همه افراد در طول روز انباشت شدن آلودگی ها را بر پوست تجربه می کنند. چه اهل آرایش باشید چه نباشید، منافذ پوست شما با آلودگی ها مسدود خواهد شد.بنابراین باید بدانید پن صورت چیست و تفاوت آن با سایر شوینده ها چگونه است.

شما باید بدانید پن ها چگونه به پوست شما کمک می کنند که طراوت و پاکیزگی خود را بازیابند. در این مطلب از درمانگیاه به بررسی علل نیاز پوست به شستشو می پردازیم. سپس پن ها و مزایای آن را مورد بررسی قرار می دهیم و دو پن پرطرفدار درمانگیاه را معرفی می کنیم.

 

آلودگی پوست و مشکلاتی ناشی از آن

آرایش های سنگین به عمق پوست نفوذ می کند و موجب مسدود شدن راه های تنفسی پوست می گردد. همچنین آلودگی هوا به پوست جذب می شود و همین اثر را می گذارد.

تجمع آلودگی ها و بسته شدن منافذ باعث بروز جوش های سر سیاه و یا جوش های چرکی می شود. علاوه بر  این منافذ پوست درشت تر شده و ظاهر بدی ایجاد می کند.

وجود این آلودگی ها روی پوست به مرور باعث ایجاد لک ها و خطوطی می شود و در واقع آغاز شدن روند پیری را سرعت می بخشند.

این آلودگی ذرات گرد و غبار، چربی ها و آلاینده ها هستند که در برخی موارد می توانند حتی منجر به بروز سرطان پوست شوند. از آنجایی که این ذرات در آب محلول نیستند به کمک شستشو با آب نمی توان انتظار پاک شدن از سطح پوست را داشت.

از گذشته های دور برای از بین بردن این آلودگی ها از شوینده های صابونی استفاده می شد. موادی که بر پایه‌ی بخش هیدروکربی و یونی که با اتصال دو گانه هم به آب و هم به چربی‌ها واسطه‌ی انحلال آن‌ها می شدند.

با گذر زمان مشخص شد که شوینده های صابونی مضراتی برای پوست دارند. بنابراین جایگزینی بای آن ها معرفی شد. محصولی به نام پن که مضرات شوینده های صابونی را نداشت. بنابراین در این متن به پن صورت چیست می پردازیم تا کارایی آن را بهتر درک کنیم.

پن صورت چیست

پن صورت چیست

 

ساختار و اثرات پن و صابون

صابون ها حالت قلیایی دارند و موجب می شوند PH طبیعی پوست از حالت نرمال خارج شود. به هم خوردن PH پوست توسط  صابون هاباعث خشکی و کدر شدن پوست می شود. حتی پس از مدتی شاهد بروز علام پیری زودرس نیز خواهید بود.

وقتی این شرایط برای پوست به وجود می آید چربی سبوم نیز بیش از حد ترشح می شود. بروز چربی بیش از حد باعث معضلات وحشتناکی می گردد.

آکنه و براقیت پوست از مشکلات بسیار بدی است که برای هر فرد به وجود می آید.

اگر بپرسید پن صورت چیست باید گفت محصولی است که علاوه بر پاک کردن صورت، هیچ کدام از مشکلات بالا را ایجاد نمی کند.

ظاهر پن ها مشابه صابون است. به همین دلیل است که عده زیادی آن را با صابون ها اشتباه می گیرند. اما ساختار آن ها کاملا متفاوت است.

پن ها فاقد اسانس و پارابن است. بنابراین خاصیت درمانی بیشتری دارند. PH پن ها نزدیک به سطح پوست است. بنابراین از خشکی و التهابات و لک جلوگیری می کند.

 

چرا پن بهتر از صابون است؟

تفاوت مهم دیگر صابون و پن در این است که پن ها چربی طبیعی پوست را از بین نمی برند. در نتیجه صد دفاعی پوست حفظ می گردد. در واقع در این شرایط ترشح چربی سبوم نرمال خواهد بود.

پن ها تنوع بسیار زیادی دارند و رایحه های مختلف آن علاوه بر ایجاد بوی خوب تاثیرات درمانی مناسب هر پوست را دارد. حال در جواب این سوال که پن صورت چیست تا حدی به نتیجه رسیدیم.

اما هنوز هم جای صحبت وجود دارد. پن ها با وجود ترکیباتی که دارند برای درمان طیف گسترده ای از مشکلات پوستی مناسبند. انواع تایپ های پوستی می توانند از فواید پن ها بهره ببرند.

اهداف هر پن با توجه به ترکیبات آن متفاوت است. بنابراین با توجه به نیاز پوست می توانید پن مورد نظرتان را انتخاب کنید.

