اگر به تازگی در برنامه های تلویزیونی مثل میدون یا … با کپسول گیاهی گلوکوبر 300 هربریس که یک داروی گیاهی درمان سندروم متابولیک است آشنا شده اید و قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره این محصول بدست بیاورید یا اقدام به خرید اینترنتی گلوکوبر 300 کنید، این مطلب را تا انتها با ما همراه باشید

ما تلاش داریم در این مطلب ضمن معرفی کامل بیماری سندروم متابولیک و دلایل ایجاد آن و همچنین روش درمان آن با کپسول گیاهی گلوکوبر 300، روش خرید اینترنتی گلوکوبر را نیز به شما معرفی کنیم.

 

توجه: برای خرید اینترنتی گلوگوبر می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

گلوکوبر

 

 

قرص گلوکوبر سندروم متابولیک

قرص گلوکوبر سندروم متابولیک

گلوکوبر 300 چیست؟

گلوکوبر یک داروی گیاهی است که توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی (فضل داروی خیام) به تولید رسیده و به عنوان اولین داروی گیاهی ایرانی برای درمان سندروم متابولیک شناخته می شود.

این محصول دانش بنیان، با دارا بودن عصاره ریشه و ساقه گیاه زرشک که دارای یک ترکیب آلکالوئیدی به نام بربرین است، می تواند علائم و عوارض سندروم متابولیک را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

برای تولید گلوکوبر، جمعی از متخصصان داروسازی کشور با محوریت دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مراحل تحقیقات و بررسی های بالینی را انجام داده و در نهایت با اثبات تاثیرگذاری بسیار خوب این محصول و اثرگذاری آن برای کاهش مشکلات ناشی از بیماری سندروم متابولیک، موفق شدند که مجوز تولید آن را به عنوان اولین داروی گیاهی سندروم متابولیک در کشور از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخذ کنند.

 

موارد مصرف گلوکوبر 300

همانطور که گفته شد این دارو برای کنترل سندروم متابولیک و همچنین عوارض بعدی ناشی از آن کاربرد دارد.

کاهش قند خون و چربی خون در افراد مبتلا به سندروم متابولیک از مهمترین خواص این داروی گیاهی است که در نتیجه این کاهش قند و چربی خون، عوارض بالای بعدی مثل چاقی مرکزی، بالا رفتن قند خون و ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، اختلالات چربی خون مثل تری گلیسیرید بالا، LDL بالا و HDL پایین) را نیز کنترل می کند.

 

گلوکوبر برای چه افرادی مفید است؟

اگر شما خودتان اطلاع دارید که مبتلا به سندروم متابولیک هستید، پس گلوکوبر برای شما یک مکمل ایده آل است که می تواند مشکلات شما را کاهش دهد.

اما مسأله اینجاست که بسیاری از افرادی که دچار سندروم متابولیک هستند، از این مسأله خبر ندارند. بلکه عوارض آن مثل چاقی مرکزی شکمی، فشار خون بالا، چربی خون و … را مشاهده می کنند و به دنبال درمان این عوارض هستند اما از موضوع سندروم متابولیک که دلیل همه این عوارض است خبر ندارند.

پس اگر به علائم سندروم متابولیک مثل چاقی مرکز بدن (شکم، بالای شکم و پایین سینه، باسن و رانها تا زانو) مبتلا هستید، می توانید از کاندیداهای استفاده از گلوکوبر باشید.

قرص گلوکوبر سندروم متابولیک

قرص گلوکوبر سندروم متابولیک

سندروم متابولیک چیست و گلوکوبر چه اهمیتی دارد؟

سندرم متابولیک به مجموعه ای از شرایط خطرزای متابولیک و مرتبط با متابولیسم و سوخت و ساز بدن که در بدن یک فرد دیده می شوند گفته می شود.

برخی از مهم ترین علت های زمینه ای سندرم متابولیک که باعث بیشتر شدن این عوامل خطرزای متابولیک می شوند به طور خلاصه عبارتند از :

  • چاقی و داشتن وزن اضافه
  • عدم تحرک کافی و نداشتن فعالیت فیزیکی مناسب
  • ابتلا به دیابت و وجود مقاومت به انسولین
  • عوامل ژنتیکی مرتبط با سندروم متابولیک
  • سندرم متابولیک وضعیتی خطرساز برای سلامتی به شمار می رود.

افراد مبتلا به این سندروم، استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماریهای مرتبط با رسوب چربی ها در دیواره سرخرگ ها (آترواسکلروز) که در زبان عامیانه به «گرفتگی رگ های قلب» گفته می شود دارند.

بیماری گرفتگی عروق کرونر که می تواند منجر به بروز سکته قلبی شود، تنها نمونه ای از این بیماری ها است که در اثر بروز سندروم متابولیک در فرد ایجاد می شود.

سکته های مغزی و بیماری های عروق محیطی مثل واریس و … مثال های دیگری از عوارضی می باشند که در اثر بروز سندروم متابولیک پیش می آیند.

ضمنا فراموش نکنید که احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 درافراد دچار سندرم متابولیک بسیار بیشتر از سایر افراد می باشد.

 

 

استفاده از گلوکوبر 300  در مرحله پِرِه دیابتیک و پیشگیری از ابتلا به دیابت

یکی از بهترین کاربردهای این محصول، استفاده در افراد پره دیابتیک است. مرحله پره دیابتیک مرحله ای است که فرد دچار قند خون نزدیک به 100 (بطور معمول بین 90 تا 110) است و در آستانه معرفی به عنوان یک بیمار دیابتی است اما هنوز به صورت صددرصدی یک بیمار دیابتی شناخته نمی شود.

