علت درد پاشنه پا چیست؟

علت درد پاشنه پا چیست؟
درد پاشنه پا نشانه چیست؟
چه گیاهانی می تواند به کاهش درد پاشنه پا کمک  کند؟
خار پاشنه چیست؟
اینها سوالاتی است که ممکن است برای شما پیش بیاید و دنبال یافتن پاسخ برای آن باشید.

اگر در یک یا هر دو پاشنه پا احساس درد می کنید ، این نمودار مقایسه می تواند به عنوان یک نقطه شروع تحقیق در مورد علت اصلی باشد.

در اینجا ، شما یک نمای کلی از دلایل متعدد درد در پاشنه پا و خلاصه ای از گزینه های درمان را پیدا خواهید کرد.

به یاد داشته باشید ، اگر درد پاشنه پا شدید شده است ، تحقیقات اینترنتی نباید جای کمک پزشکی حرفه ای را بگیرد ، اما بررسی این علل شایع درد پاشنه می تواند به شما در شناسایی علائم متناسب با علائم خود کمک کند.

ورم کف پا

علائم متخصصان طب اطفال از فاشیاس کف پا (Plantar Fasciitis) به عنوان شایع ترین علت درد پاشنه نام می برند.

علائم معمول این بیماری شامل احساس درد ، سوزش یا گرما در یک یا هر دو پاشنه است.

ناحیه کف پا با درد پاشنه پا که هنگام برداشتن اولین قدم های شما صبح یا هنگام برخاستن از خواب بعد از مدت طولانی نشسته است ، ارتباط نزدیکی دارد.

علل ناحیه کف پا هنگامی رخ می دهد که رباط فاشیای کف پا که قوس کف پا را از پاشنه تا توپ دارد ، از انعطاف بیش از حد یا کشش رنج می برد.

رباط تحریک شده و ملتهب می شود و ممکن است پارگی های ریز در بافت ایجاد شود. 

رباط فاشیای کف پا طوری طراحی شده است که با فنر قدم شما به عقب برگردد ، اما در مورد ورم کف پا ، این ساپورت کشسان کاهش می یابد و در نتیجه درد پاشنه باعث می شود که پا وزن هر مرحله را تحمل کند. از عوامل خطرساز این بیماری می توان به ورزش فشرده و بدون دوره استراحت کافی ، راه رفتن نامنظم ، اضافه وزن ، پوشیدن کفش نامناسب و روند طبیعی پیری اشاره کرد.


گزینه های درمان
اکثر موارد فاشیاس کف پا بدون دارو یا جراحی قابل حل است.

ترکیبی از استراحت ، یخ زدگی ، تمرینات کششی پاشنه و استفاده روزانه از کف پا مخصوص ارتز Plantar Fasciitis ، مانند صندلی های پاشنه ، در اکثر موارد موثر است.

از هر ده مشتری Heel That Pain ، 9 مورد از کاهش درد پاشنه یا بهبود کامل آن با استفاده از درج های آزمایش شده بالینی ما گزارش می دهند.

تاندونیت آشیل

علائم یکی دیگر از دلایل عمده درد پاشنه و ساق پا ، التهاب مفصل آشیل است. علائم غالباً به عنوان یک درد دردناک در قسمت پشت ساق پا و درست بالای پاشنه توصیف می شود. این احساس به طور معمول بعد از ورزش و هنگام بیدار شدن از خواب در صبح بدتر می شود. اگر هرگز درد شدید و ناگهانی در ساق پا احساس کردید ، باید فوراً به دنبال مراقبت پزشکی باشید زیرا درد شدید ممکن است در نتیجه پارگی تاندون آشیل باشد.
علل تاندونیت آشیل زمانی اتفاق می افتد که نوار بافتی که عضلات ساق پا را به استخوان پاشنه شما متصل می کند ، که تاندون آشیل نامیده می شود ، دچار کشیدگی مکرر یا شدید می شود. آسیب دیدگی تاندون بیشتر در دونده ها و سایر ورزشکاران دیده می شود. سن نیز عاملی است ، به ویژه هنگامی که بزرگان فقط به صورت پراکنده ورزش می کنند ، مانند آخر هفته ها.

