کلمات کلیدی متن: درمان گیاهی هپاتیت سی و بی | درمان قطعی هپاتیت در ایران | قیمت و خرید داروی هپاتیت | قیمت و خرید هپاتوهیل باریج | سیلیمارین | تشخیص هپاتیت | علائم بیماری هپاتیت | قیمت داروهای هپاتیت بی | سیروز کبدی | راههای انتقال هپاتیت و سیروز کبدی | سیروز کبدی و مرگ | کبد چرب |


بیماریهای کبدی از جمله کبد چرب ( چربی کبد ) هپاتیت بی و سی ، سیروز و سایر مشکلاتی که به هر نحوی کبد را درگیر می کند، از جمله مهمترین مسایل گریبانگیر این روزهای جامعه ماست.

از آنجه که داروهای گیاهی نقش مهمی را در درمان بیماریها ایفا می کنند، یافتن بهترین و موثرترین داروی گیاهی هپاتیت ، داروی گیاهی سیروز و داروی گیاهی کبد چرب می تواند کمک شایانی به کسانی باشد که نیاز به این داروها دارند.

قبل از معرفی داروها بیایید با کبد و بیماریهای کبدی آشنایی پیدا کنیم:

کبد بزرگترین غده بدن است و بعنوان وظیفه مهم و حیاتی خود، دفع آن دسته از مواد سمی و زاید از خون که به وسیله ادرار دفع نمی شوند را به عهده دارد.

کبد همچنین ترشح ماده ای زردرنگ که به دلیل رنگ زرد خود به صفرا (در عربی به معنای زرد) معروف شده است را نیز به عهده دارد. این ماده در کیسه ای به نام کیسه صفرا جمع آوری شده و به تدریج برای مصرف ویتامینها و استفاده از آنها در بدن استفاده می شود. صفرا همچنین چربی ها را شکسته و آنها را تجریه می کند.

از جمله وظایف دیگر کبد می توان به مقابله با میکروبها و عوامل بیماریزا، تجزیه گلیکوژن و تبدیل آن به گلوکز برای تأمین انرژی روزانه بدن، دفع بیلی روبین که یک ماده زائد ترشح شده از گلبولهای قرمز  است، کمک به لخته شدن خون و … را می توان نام برد.

کبد عضوی بسیار حساس ، مهم و حیاتی است که از کار افتادن آن برابر با مرگ قطعی است. به همین دلیل افرادی که دچار نارسایی کبدی می شوند حتما بایستی تحت عمل پیوند کبد قرار گرفته و کبد یک فرد مرگ مغزی را دریافت کنند تا بتوانند زنده بمانند.

علائم هپاتیت بی و سی

بیماریهای کبدی شامل هپاتیت، سیروز و کبد چرب با داروهای گیاهی قابل درمان هستند.

مهمترین بیماریهای کبدی کدامها هستند

از آنجا که کبد عضوی بسیار مهم و حیاتی است، خداوند قادر متعال آنرا بسیار مقاوم طراحی کرده است. به صورتی که بیماریها باید بتوانند حداقل 75 درصد سطح کبد را در بر بگیرند تا کبد از وظایف خود باز بماند و فرد را مبتلا به یک بیماری کبدی بدانیم.

 

1- مسمومیت کبد با الکل ، داروها و مواد مخدر

یکی از مهمترین بیماریهایی که کبد را درگیر می کند، مسمومیت با الکل است. افرادی که از مشروبات الکلی مصرف می کنند، درحال تزریق مستقیم سم به کبد خود هستند. چرا که الکل برای سلولهای کبد مثل سمی خطرناک است و باعث بروز انواع بیماریها در کبد می شود.

سموم موجود در بعضی داروها و یا مواد مخدر مثل تریاک نیز با تجمع در کبد می توانند باعث ایجاد اختلال در عملکرد طبیعی کبد شوند که در این شرایط نیاز به پاکسازی کبد از این سموم وجود دارد.

