پیوراریا میریفیکا و هفت خاصیت آن که به تازگی مطرح شده است

کلمات کلیدی: کاهش علائم یائسگی | خواص گیاه پیوراریا میریفیکا | سلامت قلب | کلسترول خون | سلامت مغز و سیستم عصبی | عوارض جانبی پیوراریا | pueraria mirifica | بزرگ کننده سینه | 


پیوراریا میریفیکا و هفت خاصیت آن که به تازگی مطرح شده است

 

پیوراریا میریفیکا Pueraria mirifica گیاهی است که در تایلند و سایر مناطق جنوب شرقی آسیا می روید. همچنین به Kwao Krua معروف است.

استفاده از قرص های تولید شده از این گیاه که به قرص میریفیکا مشهور هستند برای تنظیم هورمونی بانوان و افزایش سایز سینه و باسن در دنیا رایج است.

برای بیش از 100 سال ، ریشه های پیوراریا میریفیکا Pueraria mirifica در طب سنتی تایلند برای تقویت جوانی و جوان سازی در زنان و مردان مورد استفاده قرار گرفته است.

برخی از ترکیبات گیاهی شناخته شده به عنوان فیتواستروژن ، اجزای اصلی فعال پیوراریا میریفیکا را تشکیل می دهند.

این ترکیبات گیاهی نقش هورمون استروژن را در بدن شما تقلید می کنند و بهبود شرایط شما کمک می کند.

Pueraria mirifica به دلیل اثر استروژنی قوی ، به عنوان یک مکمل گیاهی فروخته می شود.

این گیاه می تواند سبب بهبود سطح استروژن در بدن شما شود و به طبع آن مشکلات هورمونی را برطرف کند.

یکی از مهمترین موارد استفاده از آن کمک به درمان علائم ناشی یائسگی است ، اگرچه تحقیقات نشان می دهد این گیاه می تواند مزایای دیگری برای سلامتی نیز داشته باشد.

برای خرید قرص و یا ژل تولید شده از این گیاه بر روی لینک های زیر کلیک کنید

قرص میریفیکا

 

ژل میریفیکا

 

پکیج حجم دهنده بانوان (پیوراریا میریفیکا)

در اینجا به هفت مزیت نوظهور پیورایا میریفیکا برای سلامتی اشاره شده است .

1. علائم یائسگی را برطرف می کند

استروژن یک هورمون استروئیدی است که در بسیاری از عملکردهای بدن شما نقش دارد. در زنان ، یکی از نقش های اصلی آن ایجاد ویژگی های جنسی و تنظیم خلق و خو و چرخه قاعدگی است.

با افزایش سن زنان ، تولید استروژن کاهش می یابد ، که ممکن است منجر به علائم جسمی ناخوشایند شود.

فیتواستروژن ها ترکیبات گیاهی هستند که رفتار استروژن را تقلید می کنند. از آنجا که پیوراریا میریفیکا Pueraria mirifica سرشار از فیتواستروژن است ، اغلب برای تسکین علائم یائسگی استفاده می شود.

مطالعات كوچك انساني پس از درمان با كوائو كروا ، بهبودهاي چشمگيري در علائم مختلف يائسگي – از جمله گرگرفتگي ، خشكي واژن ، تحريك پذيري و دوره هاي نامنظم يا غياب – نشان داده است.

اما مطالعات مناسب تری برای تعیین اینکه Pueraria mirifica یک درمان ایمن و موثر برای علائم یائسگی است ، لازم است.

خلاصه

چندین مطالعه کوچک نشان داده است که Pueraria mirifica یک درمان موثر برای علائم یائسگی است ، اما بسیاری از طرح های مطالعه دارای نقایص قابل توجهی هستند و قابلیت اطمینان نتایج آنها را محدود می کند.

توصیه های دوران یائسگی

2. ممکن است از سلامت واژن پشتیبانی کند

پیوراریا میریفیکا Pueraria mirifica ممکن است یک درمان موضعی  موثر برای بافت واژن و درمان خشکی واژن باشد.

یک مطالعه 28 روزه در میمون های یائسه اثر ژل حاوی 1٪ Kwao Krua روی بافت واژن را ارزیابی کرد. ژل موضعی به طور قابل توجهی سلامت بافت ، pH و رنگ پوست را بهبود می بخشد.