این افراد دچار مقاومت به انسولین شده اند یعنی اگرچه پانکراس و جزایرلانگرهانس به درستی انسولین را در بدن تولید می کنند، اما این انسولین به دلیل اختلالاتی که در دریچه های ورودی قند به سلولها ایجاد شده، قابلیت تنظیم ورود قند از خون به سلول ها را نداشته و لذا قند بصورت سرگردان در خون باقی می ماند.

اگر این مرحله ادامه یابد، قند خون به مرور بالا و بالاتر رفته و بیمار دچار بیماری دیابت می شود.

اما استفاده از گلوکوبر در این مرحله، سریعا اختلال مزبور را برطرف کرده و عملیات ورود قند به از خون به سلول را اصلاح می کند و باعث می شود که هم قند کافی برای سوخت و ساز در اختیار سلول های بدن قرار گرفته و انرژی فرد بالاتر برود و هم قند اضافه در خون تجمع نیافته و از بیماری دیابت جلوگیری کند.

 

چه کسانی نباید از این داروی گیاهی استفاده کنند؟

باید بدانید گیاهی بودن هر دارویی، باعث نمی شود که همه افراد بدون توجه به عوارض جانبی و موارد منع مصرف بتوانند از آن استفاده کنند.

بلکه داروهای گیاهی نیز می توانند همانند داروهای شیمیایی، عوارض و مضراتی در پی داشته باشند. فلذا بهتر است برای استفاده از هر نوع داروی گیاهی که گلوکوبر نیز شامل آنها می شود به موارد منع مصرف و عوارض جانبی آنها دقت نمایید.

بطور خلاصه می توان گفت که گلوکوبر برای خانم های باردار و شیرده منع مصرف دارد. چرا که دوران شیردهی و بارداری یکی از مهمترین دوران های زندگی افراد بشر است و باید بیشترین دقت را در استفاده از غذاها، داروها و حتی هر نوع تحرک و ورزش و … داشته باشید.

پس اگر شما هم یک خانم باردار یا شیرده هستید، توصیه می شود که استفاده از کپسول گلوکوبر را به بعد از اتمام دوران شیردهی خود موکول کنید.

چرا که هنوز در دنیا تحقیقات کافی برای اثبات بی خطر بودن استفاده از عصاره ریشه و ساقه زرشک در این دوران انجام نشده است.

پس برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی برای جنین یا نوزاد خود، گلوکوبر را نیز مانند هر داروی دیگری بدون تجویز پزشک خودتان استفاده نکنید.

همچنین در مواردی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مثل سیکلوسپورین یا تاکرولیموس و سیرولیموس استفاده می کنید، اگر به بیماری های شدیدی مثل سرطان یا آریتمی های قلبی مبتلا هستید یا اگر سابقه پیوند اعضا مثل کلیه و ریه و کبد و … دارید، نباید از گلوکوبر استفاده کنید.

قرص گلوکوبر سندروم متابولیک

قرص گلوکوبر سندروم متابولیک

موارد منع مصرف گلوکوبر را بطور خلاصه می توان به صورت زیر اعلام کرد

  • مصرف همزمان کپسول گلوکوبر با سیکلوسپورین، تاکرولیموس و سیرولیموس ممنوع است.
  • مصرف این دارو در افراد با سابقه عمل پیوند کلیه، پیوند سایر اندام های داخلی، افراد مبتلا به آریتمی های قلبی و یا افراد مبتلا به سرطان ممنوع است.
  • استفاده از گلوکوبر در زنان باردار و شیرده ممنوع است.
  • این دارو در کودکان زیر ۱۲ سال منع مصرف دارد و نباید استفاده شود.

 

تداخلات دارویی گلوکوبر 300

تاکنون گزارشی از تداخل دارویی گلوکوبر با سایر داروها ارائه نشده است. اما این نمی تواند دلیل کافی برای نداشتن تداخل دارویی باشد.

به عنوان مثال اگر شما از داروهای قند خون، داروی چربی خون یا فشار خون استفاده می کنید، گلوکوبر می تواند با آنها تداخل مثبت داشته باشد و اثر آنها را تشدید کند. به همین دلیل توصیه می شود که اگر از این داروها استفاده می کنید، در هنگام استفاده از گلوکوبر بخصوص در سه روز اول جانب احتیاط را رعایت کنید تا دچار افت بیش از حد قند خون یا فشار خون نشوید.

همچنین پیشنهاد می شود که قبل از مصرف همزمان کپسول گلوکوبر با دیگوگسین، وارفارین، لیدوکائین، آمیودارون، دروندارون، سیلدنافیل، تادالافیل، کلاریترومایسین و دارو­های آرامبخش و خواب آور با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید تا از تداخلات احتمالی و تشدید یا تضعیف احتمالی اثر این داروها توسط گلوکوبر جلوگیری کنید تا در روند درمان اصلی شما خللی ایجاد نشود.

قرص گلوکوبر سندروم متابولیک

گلوکوبر 300 داروی گیاهی سندروم متابولیک

خرید اینترنتی گلوکوبر 300

اگر می خواهید گلوکوبر را بصورت اینترنتی خریداری کنید تا در هر کجای ایران که هستید آنرا درب منزل خودتان تحویل بگیرید، باید به سایت داروکده آنلاین درمانگیاه مراجعه نمایید.

درمانگیاه یک داروکده آنلاین است که علاوه بر گلوگوبر، بیش از هزار نوع داروی گیاهی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با خیالی آسوده در همه جای ایران به کمیاب ترین داروهای گیاهی دسترسی داشته باشید.

در درمانگیاه می توانید هزاران داروی مختلف از داروهای گیاهی چاقی و لاغری گرفته تا داروی خواب آور و داروی ترک اعتیاد و تقویت کننده میل جنسی و … را بیابید و با آنها آشنا شده و اقدام به خرید اینترنتی آنها کنید.