برخی از پن ها با هدف از بین بردن لک تولید شده اند و روی آن شاهد دانه های اسکراب پوستی هستیم. برخی دیگر از پن ها با هدف رطوبت رسانی به پوست هستند و دارای ترکیبات رطوبت رسان می باشند.

مواد صابونی موجب  از بین رفتن لایه هیدرولیپیدی و کلاژن پوست می شوند. اما پن صورت معجزه گر، چنین شرایطی را برای پوست ایجاد نمی کند. پن ها فاقد سورفاکتانت بوده و هیچ گونه تاثیرات مخرب ایجاد نمی کند.

معرفی دو پن پر طرفدار

 

پن پوست چرب اریکه

پن پوست چرب اریکه دارای تمام ویژگی های مثبت پن هاست که در متن ذکر شد. این پن حاوی روغن درخت چای است که برای پوست های چرب بسیار مفید است. بنابراین به کمک این پن ترشح چربی سبوم در حالت نرمال قرار می گیرد و از بروز آکنه جلوگیری می گردد.

ویتامین E نیز در ساختار این پن وجود دارد. ویتامین E می تواند از پوست در برابر عواملی مثل رادیکال های آزاد و اشعه های مضر خورشید محافظت کند.

پن صورت چیست

پن صورت اریکه

 

زینک پریتیتیون در این محصول از روند تخریب سلول های اپیدرم جلوگیری می کند. همچنین با رطوبت رسانی سبب جوانی و شادابی پوست می گردد.

به طور کلی پن پوست چرب اریکه ویژگی های زیر را داراست:

  • مرطوب کننده و نرم کننده پوست
  • ضد التهاب و ضد حساسیت
  • درمان جوش
  • حاوی آنتی اکسیدان
  • از بین برنده باکتری و قارچ های پوست
  • تنظیم چربی پوست
  • شوینده ملایم
  • حاوی PH مناسب پوست
  • دارای ترکیبات حرفه ای

پن ضد جوش ژیل بوته مدل نت اکتیو

پن ضد جوش ژیل بوته مدل نت اکتیو برای پوست های چرب عملکرد بسیار خوبی دارد. این پن با در برداشتن ترکیباتی مثل عصاره گل همیشه بهار و روغن درخت چای اقدام به کنترل چربی سبوم می کند. در نتیجه بروز آکنه کنترل می شود و اثرات ضد جوش خود را می گذارد.

پن ضد جوش ژیل بوته

پن صورت چیست

 

باکتری از دلایل ایجاد جوش روی صورت است. بنابراین این محصول با ضد عفونی کردن سطح پوست از بروز آکنه جلوگیری می کند. همچنین با تنظیم شدن PH پوست از بروز لک نیز پیشگیری می شود.

پن ها بهترین جایگزین برای صابون هستند و پن ضد جوش ژیل بوته یک پیشنهاد بسیار عالی است.

سوالات متداول در خصوص پن صورت چیست

پن شستشو صورت چیست؟

محصولی برای زدودن آلودگی‌های پوست است که با اسیدیته‌ی نزدیک به پوست و تعادل چربی و PH آن را برهم نمی‌زند و به سلامت و زیبایی پوست کمک شایانی می‌کند.

تفاوت پن و صابون چیست؟

صابون‌ها با حالت قلیایی شدید خود موجب التهابات پوستی می‌شوند. همچنین صابو‌ن‌ها با از بین بردن صد دفاعی چربی پوست باعث آسیب راحتتر پوست و همچنین با ترشح چربی بیشتر سبب تولید آکنه می‌شوند. اما پن‌ها با از بین نبردن این لایه و حفظ تعادل پوست این مشکلات را ایجاد نکرده و تنها به شستشو و درمان پوست می‌پردازند

پن برای چه نوع پوستی مناسب است؟

پن برخلاف صابون که فقط برای نوع نرمال پوست مناسب است، چون وضعیت نرمال پوست را حفظ می‌کند می‌تواند برای انواع پوست استفاده شده و با توجه به مواد موثره‌ی خود نیز باعث بهبود مشکل پوستی شما شود.

کلام آخر پیرامون پن صورت چیست

در این مطلب از درمانگیاه به بررسی تفاوت پن و صابون پرداختیم و دلایل برتری پن ها را بررسی کردیم و پاسخ سوال پن صورت چیست را یافتیم. دانستیم که پن ها با حفظ اسیدیته پوست به پیشگیری از روند پیری کمک می کنند. پن ها با ترکیبات منحصر به فرد خود طیف گسترده ای از مشکلات پوستی را پوشش می دهد. همین حالا می توانید محصولات معرفی شده در این مطلب را از درمانگیاه خریداری کنید.