24 بهترین خواص جلبک اسپیرولینا برای پوست ، مو و سلامتی

اسپیرولینا جلبک سبز آبی است که امروزه طرفداران بسیار زیادی در دنیا پیدا کرده است.

این جلبک دارای درصد بالایی از پروتئین و اسید های آمینه ضروری و دیگر ترکیبات مفید برای سلامتی بوده و این باعث شهرت این جلبک دریایی شده است.

درصد پروتئین بالای جلبک سبب شده است که این بسیاری از گیاه خواران از آن به عنوان منبع اصلی دریافت پروتیئن استفاده کنند.

اگر قصد دارید بیشتر با خواص بی نظیر اسپیرولینا آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید:

 

اسپیرولینا چیست؟

اگر بدنبال گیاهی هستید که بتواند بدن شما را با تأمین بیشتر پروتئین مورد نیاز بدن تغذیه کند ، از آلرژی جلوگیری کرده و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، اسپیرولینا همان چیزی است که شما نیاز دارید.

اسپیرولینا یک جلبک طبیعی (سیانوباکتریوم) است که به طور باورنکردنی دارای پروتئین و مواد مغذی زیادی است.

این ماده در درجه اول از دو گونه سیانوباکتریوم به دست می آید:  Arthrospira platensis  و  Arthrospira maxima است. 

برخلاف سایر گیاهان که در خاک رشد می کنند ، اسپیرولینا به صورت جلبک های سبز آبی در آب شیرین و نمک در طبیعت رشد می کند.

همچنین در مزارع اسپیرولینا به صورت تجاری کشت می شود. این نام از کلمه لاتین “مارپیچ” یا “مارپیچ” گرفته شده است ، زیرا ویژگی های ظاهری آن بهار است.

این گیاه به عنوان غذا و همچنین به عنوان مکمل غذایی مصرف می شود.

به صورت قرص،کپسول ، پودر و انواع صابون و ماسک های صورت در دسترس است.

در داروخانه اینترنتی درمانگیاه قرص اسپیرولینا و کپسول اسپیرولینا موجود است که شما می توانید از آنها به عنوان مکمل غذایی استفاده کنید.

علاوه بر اینکه توسط انسان مصرف می شود ، همچنین به عنوان مکمل خوراک در صنایع آبزی پروری ، آکواریوم و طیور استفاده می شود.

اسپیرولینا تا حد زیادی از پروتئین ها و اسیدهای آمینه تشکیل شده است و از این رو برای گیاه خواران مفید است.

محتوای بالای پروتئین و آهن باعث مفید بودن آن در دوران بارداری ، بعد از جراحی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

از آنجا که این یک غذای کامل غلیظ است ، به راحتی در غذاهای مختلفی گنجانده می شود ، مخصوصاً برای کودکانی که سبزیجات دوست ندارند.

خواص جلبک اسپیرولینا

جلبک اسپیرولینا و خواص آن : پوست، مو و تغذیه

خواص جلبک اسپیرولینا

اسپیرولینا یک “غذای عالی” است که دارای ارزش غذایی فوق العاده ای است. غنی از مواد مغذی حیاتی ، این گیاه فواید زیر را برای سلامتی فراهم می کند:

1. درمان آلرژی:

طبق تحقیقات ،جلبک اسپیرولینا می تواند در درمان رینیت آلرژیک کمک کند. مصرف اسپیرولینا به کاهش علائمی مانند ترشحات بینی ، عطسه ، احتقان و خارش کمک می کند.

2. سطح کلسترول خون را کاهش می دهد:

یکی دیگر از خواص اسپیرولینا به طور طبیعی سطح کلسترول خون را کاهش می دهد و جذب مواد معدنی حیاتی را افزایش می دهد.

مصرف روزانه چندین گرم اسپیرولینا می تواند LDL یا کلسترول بد را کاهش داده و نسبت کلسترول را بهبود بخشد. این نرمال سازی کلسترول نقش زیادی در کاهش وزن دارد.

3. در دیابت مفید است:

در یک مطالعه مشاهده شد که مصرف اسپیرولینا به عنوان یک مکمل غذایی به مدت 12 هفته منجر به کاهش قابل توجه سطح چربی خون می شود.

به ویژه برای بیماران دیابتی مفید است زیرا التهاب را کاهش می دهد و به کاهش فشار خون و کلسترول کمک می کند.

4. کمک به کاهش وزن:

اسپیرولینا سرشار از بتاکاروتن ، کلروفیل ، اسید چرب GLA و سایر مواد مغذی است که به ویژه برای افراد دارای اضافه وزن مفید است.

مصرف این مکمل هنگام ناشتایی مفید است ، زیرا مواد مغذی مورد نیاز برای پاکسازی و التیام سیستم شما را تأمین می کند ، در حالی که اشتها را از بین می برد.

