آنچه که موجب طراوت و شادابی فوق العاده و دائمی پوست می شود آب است. آب در میان بافت پوست و میان کلاژن والاستین حضور دارد. بخش بسیار زیادی از بدن ما از آب تشکیل شده است  و پوست نیز شامل این مسئله می شود. اگر یک بیابان را تصور کنید بدون آب خشک و ترک خورده است.

اما زمانی که آبیاری می شود به زمینی سرسبز تبدیل خواهد شد.  پوست نیز شبیه بیابان است. اگر آب به پوست نرسد دچار مشکلاتی از جمله ترک خوردگی می شود.

زمانی که از کرم آبرسان استفاده کنید پوست سرحال و شاداب می شود. یک کرم آبرسان قوی پوست تا لایه درم نفوذ می کند و باعث آبرسانی عمقی پوست می شود. بسیاری از افراد با اهمیت استفاده از آبرسان آشنا هستند اما نمی دانند برای آبرسانی پوست خود به چه برندی اطمینان کنند.

در این مقاله از درمانگیاه در مورد این موضوع صحبت می کنیم.

 

اهمیت استفاده از آبرسان

احساس کشیدگی در پوست یکی از بدترین وضعیت هایی است که چه پوست خشک داشته باشید و چه پوست چرب ممکن است رخ دهد. در واقع زمانی که کرم آبرسان قوی پوست را مصرف می کنید حالت الاستیک پوست بهبود می یابد و دیگر احساس کشیدگی ندارید.

پوستی که آب کافی داشته باشد دچار چین و چروک نمی شود. در واقع سلول هایی که چروکیده شده اندبا جذب آب حالت اولیه خود بر می گردند و پوست را پر می کنند. به محض استفاده از کرم آبرسان قوی پوست شاهد این مسئله خواهید بود.

اگر پوست چرب داشته باشید با دهیدراته شدن شاهد ترشح بیش از حد چربی هستید. زیرا پوست سعی می کند چربی را جایگزین آبی کند که در پوست نیست. بنابراین بروز جوش را هم شاهد خواهید بود.

اگر هم پوست خشک داشته باشید با از دست دادن آب شاهد کشیدگی بیش از حد، زخم، پوسته ریزی و خارش خواهید بود. سد دفاعی پوست به کمک یکی کرم آبرسان بالا می رود و در برابر عواملی که می تواند باعث آسیب به بافت شوند مقاومت نشان می دهد.

زمانی که به کمک کرم آبرسان قوی پوست آب کافی را تامین کنید قدرت سم زدایی پوست را افزایش می دهید و زمانی که این اتفاق بیوفتد متابولیسم پوست بالا می رود و در نتیجه پوست روشن تر و شفاف تر از قبل می شود.

انواع آبرسان ها

آبرسان ها انواع گوناگونی دارند. یک عامل مهم در نکات مهم برای انتخاب کرم آبرسان قوی پوست  این است که انواع دسته های آبرسان را بشناسید. انواع ابرسان ها شامل موارد زیر هستند:

  • سرم آبرسان
  • فلوئید آبرسان
  • کرم آبرسان

تمام این آبرسان ها کار مشابهی انجام می دهند. اما تفاوت ان ها در بافت محصول است. اگر پوست خشک دارید آبرسان کرمی را انتخاب اگر پوست چرب دارید آبرسان فلوئیدی و سرمی انتخاب کنید.

البته این نکته را مدنظر داشته باشید که خیلی از افراد دارای پوست دهیدراته هستند اما تصور می کنند پوست خشک دارند. این افراد اگر آبرسانی انجام دهند متوجه می شوند که پوستشان کاملا چرب است.

 

کرم آبرسان قوی برای پوست

کرم آبرسان قوی برای پوست

مواد تشکیل دهنده آبرسان ها

در ساخت آبرسان ها از مواد و ترکیبات گوناگونی استفاده می شود. این ترکیبات یک محصول است که ویژگی های مثبت آن را ایجاد می کند. این ترکیبات را تحت عنوان humectants یا هموکتانت می شناسند که شامل اسید هیالورونیک و گلیسیرین است.

این ترکیبات آب را از هوا و یا خون جذب می کند. آب جذب شده به لایه درم می رود و سبب تقویت کلاژن و الاستین می شود.

در واقع ترکیبات آبرسان ها چندین برابر حجم خود می توانند به خود آب جذب کنند و این آب را به پوست انتقال دهند.

اسید هیالورونیک که در ترکیبات آبرسان ها وجود دارد مهم ترین عامل تولید رشته های کلاژن و الاستین است.

فضای بین رشته های کلاژن و الاستین با هیالورونیک اسید پر شده است. با کاهش این مایع در بین رشته های کلاژن و الاستین، کلاژن سازی به خوبی انجام نمی شود و حتی رشته ها از بین خواهند رفت.

همچنین با افزایش سن، این مایع به طور کامل از بین رفته و جای خود را به چربی می دهد. در نتیجه در بین رشته ها کلاژن و الاستین به جای اسید هیالورونیک، چربی جای می گیرد که سبب بروز مشکلاتی مانند بروز جوش و آکنه، افتادگی پوست، چین و چروک های پوستی  می شود.

به همین دلیل از سن 25 سال به بالا استفاده از یک کرم آبرسان قوی پوست ضرورت پیدا می کند . گرچه که تا قبل از آن هم استفاده از آبرسان ها می تواند تولید اسید هیالورونیک را بالا ببرد و سبب شادابی و طراوت بیشتر پوست ما شود.

زمانی که هیالورونیک اسید به پوست برسد مجدد حجم چربی موجود در لایه میانی پوست کم شده و فضای پوست با آب پر می شود.. بعضی از آبرسان ها به صورت ژل تولید می شوند. این یعنی شما می توانید مستقیما هیالورونیک اسید را پوست برسانید.

