» اطلاعات دارویی » بهترین تاخیری برای آقایان | بررسی ۴ رویکرد درمانی مختلف
بهترین تاخیری برای آقایان

بهترین تاخیری برای آقایان | بررسی ۴ رویکرد درمانی مختلف

۳۰ مرداد ۱۴۰۳ 7۰65

بهترین تاخیری برای آقایان

مقدمه | زودانزالی مردان

انزال زودرس یاPremature ejaculation  (PE) یک مشکل جنسی رایج در بین آقایان است که تقریباً ۳۰٪ از جمعیت مردان در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. این وضعیت به عنوان وقوع انزال کنترل نشده قبل یا کمی بعد از دخول جنسی تعریف می شود که باعث ناراحتی و نارضایتی هر دو طرف در رابطه می شود. در این مقاله، بهترین تاخیری برای آقایان و همچنین رویکرد های درمانی زودانزالی مردان را بررسی خواهیم کرد.

سوالاتی که پس از خواندن این مقاله به پاسخ آنها خواهید رسید:

چه عواملی باعث ایجاد زودانزالی در مردان می شود؟

بهترین تاخیری برای آقایان کدام است؟

چه گیاهانی به عنوان تاخیری گیاهی شناخته می شوند؟

درمان انزال زودرس با داروی تاخیری شیمیایی چگونه است؟

تکنیک های رفتاری و تغییرات سبک زندگی برای تاخیر در انزال شامل چه مواردی است؟

اینجا کلیک کنید👈 کپسول جنسالین

بهترین تاخیری برای آقایان

    تقویت کننده جنسی و رفع مشکلات جنسی مثل زودانزالی

در حالی که زودانزالی مردان می تواند توسط عوامل مختلف فیزیکی و روانی ایجاد شود، چالش اصلی در یافتن راه های موثر برای به تاخیر انداختن انزال و بهبود رضایت جنسی نهفته است. در ادامه درباره درمان ‌های گیاهی و شیمیایی، قرص ‌ها و اسپری های تاخیری و تکنیک ‌های مختلف دیگری که می ‌توانند به افراد در مدیریت و درمان PE کمک کنند، بحث خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که آنچه برای یک فرد مؤثر است ممکن است برای فرد دیگر مؤثر نباشد، بنابراین بسیار مهم است که رویکرد های مختلف را امتحان کنید و روشی را پیدا کنید که برای بدن شما مناسب است و بهترین کارکرد را دارد.

درک علل زود انزالی مردان

قبل از پرداختن به انتخاب بهترین تاخیری برای آقایان، ضروری است که دلایل اصلی این اختلال را درک کنید. PE را می توان به عوامل روانی و بیولوژیکی نسبت داد. برخی از علل اولیه انزال زودرس عبارتند از:

عوامل روانشناختی

اضطراب عملکرد، استرس، مسائل مربوط به رابطه و تجربیات آسیب زا در گذشته می تواند به انزال زودرس منجر شود. یک فرد آرام و در شرایطی که فشار روانی را تحمل نمی کند، خیلی بهتر بر زمان انزال خود کنترل دارد و می تواند مدت طولانی تری وضعیت خود را حفظ کند.

عوامل بیولوژیکی

عدم تعادل هورمونی، سطوح غیر طبیعی انتقال دهنده های عصبی در مغز، مشکلات تیروئید، التهاب غده پروستات و استعداد ژنتیکی می تواند منجر به PE شود. این مورد می تواند به عنوان یک عامل پنهان باشد که فرد از آن بی اطلاع است و در نتیجه برای رفع مشکل اقدامی نمی کند.

عوامل سبک زندگی

رژیم غذایی نامناسب، ورزش نکردن، استعمال دخانیات، مصرف بیش از حد الکل و مصرف مواد مخدر نیز می تواند در ایجاد زودانزال مردان نقش داشته باشد. سبک زندگی نامناسب و مصرف مواد مخدر به ویژه سیگار همچنین می تواند در میزان نعوظ و طول آلت تناسلی مرد تاثیرداشته باشد.

