مو به عنوان عضو مهمی از بدن تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت افراد به خصوص بانوان دارد و از گذشته تا به امروز بیشتر مردم به دنبال روش هایی برای درخشندگی،لطافت و زیبایی موها بوده اند. بدون شک می توان گفت نیمی از زیبایی چهره به موها بستگی دارد و امروزه به دلیل تغزیه ناسالم و آلودگی های محیط بیشتر افراد جامه با ریزش مو، موخوره مواجه هستند. اگر به دنبال آن هستید که موهاییی سالم و زیبا داشته باشید و با ریزش مو خداحافطی کنید و این که چگونه موهای زیبا داشته باشیم تا ادامه مقاله با ما همراه باشید.

چگونه موهای زیبا داشته باشیم

موهای زیبا و پرحجم چه برای آقایان و چه برای بانوان عامل جذابیت چهره است. بنابراین بسیاری از افراد هستند که می خواهند بدانند چگونه موهای زیبا داشته باشند؟

برای داشتن موهای زیبا نیازی نیست سراغ انجام روش های عجیب و غریب بروید. تنها کافیست نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم را رعایت کنید.

شستشوی مو

موهارا نباید بیش از اندازه بشورید زیرا شستشوی مو بیشتر از دو یا سه بار در هفته موجب موجب آسیب دیدن پوست سر شده و پوست سرا را خشک می کند و باعث ایجاد شوره می شود.

از شستشوی مو با آب داغ پرهیز کنید زیرا آب داغ منجر به ضعیف شدن ریشه مو می شود و بعد از مدتی دچار ریزش مو می شوید پس بهتر است به جای آب داغ از آب ولرم یا سرد استفاده کنید.

بهتر است برای خون رسانی بهتر مو ها، آن هارا در حالت نشسته بشورید ت عمل خون رسانی راحت تر انجام بگیرد.

هنگام شستشوی مو ابتدا شامپو را کمی رقیق کنید و سپس مو هارا بخش بندی کرده و ابتدا با نوک انگشتان بالای سر را ماساز داده و کم کم به سراغ ساقه مو بروید و از جمع کردن موها بالای سر و چنگ زدن به آن ها شدیدا خودداری کنید زیرا این عمل به مو به شدت آسیب زده و موهارا شکننده می کند.

بعد از شستشوی مو آن هارا به آرامی با حوله یا پارچه نخی به آرامی خشک کنید تا مو بعد از خشک شدن وز نشود و تا حد ممکن از سشوار و وسایل گرمایشی برای خشک کردن مو استفاده نکنیدزیرا موجب ایجاد موخوره در سر می شود.

چگونه موهای زیبایی داشته باشیم

چگونه موهای زیبایی داشته باشیم

 شانه کردن مو

روش شانه زدن مو تاثیر مثبتی روی زیبایی مو دارد و به هیچ عنوان موی خیس را شانه نکنید زیرا موی خیس بسیار آ سیب پذیر بوده و با شانه کردن موی خیس به راحتی از سر جدا می شود. بهتر است مو مقدار اندکی نمدار باشد و سپس شانه بزنید زیرا موی نمدار راحت تر گره های آن باز می شود و شانه زدن موی بسیار خشک نیز باعث وز شدن مو می شود.

بهتر است برای جلوگیری از مو خوره و ایجاد الکتریسیته در مو از برس های چوبی دندانه ریز استفاده کنید و ابتدا ساقه را شانه بزنید و سپس ریشه مو را شانه کنید.

استفاده از بالش

برای داشتن موی سالم و تمیز هفته ای یکیار رویه ی متکارا بشورید و بهتر است از رو بالشتی ساتن استفاده کنید تا مو ها راحت تر روی متکا حرکت کند و  آسیب کمتری ببینند.

ماساژ سر

ماساژ پوست سر موجب گردش بیشتر خون در سر می شود و در نتیجه اکسیزن بیشتری به پوست سر و موها رسیده و رشد و تغذیه مو را چند برابر می کند. برای این منظور روزانه حداقل 1 دقیقه با نوک انگشتان پوست سر را ماساژ دهید.