گزینه های درمان
تاندونیت آشیل به طور معمول از طریق فیزیوتراپی و استفاده از دستگاه ارتوتیک که پاشنه را بالا می آورد تا فشار وارده بر تاندون را بالا ببرد ، درمان می شود. استراحت ، یخ زدگی و بالا بردن پا ممکن است درمان های خانگی مفید برای این بیماری باشد ، اما اگر درد گوساله برای مدت طولانی ادامه داشت ، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. در مورد پارگی تاندون آشیل ، ممکن است جراحی انجام شود.
تاندونيت آشيل يكي از علل درد پشت پاشنه | طب فنی

خار پاشنه

علائم احساسات تیز و تحریک کننده در پایین پاشنه پا ممکن است نشانه خار خار پاشنه باشد. خار پاشنه به طور مکرر در ارتباط با ورم کف پا ایجاد می شود.

خارهای پاشنه پا وقتی جمع می شود که کلسیم روی استخوان پاشنه جمع شود و پروفیل های قلاب دار ، نوک تیز یا قفسه ای ایجاد می کند.

خار پاشنه همچنین “خار پاشنه” یا “استئوفیت” نامیده می شود.

علل اعتقاد بر این است که خارهای پاشنه در کنار فاشیاس کف پا به عنوان راهی در بدن برای تلاش برای “ساحل کردن” رباط شل شده یا نامرتب کف پا کف پا ، پوشا قوس پا تشکیل می شود.

هنگامی که بیومکانیک رباط فاشیای کف پا متعادل نباشد ، این برآمدگی های کلسیم در تلاش برای حمایت از بافت آسیب دیده است.

خار پاشنه مانند فاسیاسیت پلانتار می تواند از راه رفتن با یک راه رفتن نامنظم یا شرکت در مقادیر شدید ورزش ، ایستادن یا راه رفتن بدون استراحت کافی یا کفش حمایتی ایجاد شود.


گزینه های درمان
اگرچه خار پاشنه ، به خودی خود ، درد را احساس نمی کند ، اما هر بار که قدم برمی دارید با فرو بردن در بالشتک چربی پایین پاشنه پا درد ایجاد می کند.

درد می تواند از خفیف تا شدید باشد. استراحت در بهبودی از این بیماری بسیار مهم است ، همچنین استفاده از یک درج مخصوص کفش ارتوتیک طراحی شده برای تنظیم مجدد رباط فاشیای کف پا و امکان بهبود خارهای پاشنه و پد چربی پاشنه است.

صندلی های پاشنه پا توسط انجمن پزشكی پزشكان اطفال آمریکا تأیید می شوند و به طور خاص برای درمان خار خار پاشنه و ورم كف پا طراحی شده اند. در موارد شدید ، پزشکان ممکن است جراحی را توصیه کنند ، اما این استثنا است و نه قاعده.

بیشتر بدانیم

با درد پا چه کنیم؟

%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86 %D8%AE%D8%A7%D8%B1 %D9%BE%D8%A7%D8%B4%D9%86%D9%87 %D8%B1%D9%88%D8%B4 %D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%B3%D9%86%D8%AA%DB%8C %D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C 26385

 

ضربه به پاشنه پا

علائم یک حادثه آسیب زا مانند تصادف ، زمین خوردن یا آسیب دیدن پاشنه با جسم خارجی می تواند منجر به درد در پاشنه شود. اگر به دنبال ایجاد یک درد ناگهانی ، به جای ایجاد درد در پاشنه پا بدون دلیل واضح ، احساس درد ناگهانی دارید ، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.
علل لیز خوردن ، برداشتن یک گام اشتباه روی یک سطح ناهموار یا پا گذاشتن بر روی یک جسم سخت یا تیز همه می تواند باعث آسیب به استخوان پاشنه یا لایه چربی بافت محافظت کننده از پاشنه شود.

