کلمات کلیدی: خواص روغن آرگان برای پوست | بهترین زمان استفاده از روغن آرگان | خواص روغن ارگان برای واژن |


معجزه روغن آرگان برای پوست و مو

پوست و مو تاثیر به سزایی در سلامت روان و اعتماد به نفس افراد دارند لذا حفظ شادابی و سلامت آن ها بسیار حائز اهمیت است.

درمان های گیاهی خصوصا روغن های طبیعی برای سلامت این دو عضو بسیار توصیه می شود.

چراکه عوارض داروها و درمان های شیمیایی را ندارند و از قیمت بسیار مناسب تری برخوردارند.

روغن آرگان یکی از این روغن های طبیعی و بسیار کارآمد است. در این مقاله می خواهیم تا معجزه روغن آرگان بر پوست و مو را برای شما بازگو کنیم.


اگر قصد خرید یک روغن آرگان اصل و با کیفیت تضمین شده و 100% خالص را دارید می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید

روغن آرگان اصل


روغن آرگان چیست و چگونه تهیه می شود

زیت ارقان (به زبان عربی) که در میان مردم فارسی زبان به روغن آرگان مشهور است، روغنی است که از هسته میوه درخت ارقان یا آرگان ( Argania spinose ) به دست می آید.

خاستگاه درخت ارقان ناحیه سوس در مراکش است در گذشته به این روغن زیت الهرجان می گفتند و اکنون به روغن آرگان معروف شده است.

این روغن از هسته ی میوه درخت آرگان تهیه می شود. میوه ی درخت آرگان کوچک و تقریبا مدور است که در درون هسته ی آن معمولا یک الی سه مغز غنی از روغن آرگان وجود دارد.

نام این روغن در لغت نامه دهخدا نیز آمده است و گفته شده که درخت آن در مراکش وجود دارد و مانند روغن زیتون شیرین است.

بهترین نوع روغن آرگان اصل هم معمولا به نام روغن آرگان مراکشی معروف است.

اگر می خواهید با روش شناخت روغن آرگان اصل آشنا شوید و بتوانید آن را از برندهای فیک تشخیص بدهید، بر روی تشخیص روغن آرگان اصل کلیک کنید.

خواص روغن آرگان

در روغن آرگان اسید های چربی مانند اسیدلینولئیک وجود دارد که این اسیدچرب حاوی ویتامین E  می باشد.

با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E ، این روغن از بافت های بدن در مقابل اثرات مخرب رادیکال های آزاد که در برخی ترکیب های شیمیایی وجود دارد محافظت می کند، رادیکال های آزاد را از بین برده و باعث درخشش پوست و افزایش اکسیژن رسانی به سلول ها می شود.

هم چنین این روغن سرشار از ترکیبات ضد سرطان است.

روش مصرف و بهترین زمان استفاده از روغن آرگان

استفاده از روغن آرگان به صورت استفاده ی موضعی و استعمال خارجی برای سلامت و ترمیم پوست، مو و ناخن می باشد.

بهترین زمان استفاده از روغن آرگان معمولا یا شب قبل از خواب (برای پوست) و یا نیم ساعت قبل از استحمام (برای ریشه موها) یا بعد از حمام (برای ساقه موها و پوست آسیب دیده) می باشد.

کاربرد های روغن آرگان

  • مراقبت پوستی:

یکی از مهم ترین کاربرد های روغن ارگان به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده پوست ، خصوصا در کسانی که از خشکی زیاد پوست رنج می برند ، است.

روغن آرگان به علت دارا بودن مقدار زیادی اسیدچرب و ویتامینE برای نرم و انعطاف پذیر نمودن لایه های خارجی پوست ( اپی درم ) و ترمیم پوست آسیب دیده و خشک بسیار موثر واقع می شود.

این مواد با کاهش تبخیر آب مقدار رطوبت پوست را افزایش می دهند.