چگونه موهای زیبا داشته باشیم

چگونه موهای زیبا داشته باشیم

تغذیه مناسب

تغذیه سالم و مناسب روی سلامتی و داشتن موهایی زیبا تاثیر فوق العاده ای دارد. روزانه باید انواع ویتامین ها و امگا ها و مواد مورد نیاز را مو را  از طریق تغذیه مناسب وارد بدن کنید تا موهایی درخشان و شاداب داشته باشید. فست فود و انواع غذاهای فراوری شده باعث تیرگی و بدفرمی مو می شود پس بهتر است تا جای ممکن از مصرف این دسته غذاها خودداری کنید.

ماهی ها سر شار از امگا3 و امگا6 بوده و روی افزایش حجم مو تاثیر عالی می گذارد و همچنین ماهی منبع غنی از ویتامین D می باشد که موجب تقویت و رشد مو می شود.

گوشت و تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و بیوتین می باشد که روی رشد مو تاثیر می گذارد و همچنین تخم مرغ سرشار از روی و سلنیوم است که موجب رشد مجدد مو شده و مو را پر پشت و حجیم می کند.

مغزها حاوی انواع ویتامین ها و مواد مغذی مانند ویتامین E، B و سرشار از آنتی اکسیدان است که کمبود هر کدام روی ریزش مو تاثیر گذاشته و اگر می خواید موهای زیبا و پرپشت داشته باشید از خوردن آجیل نباید غافل شوید.

حبوباتی مانند لوبیا و سویا سرشار از روی و آهن می باشد که منجر به رشد چند برابری مو می شود و افرادی که ریزش موی شدید دارند را درمان می کند و موجب رشد مجدد موهای ریخته شده می شود.

استفاده از  سرم برای داشتن موهایی زیبا

برای آنکه چگونه موهای زیبا داشته باشیم میتوان از انواع سرم های خانگی مناسب مو در برنامه روتین روزانه یا هفتگی خود قرار دهیم:

 روغن نارگیل

سرم روغن نارگیل یک ماده کاملا گیاهی و طبیعی است که روی تقویت و رشد مو تاثیر فوق العاده ای می گذارد و برای پرپشتی مو بسیار مناسب است. مقداری روغن نارگیل را بعد از شستشوی مو روی کف دست ریخته و ابتدا پوست سر و سپس موهای خود را به خوبی با آن ماساژ دهید این کار علاوه بر آن که از وز شدن مو بع از شانه زدن جلوگیری می کند موجب خوش حالتی و درخشندگی مو نیز می شود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل

روغن زیتون

روغن زیتون یک ماده عالی برای تقویت مو می باشد و از ریزش مو جلوگیری می کند، روغن زیتون را قبل از شستشوی مو روی کف دست ریخته و یا با آب مخلوط کنید و سپس سر را با آن خوب ماساژ دهید و بعد از یک ساعت مو های خود را بشورید. این عمل روی زیبایی مو تاثیر عالی می گذارد.

رزماری

رزماری جزو آن دسته از روغن هایی است که از گذشته برای مو استفاده شده و بسیار شناخته شده است و از بهترین سرم ها برای رشد مو می باشد برای تاثیر بهتر این روغن می توانید آن را با دانه جعفری مخلوط کنید و قبل از حمام آن را به سر خود بزنید و یک ساعت استراحت دهید تا مواد غذایی آن به خوبی وارد سر و مو ها شود و سپس بشورید.

روغن جوجوبا

سرم روغن جوجوبا برای افرادی که موهایی چرب دارند و از روغن به راحتی نمی توانند استفاده کنند بسیار گزینه خوبی است زیرا روغن جوجوبا چربی سر را کنترل می کند و استفاده منظم از این روغن از چرب شدن مو جلوگیریی می کند. برای اثر بخشی بهتر می توانید روغن جوجوبارا با آلوئه ورا و یا روغن نارگیل مخلوط کنید تا تاثیر فوق العاده آن را ببینید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین است و موجب تقویت و رشد تار های مو می شود و از شکنندگی مو جلوگیری می کند تخم مرغ برای موهای رنگ شده و آسیب دیده بسیار مناسب بوده و به خوبی مو را ترمیم می کند. بهتر است تخم مرغ را با یکی از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و یا روغن کنجد مخلوط کنید و به مدت یک ساعت قبل از حمام روی سر خود بگزارید و بعد به خوبی با یک شامپوی مناسب شسته و آب کشی کنید.