گزینه های درمان
اگر درد شدید است ، با پزشک خود تماس بگیرید. اگر بر روی جسم تیز قدم گذاشته اید و خونریزی می کنید ، به نزدیکترین مرکز اورژانس مراجعه کنید.
بیشتر بدانیم کرم دردهای عضلانی 

بورسیت پاشنه پا

علائم بورسیت روی بورس ها یا کیسه های مملو از مایعات تأثیر می گذارد که مفاصل اصلی بدن را بالشتک و روان می کند.

درد ناشی از بورسیت پاشنه پا معمولاً در قسمت پشتی پاشنه پا در جایی که با تاندون آشیل روبرو می شود احساس می شود. پوست ممکن است در اثر لمس قرمز ، لطیف و گرم باشد.

علل بورسیت پاشنه پا وقتی ایجاد می شود که بورس رتروسکالانس از طریق مالش و فشار کفش های نامناسب یا ضربه های مکرر ملتهب و تحریک شود.

گزینه های درمان
درمان بورسیت خفیف بسیار شبیه فاسئیت کف پا و خار پاشنه است. استراحت و یخ اولین گزینه هایی است که باید هنگام درد احساس کنید. درج کفش همچنین می تواند به کاهش و جلوگیری از درد ناشی از بورسیت کمک کند ، زیرا آنها پاشنه را بالشتک می کنند و تأثیر ناشی از ورزش را کاهش می دهند.
بیشتر بخوانیم

 

غضروف ساز گیاهی

pashnepa23

استئومیلیت پاشنه پا

علائم استئومیلیت پاشنه یک عفونت استخوانی است که نه تنها باعث درد موضعی مفصل می شود ، بلکه ممکن است دارای علائم همراه عفونت مانند تب و بی حالی باشد.
علل استئومیلیت توسط میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها و قارچ ها ایجاد می شود و در صورت عفونت زخم باز روی پا می تواند ایجاد شود.

این بیماری بیشتر در کودکان به دلیل تسریع رشد استخوان دیده می شود و همچنین می تواند به دلیل زخم پا با دیابت نیز همراه باشد.


گزینه های درمان
اگر مشکوک هستید که به دلیل دردی که در استخوان احساس موضعی می شود ، به خصوص به دنبال آسیب دیدگی پا یا زخم ، دچار استئومیلیت شده اید ، مهم است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. درمان های پزشکی شامل آنتی بیوتیک و جراحی برای از بین بردن بافت های آلوده است.
بیشتر بخوانیم 

کرم ترک پا زیبادرم

درد پاشنه پا نشانه چیست؟ درمان درد پاشنه پا بدون جراحی - متخصص طب فیزیکی اصفهان:دکتر پورقاسمیان

تغییر شکل هاگلوند یا پاشنه هاگلوند

علائم تغییر شکل هاگلوند ، که به آن “برجستگی پمپ” نیز می گویند ، به صورت بزرگ شدن پشت استخوان پاشنه ظاهر می شود. درد ناشی از تغییر شکل هاگلند در پشت پاشنه نزدیک تاندون آشیل احساس می شود و همچنین ممکن است شامل قرمزی ، تورم و حساسیت باشد.

دفورميتي هاگلوند يک برجستگي روي سطح فوقاني قسمت خلفي کالکانئوس است. اين حالت ممکن است در هر فردي اتفاق بيفتد، ولي در زناني که در دهه 20 زندگي خود هستند، بيشتر ديده مي‌شود. فشار مداوم ناشي از اين دفورميتي يا ناشي از کفش نامناسب، مي‌تواند باعث التهاب و تورم بين استخوان کالکانئوس و تاندون آشيل شود که به بورسيت رتروکالکانئوس مي‌انجامد.

علل تغییر شکل هاگلند معمولاً در نتیجه کفش های نامناسب یا بدون پشتیبانی (مانند کفش های پاشنه بلند ، یا پمپ ها) ایجاد می شود. هنگامی که تاندون آشیل بین استخوان پاشنه و پشت کفش گرفتار می شود ، باعث تحریک و درد می شود.