کار آبرسانی به پوست به کمک کرم آبرسان قوی پوست عمل هیدراته کردن نام دارد. و بی آبی پوست نیز دهیدراتگی نام دارد.

انتخاب کرم آبرسان قوی پوست

در میان انواع برندها و مدل های کرم آبرسان شاید انتخاب کمی گیج کننده باشد. در اینجا ما انواع کرم های آبرسان خوب را معرفی می کنیم. شما می توانید کرم آبرسان قوی پوست خود را از میان برندهای زیر انتخاب کنید:

کرم آبرسان وچه تمام آنچه که شما از یک آبرسان انتظار دارید را فراهم می کند. اولین کاری که این محصول انجام می دهد کنترل ترشح سبوم از غدد چربی است.

این محصول PH پوست را در حالت نزدیک به اسیدی یعنی همان PH طبیعی پوست تنظیم می کند و باعث ترمیم سول های آسیب دیده می شود.

پوست های خشک و حساس که دچار خارش و قرمزی می شوند با مصرف این محصول التیام می یابند. این محصول فاقد سیلیکون و پارابن است در نتیجه حساسیت ایجاد نمی کند.

آبرسان پوست خشک وچه

آبرسان پوست خشک وچه

کرم آبرسان لایسل یک برند نام آشناست که می توانید با خیال راحت انتخاب کنید. این کرم بافت بسیار نرم دارد و زمانی که از آن روی پوست استفاده می کنید به قدری وارد عمق پوست می شود که تصور می کنید باید مجدد استفاده کنید.

مهمترین ترکیب به کار رفته در این محصول آ نیاسین آمید یا ویتامین B3 است. نیاسین آمید در بهبود عملکرد سد دفاعی پوست نقش مهمی دارد.

ژل شستشوی صورت آبرسان ضد آکنه لایسل

زمانی که نام اسپیرولینا را می شنوید بدانید که قرار است از محصولی بشنوید که جلبک دریایی نقش ویژه ای در آن دارد.

کرم آبرسان اسپیرولینا از سری یک محصول کلاسیک است که موجب حفظ رطوبت پوست می شود.

پوست خشک و مختلط با استفاده از این کرم شاهد جذب و تاثیرگزاری فوق العاده آن هستند.

در این محصول ترکیبات شیمیایی مثل پارابن به کار نرفته است و یک بهره گرفته از دل طبیعت است.

کرم آبرسان اسپیرولینا

کرم آبرسان اسپیرولینا ترمیم کننده و روشن کننده پوست صورت

درماتیپیک نیز یک محصول نام آشناست. کرم آبرسان درماتیپیک موجب آزادسازی تدریجی کمپلکس های آبرسان می شود. در واقع پوست به تدریج آبرسانی می گردد.

بنابراین یک آبرسانی عمیق و با دوام اتفاق می افتد.  شما می توانید روزانه دوبار از این محصول استفاده کنید. بافت این محصول فلوئیدی است و هیچ چربی اضافه ای روی پوست شما ایجاد نمی کند.

در نتیجه اگر پوست چرب دارید این یک محصول عالی برای شماست و احتمال بروز جوش را کاهش می دهد. فراموش نکنید که گفتیم آبرسانی خوب چربی پوست را کنترل می کند.

کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست خشک درماتیپیک

کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست خشک درماتیپیک

نکات کلیدی استفاده از آبرسان ها

هنگام استفاده از آبرسان ها بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید.

  • از آبرسان های مناسب با پوست خودتان استفاده کنید. در استفاده از محصولات مراقبت پوست خیلی مهم است که نیاز پوست خود را بشناسید و مطابق با آن ها دست به انتخاب بزنید. اگر انتخاب اشتباه انجام دهید ممکن است به جای درمان به پوست آسیب بزنید.
  • بهتر است پس از استفاده از آبرسان با مرطوب کننده آن را تثبیت کنید. مرطوب کننده خاصیت به دام انداختن آب روی پوست را دارند و اجاز نمی دهند به راحتی تبخیر شود. در نتیجه آبرسانی عمیق ایجاد می شود.
  • توجه داشته باشید که چه ترکیباتی در آبرسان شما وجود دارد. زیرا ممکن است به بعضی از ترکیب ها حساسیت داشته باشید. گرچه موادی مثل پارابن در اکثر محصولات امروزه وجود ندارند.
  • از آبرسان های برای پوست دست نیز استفاده کنید. پوست دست هم به اندازه پوست صورت نیاز به آب دارد.
کرم آبرسان قوی

کرم آبرسان قوی

کلام آخر

در این مقاله از درمانگیاه به بررسی دقیق آبرسان ها پرداختیم و نکات مهم برای انتخاب کرم آبرسان قوی پوست را شرح دادیم.

حالا می دانید که برای انتخاب یک ابرسان ابتدا به پوست خود توجه کنید.

سپس با توجه به بافت آبرسان دست به انتخاب بزنید. همینطور می دانید که ترکیبات یک آبرسان مهم هستند و باید ابرسانی را انتخاب کنید که فاقد هرگونه مواد حساسیت زا برای پوست شما باشد.

استفاده از آبرسان شرایط خاصی دارد که در این مطلب درباره آن صحبت کردیم. هرچه آبرسان دیرتر جذب پوست شود آبرسانی عمیق تری اتفاق می افتد پس با استفاده از کرم مرطوب کننده فرصت برای جذب کرم آبرسان را افزایش می دهیم.

اگر به دنبال یک کرم آبرسان خوب هستید در این مقاله چندتا از بهترین ها را معرفی کرده ایم می توانید انتخاب کنید و همین حالا از وب سایت درمانگیاه نسبت به خرید آن اقدام کنید.