 

2- هپاتیت

هپاتیت به معنای التهاب کبد است (هپاتو به معنای کبد + پسوند «یت» علامت قراردادی التهاب ) انواع مختلفی دارد و دلایل مختلفی هم برای بروز هپاتیت وجود دارد. معروف ترین انواع هپاتیت، هپاتیت بی و سی هستند.

هپاتیت A و E در اثر استفاده از غذاهای آلوده به مدفوع فرد بیمار هستند که توسط نوعی ویروس ایجاد می شوند.  این نوع هپاتیت معمولا باعث التهاب موقتی کبد شده و به صورت خودبخود هم درمان می شود و نیاز به کار درمانی خاصی ندارد.

هپاتیت B در اثر تماس جنسی یا استفاده از سرنگ مشترک یا فرد آلوده منتقل می شود. این نوع هپاتیت سخت تر و خطرناک تر است و منجر به التهاب حاد و شدید کبد می شود .

هپاتیت بی دارای واکسن برای پیشگیری است که می توانید با مراجعه به مراکز بهداشتی، درخواست تزریق واکسن هپاتیت B نمایید. این واکسن در چند نوبت و در طول شش ماه تزریق می شود.

هپاتیت C نوع دیگری از التهاب کبد است که مزمن است و ممکن است علائم خاصی نداشته باشد. اما در بعضی شرایط می تواند منجر به ایجاد التهاب حاد کبد شود.

هپاتیت سی هنوز واکسن ندارد اما از سوی دیگر داروهایی برای  درمان آن ساخته شده که تا حد مناسبی قابلیت درمان هپاتیت سی را دارا هستند.

هپاتیت D نیز ناشی از نوعی ویروس است که برای بوجود آمدن، می بایست همزمان با هپاتیت بی در بدن فعال شود و به تنهایی قابلیت ایجاد بیماری را ندارد. این نوع هپاتیت هم از طریق جنسی و سرنگ مشترک منتقل می شود.

3- کبد چرب

از دیگر بیماریهایی که باعث از کار افتادن و یا ایجاد اشکال در عملکرد کبد می شود، چربی کبد یا کبد چرب غیر الکلی است.

در این شرایط به دلیل مصرف بیش از حد غذاهای چرب و بخصوص فست فودها، عدم تحرک، مصرف غذاهای با طبع سرد و … چربی در کبد تجمع کرده و باعث کاهش عملکرد کبد می شود.

این موضوع در جوامع شهرنشین بیشتر شایع است و درصد بالایی از افراد بخصوص افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند به کبد چرب مبتلا هستند که گاهی اوقات خود از آن بی خبر هستند.

سیروز

سیروز، مرحله ی پیشرفته و خطرناک بیماریهای کبدی مثل هپاتیت و کبد چرب است که باعث می شود حجم وسیعی از سلولهای کبدی از کار افتاده و شکل ظاهری کبد به صورت بافتی دارای تاول ها و زخم های فراوان دیده شود.

این وضعیت نیاز به درمان فوری دارد و می بایست سریعا به کمک کبد شتافت تا باعث نارسایی کامل و از کار افتادن آن نشود.

گاهی اوقات سیروز کبدی می تواند در عرض چند هفته باعث از کار افتادن کامل کبد و نیاز بیمار به پیوند کبد شود.

سایر بیماریهای کبدی

از جمله دیگر بیماریهای کبدی می توان به مسمومیت با داروها یا مواد مخدر، هموکروماتوز یا تجمع آهن در کبد، بیماری ویلسون (یک بیماری ارثی)، سندروم ژیلبرت، سرطان‌های کبدی، انسفالوپاتی کبدی و… اشاره کرد که شرح آن طولانی خواهد شد و از حوصله این مطلب خارج است.

 

بهترین داروهای گیاهی برای هپاتیت کبد چرب سیروز و مسمومیت کبدی

درمانگیاه در این مطلب چند داروی گیاهی ایرانی برای بیماریهای فوق را به شما معرفی می کند. لازم است بدانید که تمام این داروها ایرانی بوده و با آخرین استانداردها و دستاوردهای علمی دنیا تولید شده اند.