پرداختن به این علل زمینه ای اغلب می تواند به مدیریت و حتی درمان زود انزالی کمک کند. در کنار راهنمایی و درمان پزشکی این مشکل، افراد می توانند گزینه های درمانی مختلفی را برای به پیدا کردن بهترین تاخیری برای آقایان و بهبود تجربیات جنسی خود بررسی کنند.

بهترین تاخیری برای آقایان

انتخاب بهترین تاخیری برای آفایان در بین داروهای گیاهی و شیمیایی و درمان های طبیعی کار سختی به نظر می رسد. یک داروی تاخیری مناسب بایستی  خواسته های فرد مصرف کننده مثل رابطه طولانی تر و کنترل شده و همچنین استفاده ایمن را برآورده کند. زینگالایف یک مکمل جنسی گیاهی برای تقویت نیروی جنسی است که باعث حفظ نعوظ، درمان بی میلی و همچنین به تاخیر انداختن انزال می شود. یکی از ویژگی های زینگالایف، اثرگذاری فوری ضمن درمان زودانزالی با مصرف دوره ای است. بدین صورت که شما تاثیر آن را با مصرف یک ساعت قبل از رابطه نیز مشاهده خواهید کرد.

دایان مکث کپسول تاخیری گیاهی بوده که از با تاثیر بر روی گیرنده های عصبی – حسی اندام تناسلی، موجب رفع مشکل زود انزالی آقایان می شود. کپسول دیلی کیم، یک داروی گیاهی دیگر برای به تاخیر انداختن انزال و درمان زود انزالی آقایان است که می تواند منجر به افزایش فوق العاده زمان انزال جنسی و افزایش لذت جنسی در زوجین شود.

کپسول تاخیری دیلی کیم  (Delay Kim)

در ادامه به بررسی درمان های گیاهی و شیمیایی و همچنین شناخت تکنیک های رفتاری و تغییرات سبک زندگی در جهت درمان زودانرالی می پردازیم.

تاخیری گیاهی انزال زودرس

دارو های گیاهی قرن هاست که در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. هنگامی که صحبت از زودانزالی مردان به میان می آید، اعتقاد بر این است که برخی گیاهان دارویی دارای خواصی هستند که می توانند به تاخیر در انزال کمک کنند.

توجه داشته باشید که علاوه بر اینکه تحقیقات علمی بیشتری برای بررسی اثر بخشی این گیاهان نیاز است؛ تجربیات هر فرد در استفاده از آنها ممکن است متفاوت باشد. برخی از گیاهان که به دلیل مزایای بالقوه آنها در درمان زودانزال به عنوان بهترین تاخیری برای آقایان شناخته می شوند عبارتند از:

خارخاسک

اعتقاد بر این است که این گیاه باعث افزایش سطح تستوسترون در بدن می شود که به بهبود عملکرد جنسی و تاخیر در انزال کمک کند. یکی دیگر از فواید استفاده از این گیاه، دفع سنگ های مجاری ادراری است.

باقلا

باقلا که به عنوان لوبیا مخملی نیز شناخته می شود، حاوی L-DOPA، پیش ساز دوپامین است که به تنظیم خلق و خو، افزایش تستوسترون و افزایش عملکرد جنسی کمک می کند.

بهترین تاخیری برای آقایان

بهترین تاخیری برای آقایان

جینسینگ

جینسینگ یکی از معروف ‌ترین گیاهان برای افزایش انرژی، تقویت قوای جنسی و تاخیری گیاهی است که دارای خواص ضد التهابی، آنتی ‌اکسیدانی و افزایش کارایی جنسی می‌باشد. همچنین این گیاه به عنوان یک رقیق کننده خون طبیعی شناخته می‌شود که می‌تواند به بهبود گردش خون در بدن کمک کند.

شنبلبه

یک از گیاهان معطر با طبعی گرم و خشک است که به دلیل خواص درمانی و طعم و عطر خاص خود شناخته می شود. شنبلیله دارای خواص ضد استرس و ضد افسردگی است و استفاده این گیاه در یک روتین مصرف مناسب می تواند از این گیاه یک تاخیری گیاهی بسازد و به بهبود عملکرد جنسی کمک کند.