به همین ترتیب ، یک مطالعه 12 هفته ای اخیر در 71 زن یائسه با علائم واژن مختلف ناخوشایند ، اثر یک کرم Kwao Krua را در مقایسه با یک کرم استروژن استاندارد ارزیابی کرد.

کرم Kwao Krua علائم تحریک واژن و خشکی را به طور قابل توجهی بهبود بخشید. با این وجود ، این مطالعه نتیجه گرفت که کرم استروژن در کل موثرتر است.

اگرچه این نتایج امیدوار کننده است ، اما تحقیقات بیشتری برای درک چگونگی استفاده از گیاه برای حمایت از سلامت واژن و اینکه آیا مزایای آن بهتر از سایر روشهای درمانی معمول است ، لازم است.

تأمین ناکافی استروژن می تواند منجر به از دست دادن استخوان شود – که یک نگرانی عمده در مورد سلامتی زنان یائسه و دوران یائسگی است.

تحقیقات اولیه حیوانات نشان می دهد که مکمل پیوراریا میریفیکا به دلیل ترکیبات شبه استروژن ممکن است باعث بهبود سلامت استخوان شود.

مطالعه ای روی موشهای دارای کمبود استروژن اثر این گیاه در جلوگیری از پوکی استخوان را ارزیابی کرد.

توصیه های دوران یائسگی

نتایج نشان داد موش هایی که بالاترین دز مکمل گیاه را دریافت کرده بودند تراکم مواد معدنی استخوانی آنها بهتر بود.

مطالعه دیگری اثر مکمل های خوراکی Kwao Krua را بر تراکم و کیفیت استخوان در میمون های یائسه بیش از 16 ماه ارزیابی کرد.

نتایج نشان داد که گروه Kwao Krua به طور موثرتری تراکم و کیفیت استخوان را در مقایسه با گروه کنترل حفظ می کند.

هر دوی این مطالعات حیوانی نشان می دهد که کوائو کروآ ممکن است در جلوگیری از پوکی استخوان نقشی داشته باشد.

خلاصه

مطالعات حیوانی نشان می دهد که مصرف مکمل Pueraria mirifica ممکن است از تحلیل رفتن استخوان در حیوانات کمبود استروژن جلوگیری کند و بعنوان داروی پوکی استخوان به منظور پیشگیری از ایجاد پوکی استخوان در بانوان کاربرد داشته باشد. برای ارزیابی اینکه آیا نتایج مشابهی در انسان می تواند رخ دهد یا خیر ، تحقیقات بیشتری لازم است.

سلامت استخوان ها با پیوراریا میریفیکا

سلامت استخوان ها با پیوراریا میریفیکا

4. فعالیت آنتی اکسیدانی را بهبود می بخشد

آنتی اکسیدان ها ترکیبات شیمیایی هستند که میزان استرس و آسیب اکسیداتیو را در بدن شما کاهش می دهند ، در غیر این صورت ممکن است باعث بیماری شوند.

برخی از آزمایشات نشان می دهد که پیوراریا می تواند دارای خواص آنتی اکسیدانی باشد.

ترکیبات فیتواستروژن موجود در گیاه ممکن است در افزایش و بهبود عملکرد برخی از آنتی اکسیدان های موجود در بدن شما نقش داشته باشد.

یک مطالعه در موش های با کمبود استروژن مقایسه اثر عصاره Pueraria mirifica و مکمل های استروژن مصنوعی بر غلظت آنتی اکسیدان در کبد و رحم مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان داد که موشهایی که Pueraria mirifica دریافت کرده اند افزایش قابل توجهی در سطح آنتی اکسیدان را تجربه کرده اند ، در حالی که هیچ تغییر قابل توجهی در موشهایی که استروژن مصنوعی دریافت کرده اند مشاهده نشده است.

در نهایت ، تحقیقات بیشتری لازم است تا بفهمیم آیا Kwao Krua برای کاهش استرس اکسیداتیو و پیشگیری بالقوه از بیماری در انسان موثر است.

5. ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد

یکی دیگر از مزایای احتمالی گیاه پیوراریا برای سلامتی ، پتانسیل آن برای کاهش رشد سلولهای سرطانی و تومورها است.

برخی از مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که این گیاه و ترکیبات فیتواستروژن آن ممکن است از رشد چندین رده سلولی سرطان پستان جلوگیری کند.