پس برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند مفید است در صورتی که از این محصول می توان برای افزایش وزن نیز استفاده کرد. با این تفاوت که باید آن را بعد از غذا استفاده کنید.

قرص جلبک اسپیرولینا

خواص جلبک اسپیرولینا برای پوست مو و سلامتی

5. از سرطان جلوگیری می کند:

چندین مطالعه ثابت کرده است که اسپیرولینا می تواند پیشرفت پیشرفت سرطان را متوقف کند ، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

این یک جایگزین عالی برای محصولات حیوانی است زیرا حاوی شکل خاصی از پروتئین است که به خوبی جذب می شود.

برخلاف پروتئین های حیوانی ، بدن شما را با مواد زائد سنگین نمی کند.

همچنین غنی از فیکوسیانین ، رنگدانه ای با خواص ضد سرطانی است.

این ایمنی را تقویت می کند و از تقسیم سلول اضافی جلوگیری می کند. جلبک اسپیرولینا همچنین برخی از محافظت در برابر سرطان های دهان را ارائه می دهد.

6. عملکرد مغز / شناختی را بهبود می بخشد:

فولات و ویتامین B-12 نقش مهمی در عملکرد سالم مغز و سیستم عصبی دارند. سرشار از این مواد مغذی ، اسپیرولینا در هنگام شروع پیری به محافظت از عملکرد شناختی کمک می کند. این مکمل غذایی به حفظ عملکرد مغز کمک می کند.

7. افسردگی را درمان می کند:

جلبک اسپیرولینا منبع خوبی از اسید فولیک است که مغز را تغذیه می کند و از تولید انرژی و سلولهای خونی پشتیبانی می کند. این امر آن را در درمان افسردگی مفید می کند.

8. سلامت چشم:

تحقیقات نشان داده است که اسپیرولینا برای چشم مفید است زیرا دارای درصد قابل توجهی ویتامین آ می باشد. ثابت شده است که در درمان بیماری های چشم مانند آب مروارید سالمندان ، آسیب شبکیه دیابتی (شبکیه) ، آسیب شبکیه نفریتیک و سخت شدن رگهای خونی شبکیه (آنژیواسکلروز) موثر است.

9. درمان زخم:

اسپیرولینا ، به لطف وجود اسیدهای آمینه ، سیستئین و محتوای بالای پروتئین با کیفیت بالا ، به عنوان یک درمان خوب برای زخم معده و اثنی عشر عمل می کند. سرشار از کلروفیل ، برای حفظ و بازیابی هضم خوب بسیار مناسب است.

10. درمان هپاتیت و سیروز:

گزارش های بالینی نشان داده اند که اسپیرولینا از کبد چرب و سیروز کبدی جلوگیری می کند. این مکمل باید حداقل یک ماه مصرف شود تا متوجه نتایج مفید شود.

11. نشاط جنسی را ارتقا می دهد:

محتوای بالای پروتئین در اسپیرولینا و همچنین وجود ویتامین ها ، مواد معدنی و آنزیم های دیگر ، آن را برای بهبود قدرت جنسی مفید می کند.

12. بهداشت دندان:

این گیاه سبز جادویی دارای مقدار زیادی فسفر است و یک از خواص جلبک اسپیرولینا کمک به سلامت دندان ها می باشد.

13. خواص ضد باکتری:

مخمر مزمن کاندیدا مسئول بدتر شدن علائم بیماری های مختلف خود ایمنی است. اسپیرولینا با تشویق و حمایت از رشد باکتری های سالم در معده ، رشد بیش از حد کاندیدا را کنترل می کند.

14. اچ آی وی و ایدز:

اسپیرولینا می تواند علائمی را که از عوارض جانبی درمان HIV و ایدز است ، درمان کند. همچنین به غیرفعال سازی ویروس نقص ایمنی انسانی مرتبط با اچ آی وی و ایدز کمک می کند.

15. در دوران بارداری مفید است:

اسپیرولینا دارای مقدار زیادی آهن است که در دوران بارداری ، به ویژه برای کسانی که کم خونی دارند ، مورد نیاز است. همچنین از یبوست جلوگیری می کند.

16. سایر موارد مصرف اسپیرولینا:

اسپیرولینا دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند باکتریها و ویروسهایی مانند HIV-1 ، آنترو ویروس ، سیتومگالوویروس ، سرخک ، اوریون ، آنفلوانزای A و هرپس سیمپلکس را از بین ببرد.

این سیستم همچنین با تولید مونوسیتهای بیشتر ، سلولهای کشنده طبیعی و ماکروفاژها ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، همه این عوامل باعث تخریب عوامل بیماری زای مهاجم در بدن می شوند.