همانگونه که صنعت داروسازی گیاهی ایران نیز در تولید داروهای گیاهی با کیفیت و اثربخش، در حال رقابت با بزرگترین صنایع دارویی گیاهی دنیاست و در بسیاری موارد، داروهای گیاهی ایرانی کیفیت و اثرگذاری بسیار بالاتری از نمونه های اروپایی آمریکایی و… دارند.

 

1- قطره خوراکی سیلیمارین زردبند Silymarin Oral Drops

قطره سیلیمارین یک داروی گیاهی است که از ترکیبات گیاه دارویی ماریتیغال یا خار مریم با نام علمی Silybum marianum توسط شرکت داروسازی زردبند تولید شده است.

مواد موثره موجود در عصاره این گیاه، شامل چند ترکیب فلاونوئیدی با نامهای سیلی بین، سیلی دیانین، سیلی کریستین و… هستند که در زبان دارویی دنیا به مجموعه این ترکیبات سیلیمارین گفته می شود و نام این دارو نیز از همین واژه گرفته شده است.

فلاونوئیدهای موجود در سیلیمارین برای بازسازی سلولهای کبدی و تقویت آنها در برابر شرایط نامساعد و بیماری های مختلف کبدی مثل هپاتیت، سیروز و بخصوص کبد چرب موثر هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سیلیمارین و یا خرید اینترنتی آن می توانید بر روی عکس زیر کلیک کنید.

درمان-کبد-چرب-با-داروهای-گیاهی

قطره خوراکی سیلیمارین دوست کبد

 

 

2- شربت لیور اید Liver Aid

شربت لیور اید نیز یکی دیگر از محصولاتی است که از ماده اصلی تشکیل دهنده آن را گیاه ماریتیغال تشکیل داده است. اما در این شربت، علاوه بر ماریتیغال، گیاهان دیگری نظیر بولدو، گل قاصد و آرتیشو نیز به کار رفته اند تا بتواند حداکثر اثرگذاری را بر روی بیماریهای کبدی داشته باشد.

لیور اید باعث حفاظت کبد در برابر بیماریها و شرایط نامساعد می شود و همچنین از مسمومیت کبدی با داروهای مختلف بخصوص داروهایی همچون استامینوفن سیس پلاستین و وین کریستین جلوگیری می کند.

این شربت برای پاکسازی کبد گزینه مناسبی بوده و به افرادی که در پروسه ترک اعتیاد یا ترک الکل هستند کمک شایانی می کند.

این شربت به عنوان داروی هپاتیت و سیروز شناخته شده و می تواند تا حد مناسبی برای درمان موارد مذکور اثرگذاری داشته باشد.

درمان کبد چرب یکی دیگر از وظایفی است که این دارو به خوبی انجام می دهد و می توان از آن به عنوان یکی از بهترین داروی کبد چرب نام برد.

برای مطالعه بیشتر درباره شربت گیاهی لیور اید و یا خرید اینترنتی آن بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

داروی گیاهی کبد چرب

لیور اید یک شربت گیاهی تولید شده از گیاه خار مریم یا سیلیمارین برای درمان کبد چرب است.

 

3- همولاکس سینا فرآور Hemolax

قرص همولاکس یک داروی تخصصی برای پاکسازی کبد و روده ها است که توسط شرکت داروسازی سینا فرآور فرموله و به بازار ارائه شده است.

ترکیبات همولاکس با سایر داروهای پاکسازی کبد که معمولا از گیاه خارمریم استفاده می کنند متفاوت است. این قرص از گیاهان هلیله سیاه، هلیله زرد، بلیله و آمله تشکیل شده است و ضمن آنکه سبب تسریع در خروج مواد تجمع یافته در کبد مثل سموم، داروها، مواد مخدر ، چربی کبد و … می شود، همزمان عمل ملین و تسهیل دفع را نیز انجام می دهد.

این مزیت همولاکس باعث می شود تا مواد مضری که از کبد دفع شده و وارد صفرا و سپس روده شده اند، سریعتر همراه مدفوع از بدن خارج شوند.

