» بیماری ها و پیشگیری » بهترین پماد واژینال برای عفونت
بهترین شیاف واژینال برای عفونت

بهترین پماد واژینال برای عفونت

۲۳ تیر ۱۴۰۳ 20۰202

بهترین پماد واژینال برای عفونت

اگر شما هم سابقه ابتلا به عفونت های واژینال را داشته باشید احتمالا به دنبال بهترین پماد واژینال برای عفونت هستید. عفونت های واژینال بسیار شایع هستند. مطابق با آمار دانشگاه هاروارد، ۷۵ درصد از زنان حداقل یک عفونت قارچی واژن را در زندگی خود از سر گذرانده اند یا به آن مبتلا خواهند شد.

گزینه های درمانی بدون نسخه ممکن است علائم شما را ظرف چند روز کاهش دهند. در موارد شدید، ممکن است برای از بین بردن عفونت نیاز به تجویز دارو داشته باشید.

با مطالعه این مقاله علاوه بر آشنایی با بهترین پماد واژینال برای عفونت اطلاعات زیر را به دست خواهید آورد:

  • علائم عفونت قارچی واژن چیست؟
  • چه چیزی می تواند خطر ابتلا به عفونت قارچی واژن را بیشتر کند؟
  • عفونت های قارچی واژن چگونه درمان می شوند؟
  • آیا داروهای طبیعی می توانند به درمان عفونت واژینال کمک کنند؟

علائم عفونت قارچی واژن چیست؟

عفونت های قارچی واژن معمولا باعث خارش واژن، تورم در اطراف دهانه واژن، سوزش در هنگام ادرار کردن، درد در حین رابطه جنسی و قرمزی در آن ناحیه می شود.

ترشحات زرد متمایل به سفید و توده ای از واژن یکی دیگر از علائم شایع آن است. برخی از افراد این ترشحات را شبیه پنیر می دانند. در برخی مواقع ممکن است ترشحات ناشی از عفونت حالت آبکی داشته باشد.

چه چیزی می تواند خطر ابتلا به عفونت قارچی واژن را بیشتر کند؟

  • مصرف آنتی بیوتیک هایی که باعث کاهش میزان لاکتوباسیلوس در واژن می شوند
  • بارداری
  • دیابت کنترل نشده
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • عدم تعادل هورمونی

اگه می خوای بدونی فیبروم رحم داری یا نه، مطلب زیر رو بخون

اینجا کلیک کن 👈 علائم فیبروم رحم چیست؟

عفونت های واژینال چگونه درمان می شوند؟

هر نوع عفونت قارچی یا باکتریایی با یکدیگر متفاوت هستند، بنابراین پزشک شما باید مناسب ترین گزینه درمانی را به شما پیشنهاد کند. نوع درمان به طور کلی بر اساس شدت علائم شما تعیین می شود.

عفونت های مخمری ساده

برای عفونت های مخمری ساده، پزشکان معمولا یک دوره یک تا شش روزه از مصرف کرم، قرص، شیاف یا بهترین پماد واژینال برای عفونت را توصیه می کنند. این داروها می توانند به صورت نسخه ای یا بدون نسخه باشند.

عفونت های مخمری پیچیده

افراد مبتلا به HIV، بانوان باردار، افرادی که در طول سال بیش از چهار بار عفونت قارچی را تجربه کرده اند و بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده، نیاز به درمان با داروهای قوی تری دارند. این افراد متناسب با صلاحدید پزشک باید دوره درمان طولانی تر از مصرف قرص یا بهترین پماد واژینال برای عفونت را سپری کنند.

بهترین شیاف واژینال برای عفونت
بهترین شیاف واژینال برای عفونت

آیا داروهای طبیعی می توانند به درمان عفونت واژینال کمک کنند؟

اگر می ‌خواهید از مصرف داروهای نسخه ‌ای خودداری کنید، می ‌توانید عفونت ‌های قارچی واژن را با داروهای طبیعی درمان کنید.

چنانچه داروهای دیگری مصرف می کنید بهتر است با پزشک خود در مورد داروهای گیاهی صحبت کنید. برخی از گیاهان می توانند با داروهایی که ممکن است مصرف می کنید تداخل داشته باشند یا می توانند عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کنند.