زعفران

زعفران گیاهی است که از دیرباز برای کارکرد های مختلف درمانی مورد استفاده طب سنتی قرار می گرفت. خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی زعفران می‌تواند به بهبود عملکرد جنسی و تاخیر زودانزالی مردان کمک کند. استفاده از چای زعفران به عنوان یک روش سنتی برای افزایش میل جنسی و تقویت عملکرد جنسی معروف است.

در حالی که این گیاهان اغلب در مکمل ‌هایی که برای سلامت جنسی به بازار عرضه می‌شوند گنجانده می‌شوند، بسیار مهم است که قبل از استفاده مداوم و درمانی از آنها با یک پزشک مشورت کنید، به‌ویژه اگر شرایط پزشکی زمینه‌ای دارید یا دارو خاصی مصرف می‌کنید. علاوه بر این، خرید مکمل های گیاهی از منابع معتبر برای اطمینان از کیفیت و ایمنی محصول ضروری است. درمانگیاه به عنوان یک سایت شناخته شده دارویی، با عرضه دارو های گیاهی باکیفیت به سراسر کشور در تلاش است تا شما را در انتخاب بهترین محصولات یاری کند.

داروی تاخیری شیمیایی انزال زودرس

علاوه بر دارو های گیاهی، درمان‌ های شیمیایی مختلفی وجود دارد که ادعا می‌کنند به تاخیر در انزال و بهبود عملکرد جنسی کمک می‌کنند. دارو های تاخیری گیاهی به علت عوارض جانبی کمتر و ایمنی بیشتر محبوبیت بیشتری دارند اما درمان های شیمیایی نیز نکات مثبتی دارند که انتخاب آنها را به عنوان بهترین تاخیری برای آقایان توجیح می کند.

یکی از این نکات تاثیر آنی و سریع این دارو ها بر روی فرد است که استفاده از آنها را دقیقا قبل از رابطه میسر می کند. برخی از درمان های شیمیایی رایج برای زودانزالی مردان عبارتند از:

بی حس کننده های موضعی

کرم ها، ژل ها یا اسپری هایی هستند که حاوی عوامل بی حس کننده مانند لیدوکائین یا بنزوکائین می باشند. این بی حس کننده ها وقتی روی آلت تناسلی استفاده می شوند، می توانند حساسیت را کاهش داده و انزال را به تاخیر بیندازند. بسیاری از افراد بی حس کننده ها را به عنوان بهترین تاخیری برای آقایان قبول دارند.

اینجا کلیک کنید👈 اسپری تاخیری پاورمن

بهترین تاخیری برای آقایان

    • بیشترین حس مثبت جنسی و تحریک برای دو طرف

 

مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)

دارو هایی مانند داپوکستین، پاروکستین و سرترالین معمولاً برای درمان انزال زودرس تجویز می شوند. این داروی تاخیری با افزایش سطح سروتونین در مغز عمل می کنند که می تواند به مدیریت انزال زودرس کمک کند.

مهارکننده‌های فسفودی استراز ۵ (مهارکننده‌های PDE5)

دارو هایی مانند سیلدنافیل (ویاگرا) و تادالافیل (سیالیس) عمدتاً برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شوند، اما ممکن است با بهبود جریان خون در آلت تناسلی به درمان زودانزالی به عنوان داروی تاخیری نیز کمک کنند.

قبل از امتحان هر گونه درمان شیمیایی برای انزال زودرس، از عوارض جانبی احتمالی و نحوه استفاده اصولی از آنها آگاهی پیدا کنید.

تکنیک های رفتاری-درمانی برای زودانزالی مردان

علاوه بر درمان ‌های گیاهی و شیمیایی، تکنیک‌ ها و درمان‌ های رفتاری نیز می ‌توانند نقش مهمی در مدیریت و درمان احتمالی انزال زودرس داشته باشند. برخی از راهکار های موثر برای به تاخیر انداختن انزال و بهبود عملکرد جنسی عبارتند از:

تکنیک توقف-شروع

این تکنیک شامل توقف فعالیت جنسی است که باید در زمانی که احساس می کنید در حال رسیدن به مرز انزال هستید اتفاق بیافتد. بدین صورت شما اجازه می دهد تا قبل از شروع مجدد رابطه جنسی، برانگیختگی و هیجانات فروکش کند. این فرآیند می تواند به افزایش مدت رابطه و کنترل انزال کمک کند.

