یکی از مهم ترین اعضای بدن که در اعتماد به نفس شخص نقش به سزایی دارد صورت و زیبایی آن است.

از گذشته های دور نیز صورت انسان  نقش مهمی در زیبایی و قشنگی او داشته است. بنابراین هر فردی دوست دارد پوستی درخشان،سالم و زیبا داشته باشد.

امروزه افراد برای بهبود پوست و رفع مشکلات آن تلاش می کنند. پن صورت یک محصول شستشوی صورت است که به فرد برای داشتن پوستی تمیز و سالم کمک می کند و باعث طراوت و قشنگی بوست می شود. در این مقاله  همراه ما باشید تا همه آنچه درباره پن صورت چیست را برای شما شرح دهیم.

پن صورت چیست؟

پوست افراد را می توان به انواع چرب، خشک و مختلط دسته بندی کرد. پوست صورت از هر نوعی که باشد دارای PH مشخصی است و زیاد شدن PH  باعث چرب شدن پوست و ایجاد جوش و آکنه می شود و اگر PH  کمتر از مقدار نرمال شود باعث خشک شدن پوست و ایجاد حساسیت و پیری پوست می گردد.

بنابراین برای آنکه پوست صورت شما دچار چنین مشکلاتی نشود بهتر است از پن شستشوی پوست به جای سایر محصولات شستشوی صورت استفاده کنید زیرا پن های شستشو دارای حالت اسیدی کم و  PH  نرمال بوده و مشکلات و حساسیت برای پوست ایجاد نمی کنند.

پن شستشوی صورت تفاوت زیادی با سایر محصولات شستشوی صورت دارد و مهم ترین از لحاظ قلیایی بودن است و PH  کمتری نسبت به سایر محصولات شستشوی صورت دارد و این خصوصیت سبب می شود که پوست صورت پس از مدتی خشک و ملتهب نشود و ایجاد حساسیت نکند و برای درمان و پیشگیری از بروز لک و جوش و … مورد استفاده  قرار می گیرد.

پن ها از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به صابون دارند اما ساختار آن ها و تاثیراتی که بر پوست می گذارند کاملا متفاوت است.

پن صورت چیست

پن صورت چیست

تفاوت پن صورت با صابون

صابون ها به دلیل آنکه  PH  بالایی دارند خیلی قوی عمل کرده و تمام چربی روی پوست را پاک می کنند که این امر باعث قرمزی، التهاب و خشکی پوست می گردد و به مرور زمان ممکن است ایجاد حساسیت در پوست کند.

اما پن صوررت به دلیل آن ترکیباتی که در آن استفاده شده و  PH  نرمالی که دارد هنگامی که روی صورت با آب ترکیب می شود کف کرده و حباب های ایجاد شده به سلول های مرده روی پوست چسبیده و آن ها را از روی پوست به راحتی پاک می کند بدون آنکه در  PH پوست تغییری ایجاد کند .

پن صورت بر خلاف صابون بدون آنکه چربی های پوست را از بین ببرد  پوست را از مواد آلوده و سلول های مرده تمیز کرده و مانند صابون  آن را خشک و ملتهب نمی کند و بسیار اثر بخش تر از صابون می باشد.

استفاده از صابون به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در حالی که پن ها خاصیت درمانی دارند و برای بهبود وضعیت پوست تجویز می شوند.

 

انواع پن صورت چیست

امروزه انواع متفاوتی از پن صورت در بازار موجود است که در این بخش به اختصار توضیح می دهیم:

پن صورت روشن کننده

پن روشن کننده مناسب افرادی است که پوستشان  تیره است و  PH  این نوع پن کاملا نرمال بوده  و باعث چربی و یا خشکی پوست نمی شود و استفاده روزانه از این نوع پن صورت علاوه بر تمیزی، صورت را روشن و درخشان می کند.

پن صورت ضد لک

پن ضد لک خاصیت لایه برداری و روشن کنندگی دارد و به مرور زمان لک های تیره و جای جوش و آکنه را از روی صوررت پاک می کند.

 پن صورت پاک کننده

پن پاک کننده مناسب افرادی است که فقط برای پاک کردن پوست ار آلودگی های  محیطی و لوازم آرایش می خواهند استفاده کنند .این نوع از پن صورت حاوی  ویتامین ث بوده که از خشکی صورت جلوگیری کرده و پوست را مرطووب نگه می دارد.

پن صورت ضد جوش

پن ضد جوش چربی پوست را کنترل کرده و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کرده و برای افرادی که پوستی مستعد حوش و آکنه دارند بسیار مناسب است و جوش های سر سیاه را به خوبی کنترل کرده و از بین می برد.

پن  صورت پوست چرب

پن پوست چرب با تنظیم  PH پوست از ایجاد چربی اضافی در پوست جلوگیری کرده  بدون آن که به چربی مفید پوست آسیب بزند. و با کنترل چربی پوست ا جوش و آکنه را درمان می کند.

پن صورت رطوبت رسان

پن رطوبت رسان باعث آبرسانی به پوست می شود و از خشکی و شکنندگی پوست جلوگیری می کند و به پوست رطوببت و شادابی می دهد.