آیا می توانم از سیر برای عفونت قارچی استفاده کنم؟

سیر به دلیل خواص آنتی بیوتیکی خود در طب سنتی و مدرن محبوبیت بالایی دارد. آلیسین – جزء فعال بیولوژیکی اصلی سیر – خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و در درمان بسیاری از بیماری ها و مطالعات پزشکی استفاده می شود.

سیر را می توان به صورت خوراکی یا موضعی مصرف کرد. قرص های خوراکی معمولا به شکل آلیسین هستند، همچنین سیر را می توان به صورت خام یا در داخل غذا مصرف کرد تا رشد باکتری های مفید را تقویت کند و از رشد مخمر کاندیدا آلبیکنس جلوگیری کند.

کرم و بهترین پماد واژینال برای عفونت حاوی عصاره سیر نیز کارایی و اثربخشی بسیار بالایی دارد. اکثر کرم های موضعی فقط برای استفاده خارجی برچسب گذاری شده اند، به این معنی که شما باید آن ها را فقط در خارج از ناحیه واژن خود استفاده کنید با این حال حتما به دستور العمل سازنده توجه کنید.

اینجا کلیک کنید 👈 پماد واژینال میکوزین

بهترین پماد واژینال برای عفونت زنان
بهترین پماد واژینال برای عفونت زنان

عصاره آویشن چگونه باعث درمان عفونت واژینال می شود؟

آویشن دیگر گیاه موثر در رفع عفونت واژینال است. تیمول و کارواکرول موجود در اسانس این گیاه ضمن ایجاد کمپلکس با پروتئین های غشای باکتری، فعالیت ضد باکتری خود را اعمال کرده و به راحتی عفونت را درمان می کند. تحقیقات نشان می دهد که کرم حاوی آویشن اثری مشابه با قرص مترونیدازول خوراکی در بهبود علائم بالینی واژینیت و همچنین درمان واژینوز باکتریایی دارد. می توان از آن به عنوان دارویی قوی برای درمان واژینوز باکتریایی و از بین بردن علائم بالینی واژینیت تریکوموناس استفاده کرد. همین امروز با مصرف بهترین پماد واژینال برای عفونت سلامتی را به خود باز گردانید.

اینجا کلیک کنید 👈 پماد عفونت واژن

مصرف بهترین پماد واژینال برای عفونت بهتر است یا شیاف واژینال؟

هیچ تفاوتی میان مصرف بهترین پماد واژینال برای عفونت یا شیاف وجود ندارد. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که شما کدام روش درمانی را ترجیح می دهید. اگر تمایلی به مصرف بهترین پماد واژینال برای عفونت ندارید و مصرف شیاف را ترجیح می دهید می توانید از خواص شیاف واژینفکت بهره مند شوید. این شیاف سرشار از مواد موثر روغن درخت چای است. این روغن بسیاری از مشکلات سلامتی را رفع می کند. متلاشی کردن باکتری ها در هر دو فاز رشد و سکون در ناحیه واژن یکی از مهمترین فواید مصرف این گیاه است.

اینجا کلیک کنید 👈 قیمت و خرید شیاف واژینفکت

سخن پایانی

اگر علائم عفونت واژینال را تجربه می کنید، برای تشخیص و یافتن مناسب ترین گزینه های درمانی خود حتما در اسرع وقت اقدام کنید. عفونت های مخمری یک اتفاق رایج در میان زنان است. درمان سریع می تواند به کاهش علائم ناراحت کننده در عرض چند روز کمک کند. با شناخت عوامل خطر خود، می توانید از عفونت های بعدی جلوگیری کنید. چنانچه در انتخاب مناسب ترین و بهترین پماد واژینال برای عفونت تردید دارید، کارشناسان ما در داروخانه اینترنتی درمانگیاه به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد.

آزاده حیدرآبادی

آزاده حیدرآبادی

من کارشناس گیاهان دارویی هستم که عشق زیادی به کار در حوزه گیاهان دارویی و سلامت دارم. تمام تلاش خودم رو میکنم که بتونم با تولید محتوا در این زمینه برای شما مفید واقع بشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×