سس مایونز

سس مایونر یک سرم خانگی دیگر است که خودش به تنهایی شبیه کراتین عمل می کند و به دلیل پروتئین بالایی که دارد داخل بافت مو نفوذ کرده و مو هارا به سرعت درمان می کند. سس مایونز برای موهای دکلره شده که بسیار آسیب پذیر هستنذ گزینه بسیار عالی می باشد.

و اما پیشنهادات درمانگیاه

در ادامه مقاله به معرفی محصولات درمانگیاه برای آنکه چگونه موهای زیبا داشته باشیم می پردازیم

آرگان سان وی

روغن آرگان اصل مراکشی سان وی مورد تایید وزارت بهداشت بوده و صددرصد طبیعی و خالص است این محصول از بهترین مواد مغذی تشکیل شده است و تاثیرات عالی روی مو و پوست می گذارد و از این رو بسیار در بین مردم جهان شناخته شده است و از اهمیت و خواص بی نظیر این روغن آگاه هستند.

این محصول مو هارا به خوبی آبرسانی کرده و از شکنندگی و وز شدن مو جلوگیری می کند و از طرفی به دلیل آنکه روغن آرگان سان وی آبرسان بسیار قوی است مشکل خشکی پوست سر و مو را برطرف کرده شوره و موخره را از بین می برد و به مو ها لطافت و شادابی می بخشد.

روغن آرگان سان وی

روغن آرگان سان وی

این روغن خاصیت ترمیم کننده و احیای مجدد مو های آسیب دیده را دارد و به خوبی موهایی که رنگ و یا دکلره شده اند را ترمیم میکند و مانند یک کراتین طبیعی عمل می کند و موهای وز و خشک را به خوبی خوش حالت و لطیف می کند.

این محصول چربی پوست سر را کنترل کرده و چربی سر را متعادل می کند و افرادی موی چرب دارند با خیال آسوده می توانند از آن استفاده کنند.

این محصول را می توانید قبل از حمام هفته ای 2 بار به پوست سر خود زده و به خوبی ماساژ دهید و  دقیقه به آن استراحت دهید و سپس به خوبی بشورید. و اگر مو های خشک و وز دارید این محصول را می توان بعد از حمام هنگامی که خیسی مو گرفته شده و مو اندکی نم دارد به ساقه مو های خود بزنید و سپس سشوار کنید.

خرید آرگان سان وی اصل 

ویتامین فور هیر

قرص ویتامین فور هیر نچرال ورلد یک مکمل  عالی برای افرادی که ریزش موی شدید دارند مناسب است این محصول فولیکول های مو را به خوبی تقویت می کند و با تغذیه عالی مو از ریزش مو جلوگیری می کند و موجب رشد مجدد مو می شود. این محصول علاوه بر تقویت مو روی سلامت پوست و ناخن نیز تاثیر گذاشته و موجب جوانی و زیبای چهره می شود.
مکمل ویتامین فور هیر حاوی اسید فولیک بوده که موجب تقویت گلبول های قرمز شده و از کم خونی جلوگیری کرده و با خون رسانی بهتر به مو باعث درخشندگی و شادابی مو می شود.
ویتامین فور هیر نچرال ورد

ویتامین فور هیر نچرال ورد

کلام آخر

اگر به دنبال آن هستید که چگونه موهای زیبا داشته باشیم باید در طول روز از موهای خود مراقبت کنیم و زیرا مو تاثیر فوق العاده ای روی زیبایی و چهره فرد می گذارد و هرچقدر مو ها زیبا تر و سالم تر باشند چهره فرد جذاب تر است. بنابراین مو به عنوان عضو مهمی از بدن است که نباید از نگهداری آن غافل شویم و در این مقاله کوشیدیم تا روشهای نگهداری از مو را به خوبی توضیح دهیم و محصولاتی از شرکت دارویی درمانگیاه را برای شما آوردیم.