تکنیک فشار دادن

مشابه تکنیک توقف-شروع، تکنیک فشار شامل فشردن پایه آلت تناسلی در زمانی که نزدیک به انزال هستید، می باشد. این فشار ملایم همراه با نفس عمیق می تواند برانگیختگی را کاهش داده و انزال را به تاخیر بیندازد.

تمرینات کف لگن (کگل)

تقویت عضلات کف لگن از طریق تمرینات کگل می تواند کنترل انزال و عملکرد جنسی را بهبود بخشد. انجام منظم تمرینات کگل می تواند به تاخیر در انزال و افزایش رضایت جنسی کمک کند.

بهترین تاخیری برای آقایان

بهترین تاخیری برای آقایان

تغییر سبک زندگی برای کمک به تاخیر در انزال زودرس

علاوه بر گزینه های درمانی ذکر شده، ایجاد برخی اصلاحات در سبک زندگی نیز می تواند به زودانزالی مردان و بهبود سلامت کلی جنسی کمک کند. برخی از تغییرات سبک زندگی که می تواند به مدیریت PE کمک کند عبارتند از:

ورزش منظم

درگیر شدن در فعالیت بدنی می تواند به کاهش استرس، بهبود سلامت قلبی عروقی و افزایش اعتماد به نفس کمک کند، که همه اینها می تواند بر عملکرد جنسی تأثیر مثبت بگذارد. شما با ورزش کردن بدن شاداب و آماده ای خواهید داشت و در مجموع حس بهتر نسبت به خود دارید. این حالت طراوت حتی بر روی تلاش شما برای شروع و انجام درمان های دیگر موثر است.

رژیم غذایی سالم

“شما همان چیزی هستید که میخورید”

یک رژیم غذایی متعادل و غنی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی می تواند از سلامت کلی و عملکرد جنسی شما حمایت کند. برخی غذا ها مانند گردو، صدف و آووکادو دارای خواص تقویت کننده جنسی هستند که می تواند به بهبود قوای جنسی کمک کند.

مدیریت استرس

تمرین تکنیک های کاهش استرس مانند تمرکز حواس، مدیتیشن، یوگا یا تمرینات تنفسی می تواند به کاهش اضطراب و فشار روانی کمک کند و منجر به کنترل بهتر انزال شود. علاوه در استفاده از درمان های گیاهی و شیمیایی به عنوان بهترین تاخیری برای آقایان، یکی از مهم ترین عوامل برای داشتن یک رابطه طولانی حفظ آرامش و کنترل ذهنی بدن در هنگام نزدیک شدن به انزال است.

جمع بندی | بهترین تاخیری برای آقایان

زودانزالی مردان یک مشکل رایج جنسی است که می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت جسمی و روحی فرد تأثیر بگذارد. در حالی که هیچ رویکرد یکسانی برای مدیریت انزال زودرس وجود ندارد، ترکیبی از درمان ‌های گیاهی، دارو های شیمیایی، تکنیک ‌های رفتاری، مشاوره و اصلاح سبک زندگی می‌تواند به افراد در تاخیر انزال و بهبود رضایت جنسی کمک کند. در این مقاله تلاش کردیم، بر اطلاعات شما در زمینه زودانزالی مردان و همچنین انتخاب بهترین تاخیری برای آقایان بیفزاییم. در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهام، می توانید پیام خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: MAYO

 

جواد نبی زاده

جواد نبی زاده

من جواد نبی زاده، کارشناس بهداشت عمومی از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هستم. امیدوارم مطالب تألیفی بنده برای شما با سابقه ای که در حوزه بیماری ها، بهداشت دهان و دندان و سلامت فردی دارم، مفید باشد. هر گونه ابهام یا سوال درباره مقالات یا مطالب مرتبط با آن را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×