون، محافظت از رگ ها و دستیابی به اثرات طبیعی رقیق کننده خون کمک بسیاری می کند.

این عصاره همچنین ممکن است برای سایر شرایط سلامتی مانند بواسیر و ناباروری مردانه ناشی از وریدهای متورم مفید باشد. با مصرف کرم ونوگل، از خواص عصاره شاه بلوط هندی در درمان واریس پا بهره مند خواهید شد.

اینجا کلیک کنید 👈 کرم ونوگل

واریس ونوگل 2

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، گیاهانی مانند عصاره برگ انگور قرمز موجب کاهش ادم در ساق پا و درمان سایر علائم نارسایی مزمن وریدی می شود. این گیاه همچنین در کاهش احتباس آب و مشکلات گردش خون بسیار مفید است.

پماد واریس پا ونووین حاوی مقادیر موثری از عصاره برگ انگور قرمز جهت درمان واریس و کاهش علائم واریس پا است.

اینجا کلیک کنید 👈 کرم ونووین

درمان سریع واریس پا

اگر به دنبال ترکیب درمان موضعی واریس همراه با درمان خوراکی هستید ما به شما پکیج واریس را معرفی می کنیم. به کمک پک درمان واریس می توانید با مصرف قرص ونووین در کنار کرم ونووین شاهد کاهش علائم واریس پای خود باشید.

اینجا کلیک کنید 👈 پک درمان واریس

ونووین

روغن های ضروری

استعمال چندین روغن ضروری می تواند به بهبود جریان خون کمک کرده و در عین حال التهاب و ناهنجاری های هورمونی را نیز کاهش دهد. روغن سرو، با قابلیت بهبود پتانسیل گردش خون و کمک به سیستم گردش خون، یکی از بهترین روغن ها برای درمان مشکلات رگ است.

برای استفاده، چند قطره را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا جریان خون از طریق وریدها افزایش یابد. در دوزهای کوچک، می توانید از روغن های رقیق شده مانند نعناع، ​​درخت چای و روغن اسطوخودوس نیز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از فشار دادن مستقیم به رگ ها خودداری کنید زیرا ممکن است به بافت ظریف آن آسیب برسانید.

سخن پایانی

درمان‌ های خانگی نقطه ای عالی برای شروع پیشگیری و درمان واریس پا و سبک زندگی عمومی شما هستند. یک رژیم غذایی ضد التهابی متعادل همراه با ورزش منظم می تواند جریان خون را افزایش داده، اثرات التهاب را معکوس کند و سلامت دریچه های سیاهرگی را بهبود بخشد.

از سوی دیگر، داروی گیاهی واریس پا همراه با سبک زندگی سالم به شما در پیشگیری و بهبود رگ‌ های واریسی به مقدار کافی کمک می کند. برای خلاص شدن از شر رگ های واریسی، همین حالا از خواص داروی گیاهی واریس پا بهره مند شوید.

افروز آل عباسیان

افروز آل عباسیان

من افروز آل عباسیان فارغ التحصیل علوم آزمایشگاهی پزشکی هستم و در حوزه بیماریها، درمان، پزشکی، بهداشت، سلامت و دارو اطلاعات و مطالعات خودم رو با شما به اشتراک میذارم. خوشحال میشم اگر درباره هرکدام از نوشته های من نظری دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×