روغن ماکادمیا چیست

روغن ماکادمیا یک روغن طبیعی و گیاهی است که از مغز گیاهی به همین نام گرفته می شود.

ماکادمیا در واقع یکی از میوه های خشکباری محسوب می شود و از نظر ظاهری نیز شبیه فندق و گردو است و اندازه آن هم بزرگتر از فندق و کوچکتر از گردو می باشد.

استخراج روغن ماکادمیا از مغز میوه های ماکادمیا و به روش کلد پرس (تحت فشار قرار دادن هسته ها) انجام می گیرد.

در این مقاله ما به 10 مورد از واص روغن ماکادمیا که به اثبات رسیده اند اشاره می کنیم.

 

اهمیت روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا به نظر اکثر متخصصین پوست مو و زیبایی، بهترین روغن در بین محصولات مراقبت از پوست است ، به همین دلیل آن را در بسیاری از محصولات آرایشی و حفاظتی گرانقیمت پوست می بینید.

اینکه در چه سن و سالی باشید یا پوست شما چه ندع پوستی باشد فرقی نمی کند،  به هر حال روغن ها یک ماده غذایی فوق العاده برای پوست هستند.

هنگامی که جوان هستید ، به دلیل فراوانی روغن هایی که به طور طبیعی در پوست وجود دارند، پوست درخشندگی خاص خود را دارد و به خوبی چاق می شود.

اما با افزایش سن، تولید مجدد سلول های پوستی شما کاهش می یابد و همچنین توانایی تولید چربی طبیعی در پوست نیز کاهش می یابد.

استفاده موضعی از یک روغن طبیعی مثل روغن ماکادمیا، یکی از اقدامات اساسی در مراقبت از پوست با مقاومت در برابر سن است. در بسیاری مواقع روغن ها به عنوان یک حامل برای سایر مواد اصلی عمل می کنند، و همچنین عملکرد سد چربی را بهبود می بخشند، که پوست را مرطوب و مرطوب نگه می دارد.

همچنین خیلی اوقات شما می توانید روغن ها را به صورت خالص بر روی پوست به کار ببرید.

روغن ماکادمیا درمانگیاه

روغن ماکادمیا درمانگیاه

درجه کمدوژنیک روغن ماکادمیا

اما همه روغن ها از نظر کیفیت و خواص و اثرگذاری برابر نیستند. آنها دارای درجه بندی های مختلفی در مقیاس کمدوژنیک comedogenic هستند

درجه کمدوژنیک، معیاری است که به زبان ساده تر، میزان احتمال مسدود شدن منافذ پوست توسط روغن را بیان می کند.

  • رتبه بندی کمدوژنیک 0 – این روغن منافذ را در هیچ حالتی مسدود نمی کند.
  • رتبه بندی کمدوژنیک 1 – با احتمال کمی روغن منافذ پوست را مسدود می کند. (روغن آرگان اصل در این گروه قرار دارد)
  • درجه بندی کومدوژنیک 2 – برای اکثر مردم، روغن منافذ را مسدود نمی کند. (روغن ماکادمیا در این گروه قرار دارد)
  • رتبه بندی کمدوژنیک 3 – برخی از افراد با استفاده از این روغن خوب خواهند شد، اما بسیاری از آنها به دلیل مسدود شدن منافذ پوستی دچار جوش ها یا آکنه می شوند.
  • رتبه بندی کومدوژنیک 4 – منافذ پوست اکثر افراد بسته به نوع پوست با این نوع روغن ها بسته می شود.
  • رتبه بندی کمدوژنیک 5 – در واقع می توان گفت به صورت قطعی منافذ پوست را مسدود می کند. افراد بسیار کمی می توانند این روغن ها را روی پوست تحمل کنند و پوست بسیاری از افراد با استفاده از این نوع روغن ها دچار خفگی منافذ پوستی می شود.

 

چرا روغن ماکادمیا به جای روغن نارگیل؟

بعضی از مردم با تعصب خیلی شدیدی از چیزی غیر از روغن نارگیل روی پوست خود استفاده نمی کنند و باید به این بیندیشیم که پوست این افراد با استفاده از روغن نارگیل چه واکنشی نشان خواهد داد، زیرا روغن نارگیل بسیار کومدوژنیک است (معیار کمدوژنیتک 4 یا 5 ). به همین دلیل ما روغن ماکادمیا را برای مصرف مداوم و روزانه توصیه می کنیم.

اگر روغن نارگیل به صورت مداوم مورد استفاده شما باشد ، منافذ پوست شما را مسدود می کند و در نهایت باعث شکستگی پوست می شود.