این خاصیت همولاکس می تواند آنرا به عنوان یک داروی پاکسازی کبد و یک داروی گیاهی ترک اعتیاد گیاهی معرفی کند.

چرا که در مواردی مثل ترک اعتیاد که نیاز است سموم و ترکیبات افزونی سریعتر از بدن خارج شوند، اثرگذاری خوبی دارد.

قرص همولاکس علاوه بر موارد گفته شده در بالا، می تواند منجر به تسهیل لاغری و کاهش وزن هم بشود. به همین دلیل از همولاکس در ترکیب با قرص هزال برای تدوین یک برنامه لاغری استفاده می شود.

یکی از اثرات دیگر همولاکس، رفع خستگی مزمن است. چرا که با خروج مواد زاید از کبد، احساس خستگی مزمن و کسالت از بین رفته و شادابی و طراوت به فرد باز می گردد.

اگر تمایل دارید درباره قرص همولاکس اطلاعات بیشتری کسب کنید و یا نسبت به خرید اینترنتی آن اقدام کنید، می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید تا واردصفحه اختصاصی قرص همولاکس شوید.

قرص همولاکس سینا

قرص همولاکس سینا یک فرآورده کاملا طبیعی و گیاهی برای پاکسازی بدن و کبد از سموم

 

 

4- هپاتوهیل باریج Hepatoheal Barij

قرص هپاتوهیل یک داروی گیاهی مناسب برای درمان هپاتیت و کبد چرب است که توسط شرکت داروسازی باریج اسانس ساخته شده است.

در ساخت این قرص از ترکیبات فلاونوئیدی و آنتوسیانینی میوه توت فرنگی استفاده شده است.

از آنجا که هپاتیت معمولا توسط ویروسهای بیماریزا ایجاد می شوند، هپاتوهیل قادر است که تکثیر و رشد این ویروسها را متوقف کرده و به مرور زمان منجر به حذف کامل ویروس از بدن شود.

همچنین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی مواد موجود در این قرص، اثر مناسبی بر روی درمان کبد چرب دارد.

نکته مهم درباره هپاتوهیل آن است که به دلیل فرمولاسیون مناسب و غیر تهاجمی آن، می توانید از هپاتوهیل برای درمان کبد چرب کودکان نیز استفاده کنید.

هپاتوهیل به عنوان یک داروی گیاهی هپاتیت و سیروز هم اکنون در داروخانه آنلاین درمانگیاه در اختیار شما قرار دارد.

در صورتی که تمایل به آشنایی بیشتر با این دارو دارید یا قصد خرید اینترنتی و تحویل گرفتن آن درب منزل خودتان را دارید بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

درمان هپاتیت کبد چرب

هپاتوهیل یک داروی گیاهی برای درمان کبد چرب و کمک به بهبود هپاتیت است.

 

 

5- لیور هلث جی 140 سبزدارو Liver Health

قرص لیور هلث جی 140 سبزدارو یکی دیگر از داروهای کبدی است که از گیاه دارویی خار مریم به عنوان بهترین داروی گیاهی کبد و هپاتیت و سیروز تهیه شده است.

این دارو توسط شرکت داروسازی سبز دارو اسپادانا تولید شده و در ترکیب آن از شش فلاونوئید موجود در خارمریم بعنوان داروی هپاتیت و درمان سیروز و درمان کبد چرب و مشکلات کبدی استفاده شده است.

موارد مصرف  لیور هلث جی

  • درمان حمایتی در بیماری های مزمن کبدی و سیروز
  • درمان های ناشی از سمیت کبدی
  • درمان کمکی در هپاتیت حاد و مزمن

اگر تمایل دارید تا با مطالعه بیشتر درباره این دارو، با آن آشنا شوید و یا به دنبال دانستن قیمت و نحوه خرید لیور هلث جی 140 هستید، بر روی تصویر زیر که عکس لیورهلث است کلیک کنید تا وارد صفحه این محصول شوید.

لیور هلث جی 140

لیور هلث جی یک داروی گیاهی برای درمان سیروز کبدی و هپاتیت و مسمومیت های کبدی است.