بهترین زمان استفاده از روغن آرگان برای بازدهی عالی، مالیدن آن بعد از استحمام با آب ولرم به نواحی خشک و آسیب دیده پوست بدن می باشد.

بهترین نوع این روغن ها روغن آرگان سان وی است که باعث رفع خشکی ، حفظ رطوبت و نرمی پوست می شود.

همچنین این روغن رفع کننده چین و چروک و ترک های پوستی است. هم اکنون درمانگیاه مفتخر است بهترین روغن آرگان ، روغن آرگان سان وی ، به حجم 50 میلی لیتر را به شما ارائه دهد.

بهترین زمان استفاده از روغن آرگان

روغن آرگان سان وی

معجزه روغن آرگان بر موها می تواند باعث نرم شدن، ابریشمی و شفاف شدن مو ها شود.

هم چنین این روغن باعث تقویت مو و جلوگیری از ، ازبین رفتن لایه محافظ مو در فیبرهای انتهایی مو می شود و در نتیجه از دو شاخه شدن انتهای مو که بیشتر ناشی از آسیب فیزیکی یا آسیب شیمیایی به مو است و در بانوان شایع تر است نیز جلوگیری می کند.

برای مراقبت از موها بهتر است بعد از استحمام اجازه دهید مو ها بدون وسایل گرمایشی ( مانند سشوار و اتوی مو ) و به مرور زمان و به طبیعی با حوله خشک شوند و از شانه کردن مو ها در حمام که باعث آسیب جدی به مو ها می شود باید پرهیز شود.

بهتر است برای حفظ حالت، شادابی و طراوت مو بعد از استحمام در حالی که مو ها کمی رطوبت دارند از روغن های گیاهی مخصوص، به ویژه روغن آرگان، استفاده کرد.

سرم موی آرگان مرحبا محصولی از مهد محصولات آرایشی یعنی هندوستان است که برای رفع موخوره، صاف و نرم کردن موها ابریشم سازی موها و جلوگیری از ریزش مو بخصوص بعد از استحمام به کار می رود.

 

  • معجزه روغن آرگان

    سرم موی آرگان مرحبا

    خواص درمانی روغن آرگان برای پوست، مو ، ناخن و لب :

روغن آرگان به علت دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی فراوان ، برای درمان پوست و موی آسیب دیده بسیار موثر است.

آفتاب سوختگی و سوختگی هردو با روغن آرگان قابل بهبود هستند. هم چنین درد و سوزش ناشی از هر نوع سوختگی ای با روغن آرگان کاهش می یابد.

معمولا بیماران دارای آکنه نمی توانند از مرطوب کننده ها و روغن های پوستی استفاده کنند اما روغن آرگان به طور شگفت آوری علاوه بر اینکه موجب تشدید آکنه نمی شود باعث نرم و مرطوب شدن پوست دارای آکنه نیز می شود و مرطوب کننده ی موثری برای این نوع پوست می باشد.

  • دیگر خواص این روغن جادویی

از جمله دیگر خواص روغن آرگان برای پوست می توان به از بین بردن خطوط و استریاهای روی شکم که در اثر بارداری یا کاهش وزن به وجود می آیند اشاره کرد.

این روغن به علت افزایش دادن خاصیت الاستیسیته پوست می تواند احتمال ایجاد استریا بر روی شکم، ران و سینه را کاهش دهد و هم چنین این خطوط را از بین ببرد.

روغن آرگان برای از بین بردن ترک ، خشکی و زمختی کف پا بسیار کارآمد است. هم چنین برای تقویت ضخامت ناخن ها و رفع شکنندگی آن ها استفاده می شود.

از جمله خواص روغن آرگان برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن و ترک لب ها نیز استفاده می شود که باعث درخشندگی و نرم و شفاف شدن لب ها می شود. که برای همه ی این موارد می توان از روغن آرگان سان وی استفاده کرد.