اگر نه، پس خوش شانس هستید. زیرا روغن نارگیل روغنی است که برای استفاده روزانه در سایر قسمت های بدن بدن مناسب است و در محصولات صورت، فقط به مقدار کمی به عنوان نرم کننده استفاده می شود، اما به عنوان تنها محصول مصرفی بر روی پوست صورت و آن هم به صورت خالص، نظر ما منفی است.

یکی از روغن های مورد تایید ما روغن ماکادامیا است که یک روغن خارق العاده است که از گوشت مغز میوه ماکادمیا استخراج می شود. این روغن دارای درجه 2 تا 3 در مقیاس comedogenic است، بنابراین اکثر مردم متوجه می شوند که پوست آنها به خوبی روغن ماکادمیا را تحمل می کند. این روغن نه تنها برای خوردن خوشمزه است، بلکه پوست ما با رضایت کامل، خواص مفید این روغن را جذب و از آن استقبال می کند.

درخت ماكادامیا از گونه ای بومی استرالیا است و بیش از 60 هزار سال قدمت دارد. اعتقاد بر این است که این گیاه برای اولین بار در جنگل های بارانی شمال نیوسات ولز شروع به رشد کرده است و اکنون بیش از شش میلیون درخت ماکادمیا در استرالیا رشد می کنند که بسیاری از آنها به منظور پاسخگویی به تقاضای زیاد روغن ماکادمیا در محصولات مراقبت های شخصی و مواد آرایشی کاشته می شوند.

 

10 مزیت روغن ماکادامیا برای مراقبت از پوست

  1. به غیر از روغن جوجوبا (که در واقع یک استر مومی در مقابل روغن در نظر گرفته می شود) روغن ماکادمیا نزدیکترین تطابق با سبوم طبیعی پوست را دارد.
  2. این روغن ضد آلرژی و غیر کمدوژنیک است.
  3. روغن ماکادمیا حاوی اسکوالن و اسید اولئیک است که به بازسازی سلول کمک می کند و این روغن را به دلیل نرم و مرطوب نمودن آن مخصوصاً برای پوست های خشک یا شکاف دار مفید می کند.
  4. این روغن حاوی اسید لینولئیک امگا 6 است که برای ایجاد تعادل در تولید سبوم در پوست چرب مفید است و یک سد محافظتی طبیعی ایجاد می کند.
  5. پوسته ای که در اطراف مغز ماکادمیاقرار گرفته و به روغن اضافه می شود، غنی از ویتامین E طبیعی است.
  6. روغن ماکادمیا حاوی امگا 7 یا اسید پالمیتولیک است که برای بهبود زخم ، زخم ، خراش و سوختگی مفید است.
  7. این روغن حاوی فیتواسترول است که به خارش و قرمزی کمک می کند.
  8. روغن ماکادمیا بسیار نرم کننده است، در عین حال سبک و نافذ است که برای پوستهای خشک و یا در افراد مسن که تولید کمتری از سبوم طبیعی دارند بسیار عالی است.
  9. روغن استخراج شده از ماکادمیا دارای خاصیت پخش پذیری، نرم کنندگی و نفوذ پذیری عالی است که پس از اثر یک ماده روان و چرب را ایجاد می کند.
  10. این روغن همچنین تا حدی دارای اثر ضد آفتاب است و در مناطقی که آفتاب خیلی شدید نیست می تواند به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.
روغن ماکادمیا درمانگیاه

روغن ماکادمیا درمانگیاه رفع موخوره و خشکی مو

 

مصرف روغن ماکادمیا به عنوان خوراکی

اگر روغن ماکادمیا را به صورت خوراکی استفاده می کنید بد نیست بدانید که این روغن تعادل کامل نسبت امگا 3: 6 (اسیدهای چرب ضروری که بدن ما تولید نمی کند) دارد. امگا 3 یک ضد التهاب مشهور و امگا 6 یک پیشگیری کننده از التهاب است، و لذا برای هر بیماری که ماهیت التهابی دارد مانند آرتروز و بیماری های قلبی عروقی مفید است.

جدا از همه خوبی هایی که روغن ماکادمیا به پوست شما می رساند ، ترکیب روغن ماکادمیا سرشار از ترکیب فیتوشیمیایی مانند توکوفرول ها ، اسکوالین و توکوترینول ها است که از روغن در برابر اکسیداسیون محافظت می کند.

در حالی که بسیاری از روغن ها به سرعت نسبتاً خشک می شوند و کیفیت خود را از دست می دهند، روغن ماکادمیا پس از برداشت به مدت حداقل دو سال پایدار و با کیفیت در نظر گرفته می شود.

 

 

خرید روغن ماکادمیا برای پوست

روغن های طبیعی و گیاهی موجود در درمانگیاه با تضمین خلوص صد درصدی و کیفیت بالا به شما عرضه می شوند که می تواند با اطمینان خاطر از آن برای پوست و مو استفاده کنید و از مزایای بیشمار آن بهره مند شوید.