علاوه بر این ، یک مطالعه پس از تکمیل یک ترکیب خاص مشتق شده از کوائو کروا معروف به میروسترول ، در موش اثر محافظت از سرطان را نشان داد.

اگرچه این نتایج امیدوار کننده است ، اما هنوز ادعاهای قطعی در مورد نقش این مکمل گیاهی در پیشگیری از سرطان در انسان خیلی زود است. تحقیقات بیشتری لازم است.

خلاصه

برخی تحقیقات لوله آزمایشگاهی و حیوانی نشان می دهد که ترکیبات موجود در Pueraria mirifica ممکن است از رشد انواع خاصی از سلولهای سرطانی جلوگیری کند. با این حال ، مطالعات انسانی برای تأیید این اثرات مورد نیاز است.

6. ممکن است سلامت قلب را تقویت کند

Pueraria mirifica همچنین می تواند برای سلامت قلب شما مفید باشد – به خصوص از آنجا که سلامت قلب ممکن است تحت تأثیر کاهش سطح استروژن در دوران یائسگی و پس از آن باشد.

استروژن در متابولیسم چربی ها و قندهای بدن نقش دارد.

کاهش سطح استروژن می تواند بر عواملی که بر سلامت قلب شما مانند(کلسترول بالاتر ، افزایش التهاب و افزایش وزن) تأثیر می گذارند تأثیر منفی بگذارد.

این گیاه همچنین ممکن است به دلیل اثرات بالقوه آن بر سطح کلسترول ، سلامت قلب را بهبود بخشد .

HDL  یا کلسترول خوب خون در آزاد ماندن عروق از پلاک نقش دارد. بنابراین ، سطح بالاتر این نوع کلسترول باعث سلامت قلب می شود.

برعکس ، داشتن سطوح بالاتر کلسترول LDL یا کلسترول بد خون با خطر بیشتری برای بیماری قلبی در ارتباط است.

بنابراین ، سطح کمتری از این ترکیب مطلوب است.

یک مطالعه 2 ماهه در 19 زن یائسه نتیجه گرفت که مصرف مکمل های Pueraria mirifica باعث افزایش 34٪ کلسترول HDL و 17٪ کاهش کلسترول LDL می شود (19منبع مورد اعتماد)

این مطالعات به اثر محافظت کننده قلبی Pueraria mirifica در جمعیتهای خاص اشاره دارد.

در این مرحله ، برای نتیجه گیری در مورد نقش ویژه ای که مکمل گیاه می تواند در جلوگیری از بیماری های قلبی داشته باشد ، مطالعات بزرگتر انسانی لازم است.

داروی کلسترول خون 

خلاصه

برخی از مطالعات حیوانی و انسانی نشان می دهد که Pueraria mirifica ممکن است باعث بهبود مشخصات کلسترول و عملکرد رگ های خونی شود. برای شناسایی مزایای دقیق گیاه در جلوگیری از بیماری های قلبی ، تحقیقات بیشتری لازم است.

اثر کینوا بر سلامت قلب

محافظت از قلب و پیشگیری از بیماری های قلبی با پیوراریا میریفیکا

7. ممکن است از سلامت مغز حمایت کند

استروژن نقش مهمی در حفظ سلامت مغز و سیستم عصبی دارد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات استروژنی موجود در Kwao Krua ممکن است در برابر آسیب به مغز و سیستم عصبی شما که ممکن است در نتیجه کاهش سطح استروژن ایجاد شود ، محافظت می کند.

در یک مطالعه ، موش های کمبود استروژن با ترکیبی مشتق شده ازپیوراریا میریفیکا به نام miroestrol تحت درمان قرار گرفتند.

موشهایی که به miroestrol داده شدند ، کاهش قابل توجهی در کاهش روانی و استرس اکسیداتیو در بافت مغز داشتند.

یک مطالعه جداگانه همچنین اثر محافظتی روی سلول های مغزی موش های دارای نقص ذهنی مربوط به استروژن را که با عصاره Kwao Krua تحت درمان قرار گرفتند.

اگرچه به نظر می رسد Pueraria mirifica ممکن است توانایی محافظت از سیستم عصبی را داشته باشد ، تحقیقات در مورد بررسی نقش آن بر سلامت مغز در انسان در حال حاضر نیازمند آزمایشات بیشتر است.