گزینه های درمان
درد ناشی از بدشکلی هاگلند را معمولاً می توان با داروهای ضد التهاب ، کفش مناسب و ایجاد مایع در ناحیه کنترل کرد. ارتزها همچنین می توانند به بهبود موقعیت پا و کنترل حرکت درون کفش کمک کنند ، که همچنین می تواند به کاهش علائم کمک کند.
بیشتر بخوانیم نشانه های بیماری کبدی

Haglund deformity on right foot. | Download Scientific Diagram

التهاب استخوان پشت استخوان درشت نی

علائم تاندونیت پشت استخوان درشت نی یک آسیب معمول است که شامل تحریک یا ضربه به تاندون پشت استخوان درشت نی است ، که عضله ساق پا را به استخوان های پای داخلی متصل می کند.

اگر به التهاب استخوان  درشت نی پشتی مبتلا هستید ، ممکن است در قسمت داخلی پا ، پاشنه ، مچ پا و حتی چند سانتی متر از ناحیه ران خود احساس درد کنید.

آیا به دنبال نشانه ای هستید که نشان دهد ممکن است دچار التهاب تاندونیت پشت استخوان تیبیا شوید؟ سعی کنید روی یک پا بایستید و پاشنه خود را از زمین بلند کنید. اگر مشکل و درد دارید ، احتمالاً دچار التهاب تاندونیت پشت تیبیا هستید.

علل تاندون پشتی استخوان درشت نی می تواند از طریق ورزشهای با ضربه زیاد یا صرفاً در اثر استفاده بیش از حد آسیب ببیند ، پاره شود یا ملتهب شود. ابتدا می توانید با حرکاتی که شامل رانش از زمین مانند راه رفتن ، دویدن و پریدن است ، احساس درد کنید.

گزینه های درمان
درمان تاندونیت خلفی تیبیا شامل استراحت ، و کفش های حمایتی یا درج کفش برای حمایت از قوس های شما است. کشش ساق پا و مچ پا و تمرینات تقویتی برای تاندون پشت استخوان درشت نی نیز می توانند تسکین کوتاه مدت و طولانی مدت داشته باشند.
 

How to Get Rid of Heel Spurs Naturally, with Drugs, or Surgery

التهاب استخوان پشت پا

ایستادن زیاد

علائم درد ناشی از استفاده بیش از حد ممکن است درد ناشی از کشیدگی قوس ، نازک یا درد در انگشت شست پا هنگام مالش پوست به کفش و گرفتگی عضلات پا هنگام کار بدن برای جبران راه رفتن نامناسب باشد. اگر مشکوک به استفاده بیش از حد هستید ، نگاهی به آج کفش خود بیندازید. بیشتر افرادی که بیش از حد دچار اضافه وزن می شوند ، الگوی ساییدگی غیرمعمول را روی آج مشاهده می کنند و در لبه داخلی کف آن سایش بیشتری دارند.
علل استفاده بیش از حد از جای شما هنگامی اتفاق می افتد که پای شما بیش از حد به داخل بچرخد ، که باعث کاهش کارایی پا در جذب شوک و وارد آمدن نیروی اضافی به انگشتان داخلی می شود. این راه رفتن مشکل ساز می تواند ساییدگی و پارگی غیرمعمولی بر روی پوست ، استخوان ها و بافت های پا هنگام راه رفتن یا دویدن ایجاد کند و منجر به درد ، تحریک و فشار شود. استفاده بیش از حد در نهایت می تواند به فاسییت کف پا و همچنین انواع دیگر شرایط پا ، پاشنه و پا منجر شود.

گزینه های درمان
گزینه های معمول درمانی برای استفاده بیش از حد ، قرار دادن ارتز و کشش است. درد پاشنه و پا اغلب با کشش عضلات پا و ساق پا کاهش می یابد و با ورزش پا می توان ثبات ایجاد کرد و از بروز درد در آینده جلوگیری کرد.
بیشتر بخوانیم درمان واریس با گیاهان دارویی
پماد واریس ونووین

پماد واریس ونووین

تحقیق در مورد علائم درد پاشنه می تواند به شما کمک کند آنچه ممکن است باعث درد شما شود را کاهش دهید. اما در صورت تردید ، برای تشخیص دقیق و برنامه درمانی با پزشک خود در مورد وضعیت منحصر به فرد خود صحبت کنید.