خواص اسپیرولینا برای پوست:

اسپیرولینا که مملو از پروتئین ها ، ویتامین ها ، مواد معدنی و اسیدهای چرب است ، از نظر مراقبت از پوست چیزهای زیادی برای ارائه دارد. به روش های زیر برای پوست شما مفید است:

17. تونر پوست:

اسپیرولینا دارای مقدار زیادی ویتامین A ، ویتامین B-12 ، ویتامین E ، کلسیم ، آهن و فسفر است که همه برای سلامتی پوست شما حیاتی هستند.

رادیکال های آزاد باعث می شوند پوست شما خسته ،چروکیده و کدر به نظر برسد. مصرف مکمل های اسپیرولینا به طور منظم برای پوست شما معجزه می کند ، به طوری که پوست آن را خوش رنگ ، جوان و حیاتی نشان می دهد. همچنین با از بین بردن مواد زائد متابولیک بدن و تقویت بدن به طور کلی پوست شل و ول را درمان می کند.

استفاده از کرم آبرسان جلبک اسپیرولینا به شما کمک می کند که بتوانید پوست زیباتری داشته باشید.

خرید کرم جلبک اسپیرولینا در سایت درمانگیاه برای شما امکان پذیر است. برای خرید می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

کرم جلبک اسپیرولینا

18. درمان حلقه های تیره:

اسپیرولینا در درمان سیاهی چشم و علائم خشکی چشم موثر است. اثرات سم زدایی آن به چشمان شما انرژی و قدرت جدید می دهد ، سایه های تیره و خشکی را از بین می برد. بدین منظور توصیه می شود که روزانه از صابون جلبک اسپیرولینا و یا ماسک جلبک اسپیرولینا استفاده کنید.

19. مزایای ضد پیری:

اسپیرولینا حاوی تیروزین ، ویتامین E یا توکوفرول و سلنیوم است که همگی به دلیل اثرات ضد پیری شناخته شده اند.

تیروزین پیری سلولهای پوست را کند می کند. آنتی اکسیدان های موجود در آن رادیکال های آزاد را که مسئول پیری پوست هستند از بین می برد.

این ماسک صورت را برای جلوگیری از پیری زودرس پوست و مبارزه با آکنه امتحان کنید.

با مخلوط کردن مقداری اسپیرولینا با آب یک خمیر درست کنید و آن را روی صورت خود بمالید. به مدت 20 دقیقه ادامه دهید و بشویید.

این باعث می شود پوست شما به طرز شگفت انگیزی نرم و لطیف شود و همچنین از علائم پیری مانند چین و چروک جلوگیری کند.

اگر تهیه ماسک خانگی برای شما سخت و زمان است ما به شما ماسک جلبک اسپیرولینا را معرفی می کنیم.

این ماسک به صورت تیوپی است و استفاده از آن بسیار آسان است و شما می توانید با چند باز استفاده از آن در طی ماه به جوانسازی پوست خود کمک کنید.

بری خرید اینترنتی این محصول و تحویل آن درب منزل روی لینک زیر کلیک کنید:

ماسک جلبک اسپیرولینا

20. سم زدایی از پوست:

اسپیرولینا گردش سریع سلول را تسهیل می کند که به ترمیم سریعتر پوست کمک می کند. رادیکال های آزاد را از بین می برد و سموم پوست را از بین می برد تا متابولیسم پوست را افزایش دهد. همچنین از رشد بیش از حد کاندیدا که می تواند باعث آکنه شود جلوگیری می کند.

21. ناخن های سالم:

استفاده منظم از اسپیرولینا برجستگی ناخن و سایر مشکلات ناخن را درمان می کند. اسپیرولینا حاوی 70٪ پروتئین با ارزش بالا است که مورد نیاز بدن است. مصرف حدود 4 هفته آن می تواند مشکلات ناخن و زگیل را درمان کند.

ماسک جلبک اسپیرولینا

ماسک جلبک اسپیرولینا ضد پیری و پاکسازی کننده پوست صورت

خواص جلبک اسپیرولینا برای مو:

اسپیرولینا به طور گسترده ای برای تقویت رشد مو و مقابله با مشکلات مو مانند کم پشتی و طاسی استفاده می شود.

جلبک اسپیرولینا حاوی اسیدهای آمینه ، اسیدهای چرب ضروری ، ویتامین A و بتاکاروتن است که همه آنها برای مو مفید هستند. برخی از مزایای آن به شرح زیر است:

22. باعث رشد مو می شود:

استفاده خارجی از اسپیرولینا می تواند رشد مو را تسریع کند. علاوه بر مصرف ، از این جلبک ها به عنوان ماده ای در درمان های شامپو و تهویه استفاده می شود. همچنین به رشد مجدد مو کمک می کند.