خلاصهبرخی تحقیقات حیوانی نقش محافظتی Pueraria mirifica را روی بافت عصبی مغز نشان می دهد. قبل از نتیجه گیری قطعی ، تحقیقات انسانی لازم است.

تاثیر پیوراریا میریفیکا بر سلامت مغز

تاثیر پیوراریا میریفیکا بر سلامت مغز

دوز پیشنهادی و عوارض پیوراریا میریفیکا

مجموعه داده های Pueraria mirifica نسبتاً کم است که تعیین دقیق دوز ایده آل یا ارزیابی کامل مکمل برای خطرات احتمالی را دشوار می کند.

بیشتر تحقیقات نشان داده است که دوزهای 25 تا 100 میلی گرم بی خطر به نظر می رسد و هیچ عکس العمل نامطلوبی گزارش نشده است.

در واقع ، عوارض جانبی منفی بسیار کمی به طور کامل ثبت شده است ، اما این بدان معنی نیست که مصرف مکمل بدون خطر است.

گیاه پیوراریا میریفیکا اغلب به عنوان “ایمن تر” جایگزین درمان های معمول جایگزینی هورمون می شود – که معمولا با عوارض جانبی جدی ، از جمله افزایش خطر سرطان ، لخته شدن خون ، حملات قلبی و سکته مغزی همراه هستند.

هنوز هم ، برخی از متخصصان معتقدند که مکمل گیاهی ممکن است همان درمان های هورمونی استروژنیک معمولی را داشته باشد. بنابراین ، اگر می خواهید آن را انتخاب کنید ، باید محتاط باشید.

همیشه قبل از مصرف هر گونه مکمل گیاهی برای درمان یک بیماری پزشکی با مشاور خدمات بهداشتی خود مشورت کنید.

خلاصهبیشتر تحقیقات نشان می دهد که مصرف دوزهای 25 تا 100 میلی گرم Pueraria mirifica بی خطر است. تاکنون واکنشهای جانبی کمی گزارش شده است ، اما اطلاعات محدود است.

عوارض پیوراریا میریفیکا pueraria mirifica

پیوراریا میریفیکا pueraria mirifica

خلاصه گفتار

Pueraria mirifica  مدتهاست که به عنوان یک روش جوان سازی در روشهای طب سنتی تایلند مورد استفاده قرار می گیرد .

سرشار از فیتواستروژن است ، ترکیبات گیاهی معروف به داشتن اثرات قوی مانند استروژن.

Pueraria mirifica اغلب به عنوان مکمل برای درمان بیماری های مرتبط با سطح پایین استروژن – خصوصاً مربوط به یائسگی در زنان – استفاده می شود.

تحقیقات در مورد این مکمل گیاهی محدود است. بنابراین ، اطلاعات زیادی در مورد ایمنی آن شناخته نشده است ، اگرچه تنها چند اثر منفی گزارش شده است.

احتیاط کنید و حتما قبل از افزودن Pueraria mirifica به برنامه سلامتی و سلامتی خود ، با پزشک خود مشورت کنید .


از قرص پیوراریا میریفیکا برای افزایش سایز سینه و باسن می تواند استفاده کرد که نتیجه بخشی بیش از 80 درصدی دارد.

برای خرید این محصول می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید قرص پیوراریا میریفیکا

خواص پیوراریا میریفیکا Peuraria mirifica

خواص پیوراریا میریفیکا Peuraria mirifica

دیدگاه‌های نوشته

    یاسمن 1402-12-27 پاسخ

    سلام،باعث غده یا سرطان سینه نمیشه؟

      درمانگیاه 1403-01-06 پاسخ

      با سلام
      استفاده از گیاه پیوراریا خاصیبت تنظیم هورمونی زنان را دارد و عوارضی برای آن اثبات نشده است. با این وجود توصیه می شود افرادی که در خانواده و فامیل نسبی خود دارای سابقه سرطان سینه یا کیست سینه هستند، از مصرف گیاهانی که خاصیت فیتواستروژنی دارند مثل
      یوراریا، رازیانه، سویا، بادام زمینی و ... خودداری کنند.

    سیده لیلا حسینیان 1402-05-19 پاسخ

    اگر عوارض این قرض جدی نباشد قرص عالی است