نحوه شستشوی صورت با پن صورت

نحوه شستشوی صورت با پن صورت

دلایل برتری پن نسبت به صابون

در این قسمت از این مطلب به زبان ساده و آسان علت برتری پن نسبت به صابون را برای شما توضیح می دهیم. تا اینجا می دانیم که پن از لحاظ ظاهری بسیار شبیه صابون است. اما چه چیزی باعث می شود تاثیرات مخرب صابون را نداشته باشد؟

کلاژن موجود در پوست هنگامی در معرض مواد قلیایی صابون قرار می گیرد، ضعیف و ضعیف تر می شود تا زمانی که از بین برود. از بین رفتن کلاژن یعنی افتادگی و شلی و چین و چروک در پوست…

از بین رفتن کلاژن و از بین رفتن چربی مفید پوست در نهایت نتیجه ای جز چین و چروک و جوش و لک و… ندارد. بنابراین پن ها تولید شدند تا ترکیبات ملایم تری داشته باشند. در ترکیبات پن ها شاهد سورفاکتانت ها هستیم که آن را به یک شوینده ملایم جهت تنظیم ph پوست تبدیل کرده است. پن ها حس طراوت و لطافت به پوست می بخشند. با استفاده از آن ها دیگر پس از شستشو احساس کشیدگی و یا پوسته پوسته شدن نخواهید داشت.

محصولات پیشنهادی درمانگیاه

برای رفع هر مشکل پوستی خود به راحتی می توانید به پیشنهادات درمانگیاه اعتماد کنید. محصولاتی که در ادامه معرفی می شود از بهترین پن های صورت موجود در بازار هستند.

پن اریکه

پن پوست چرب اریکه یک محصول شستشوی  برای پوست های چرب است که چربی اضافی پوست را پاک کرده و پوست را  از آلودگی های  محیط و سلول های مرده و مواد آرایشی به خوبی رها می کند. این پن بدون آنکه  به چربی های مفید پوست آسیبی بزند موجب کنترل سطح چربی پوست می شود. یکی دیگر از خواص فوق العاده این محصول رفعه لک و تیرگی است. بنابراین اگر در پوست صورت و بدن خود تیرگی دارید بهتر است شوینده خود را تغییر دهید و پن صورت اریکه را امتحان کنید.

پن پوست چرب اریکه یک محصول فوق العاده است که علاوه بر پاک کنندگی پوست حس شادابی و طراوت به پوست می دهد و استفاده روزانه از این محصول  از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می کند و به شما پوستی جوان و سالم و روشن می دهد.

این پن فاقد مواد حساسیت زا و اسانس های شیمیایی بوده و به همین دلیل بسیار با پوست سازگار است و  PH  آن نزدیک به  PH  پوست صورت است. لذا هیچ مشکلی برای پوست صورت ایجاد نمی کند. این محصول با کنترل سطح چربی از بروز جوش های ناشی از چربی جلوگیری می کند.

این محصول دارای روغن درخت چای و ویتامین E  می باشد، روغن درخت چای برای پوست های چرب یک ماده فوق العاده عالی می باشد و چربی پوست چرب را تنظیم می کند و ویتامین  E استفاده شده در پن پوست چرب اریکه ،پوست را نرم و مرطوب کرده و به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد از پوست در برابر اشعه های مضر محیطی محافظت میکند.

پن پوست چرب اریکه 2

پن پوست چرب اریکه 2

ژیل بوته

پن ضد جوش ژیل بوته یک محصول شستشوی صورت برای پوست های چرب و مستعد جوش و آکنه می باشد.

در این محصول از روغن درخت چای و عصاره گل همیشه بهار استفاده شده است که چربی پوست را کنترل و تنطیم کرده و درمان کننده جوش های صورت می باشد .

پن ضد جوش ژیل بوته با کنترل  PH  پوست، از قلیایی و اسیدی شدن پوست جلوگیری می کند و در نتیجه محیط پوست را برای رشد باکتری های ایجاد جوش  و آکنه از بین برده و باکتر های مضر پوست را از روی صورت پاک کرده و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند.

پن ضد جوش ژیل بوته به دلیل آن مواد عالی که در آن استفاده شده است ار ایجاد لک های پوستی جلوگیری می کند و تیرگی های صورت را درمان می کند و لطافت  و جوانی را به پوست هدیه می دهد.

 پن ضد جوش ژیل بیوته

پن ضد جوش ژیل بیوته

کلام آخر

اگر سلامت و زیبایی پوستتان اهمیت دارد بهتر است از پن صورت استفاده کنید. محصولات  شستشوی صورت به خصوص صابون که خاصیت قلیایی بسیار بالایی  دارند، برای پوست صورت بسیار مضر هستند.

افرادی که پوست حساس دارند می بایست به سراغ شوینده های ملایم تر بروند. پن ها همان شوینده های ملایمی هستند که به دنبال آن هستید.

پن صورت علاوه بر آنکه پوست را به خوبی از آلودگی های محیط و چربی های  اضافی پاک می کند به چربی های مفید پوست آسیب نزده و پوست را خشک و شکننده نمی کند.

طراوت و شادابی پوست پس از شستشو با پن حفظ می گردد.. همچنین پن صورت یک محصول شستشوی بسیار عالی می باشد که از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری کرده و تیرگی های پوست را برطرف می کند و به صورت درخشندگی زیبایی می دهد.