23. درمان ریزش مو:

آلوپسی نوعی بیماری خود ایمنی است که با ریزش مو با سرعت نگران کننده ای مشخص می شود. فقط به پوست سر محدود نمی شود بلکه منجر به ریزش مو در سراسر بدن و صورت می شود.

این می تواند منجر به ایجاد لکه های طاسی ، حتی در زنان ، و حتی طاسی کامل شود. اسپیرولینا به عنوان دارویی جایگزین برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو و تسهیل نوسازی مو عمل می کند.

24. درمان شوره سر:

جلبک اسپیرولینا به عنوان یک ترکیب آنتی اکسیدان عمل می کند و مصرف آن به مدت 4 هفته باعث می شود موهای شما کاملاً بدون شوره ، براق و محکم باشد.

پکیج کامل جلبک اسپیرولینا

پکیج-جلبک-اسپیرولینا

پکیج پاکسازی و جوانسازی پوست جلبک اسپیرولینا

ترکیبات جلبک اسپیرولینا

  • ویتامین ها

    ویتامین های گروه B به گروهی از ویتامین های محلول در آب گفته می شود که برای تولید انرژی و همچنین تشکیل گلبول های قرمز خون مورد نیاز است.

اسپیرولینا منبع خوبی از ویتامین های گروه B است و حاوی مقدار فوق العاده زیادی ویتامین B-12 است.

همچنین حاوی ویتامین B1 (تیامین) ، B2 (ریبوفلاوین) ، B3 (نیکوتین آمید) ، B6 (پیریدوکسین) و B9 (اسید فولیک) است. ویتامین های دیگر موجود در این جلبک ها شامل ویتامین ، K ، ویتامین C ، ویتامین D ، ویتامین E و ویتامین A است. سطح ویتامین E موجود در اسپیرولینا با جوانه گندم قابل مقایسه است و دارای 4 برابر اهرم خام ویتامین B12 است.

  • پروتئین

    اسپیرولینا حداقل از 60٪ پروتئین تشکیل شده است. یک وعده 112 گرم تقریباً 64 گرم پروتئین تأمین می کند.

83 تا 90 درصد این قابل هضم است زیرا برخلاف مخمر و کلرلا ، این جلبک ها دیواره سلولز ندارند. نسبت استفاده از پروتئین خالص بالا (NPU) 53 تا 61 درصد است.

نسبت بالای کارایی پروتئین (PER) اسپیرولینا نشان می دهد که بدن شما قادر به استفاده موثر از اسیدهای آمینه است. پروتئین 15٪ از وزن بدن را تشکیل می دهد و یک ماده مغذی حیاتی برای رشد سالم است.

  • بتاکاروتن

    بتاکاروتن یک رنگدانه متعلق به خانواده کاروتنوئیدها است و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار مشهور است.

این ماده بیشتر در میوه ها و سبزیجات یافت می شود و به آنها رنگ قرمز ، نارنجی یا زرد می دهد. نصف فنجان اسپیرولینای خشک حدود 342 میلی گرم بتا کاروتن تأمین می کند.

خواص جلبک اسپیرولینا

خواص جلبک اسپیرولینا spirulina

  • اسیدهای چرب ضروری

    اسیدهای چرب ضروری به عنوان چربی های خوب نیز شناخته می شوند. از آنجا که این چربی ها در بدن تولید نمی شوند، بنابراین باید از منابع غذایی موجود در آنها تهیه شود.

عملکرد اصلی آنها تولید پروستاگلاندین هایی است که عملکردهای بدن مانند ضربان قلب ، فشار خون ، باروری و عملکرد سیستم ایمنی بدن را کنترل می کنند. اسپیرولینا حاوی 4٪ تا 7٪ اسیدهای چرب ضروری مانند اسید گاما-لینولنیک (GLA) ، آلفا-لینولنیک اسید (ALA) ، اسید لینولنیک (LA) ، اسید استئاریدونیک (SDA) ، اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) ، اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) است ) و اسید آراشیدونیک (AA).

  • مواد معدنی

    اسپیرولینا سرشار از مواد معدنی مورد نیاز برای فعالیتهای روزمره بدن است.

این مواد معدنی کلسیم ، پتاسیم ، روی ، منیزیم ، منگنز ، سلنیوم ، آهن و فسفر هستند. آنها به سوخت و ساز بدن کمک می کنند ، تعادل آب را حفظ می کنند و سلامت استخوان را بهبود می بخشند. مقدار کلسیم ، فسفر و منیزیم آن مانند شیر است.

  • کربوهیدرات ها

    اسپیرولینا فقط 15٪ تا 20٪ محتوای کربوهیدرات دارد. همچنین حاوی 18 اسید آمینه مختلف است.

 

 

 

 

منبع:  http://www.stylecraze.com/articles/ بهترین- مزایای-اسپیرولینا-برای-مو-و-پوست-پوست /