قرص فارماژلیتان برای چی خوبه ؟ این سوالی است که اغلب افراد که قصد خرید این قرص را دارند می پرسند. این مولتی ویتامین یک داروی ایرانی است که حاوی عناصر معدنی کمیاب است.

با مصرف فارماژلیتان ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای تامین می شود و سیستم ایمنی بدن تقویت می شود.

این مکمل تغذیه برای بزرگسالان  و افراد مسن کاربرد دارد و به طور روزانه مصرف می شود. آن چه که این دارو را متمایز کرده است، این است که علاوه بر ویتامین ها و املاح معدنی حاوی جنسینگ نیز می باشد. بنابراین بر قوای ذهنی و جسمی و جنسی اثرات مثبتی دارد. در این مقاله از درمانگیاه به بررسی قرص فارماژلیتان می پردازیم.

اگر فرصت مطالعه این مقاله را ندارید می توانید به این فایل صوتی گوش دهید:

قرص فارماژلیتان برای چی خوبه

فارماژلیتان برای چی خوبه

قرص فارماژلیتان برای چی خوبه ؟

با جستجو در سطح اینترنت در خصوص قرص فارماژلیتان برای چی خوبه ؟ موارد متعددی را می یابیم که می بایست تک به تک درباره آن صحبت کنیم. کاربران معمولا به دنبال پاسخی برای سوالات زیر می باشند:

فارماژلیتان برای چاقی صورت

تاثیر فارماژلیتان برای مو

تاثیر فارماژلیتان بر قند خون

مصرف فارماژلیتان در دوران بارداری

و…

این سوالاتی است که  در خصوص فواید فارماژلیتان مطرح می شود و در این مطلب به آن پاسخ داده می شود.

 

اهمیت استفاده از مولتی ویتامین

قبل از این که به موضوع قرص فارماژلیتان برای چی خوبه بپردازیم بهتر است در رابطه با اهمیت مصرف مولتی ویتامین صحبت کنیم.

ما از سنین کودکی تا بزرگسالی و پیری؛ برای دستیابی به تغذیه سالم نیاز به مصرف مولتی ویتامین به صورت روزانه داریم.

مولتی ویتامین ها سطح سلامت بدن را بالا می برند و سبب تقویت سیستم دفاعی بدن می شوند. کلسیم و ویتامین D به سلامتی استخوان کمک می‌کنند، ویتامین B باعث افزایش انرژی و کمک به عملکردهای عصبی می‌شود، منیزیم آرامش‌بخش بدن است و آنتی‌کسیدان‌ها در جلوگیری از برخی سرطان‌ها مؤثر هستند.

 

قرص فارماژلیتان برای چاقی صورت

 

یکی از مواردی که اغلب در رابطه با فارماژلیتان مطرح می شود این است که آیا فارماژلیتان برای چاقی صورت مناسب است؟

در پاسخ باید گفت که هیچ محصولی وجود ندارد که به صورت اختصاصی روی چاقی صورت کار کند. برخی از کرم های موضوعی هستند که با آبرسانی کافی موجب پرتر شدن صورت می شوند. این کرم ها را می توانید در میان محصولات موجود در بخش مراقبت پوست بیابید. اما به صورت خوراکی هیچ دارویی برای چاقی اختصاصی صورت وجود ندارد. داروهای خوراکی که موجب چاقی می شوند بر تمام بدن تاثیر می گذارند.

در قرص فارماژلیتان وجود زینک، آهن و ویتامین های گروه B موجب افزایش اشتها و تا حدی افزایش وزن می شود.

 

تاثیرات قرص فارماژلیتان برای مو

گاهی سطح برخی از ویتامین ها و مواد معدنی در بدن کاهش می یابد. کاهش سطح ویتامین ها بلافاصه روی وضعیت مو اثر می گذارد و شاهد ریزش مو و همچنین ضعیف شدن تارهای مو هستیم. به محض تامین ویتامین ها برای مو مجددا شاهد بهبود وضعیت در موها خواهیم بود.

موها با مصرف قرص فارماژلیتان و دریافت آهن، زینک، ویتامین B و… بهبود می یابند. اگر موها دچار ریزش موی آندروژنی شده باشند، این دارو با کمک به هورمون ها و ترکیبات موجود در بدن تا حدی از این نوع ریزش مو پیشگیری می کند.

بنابراین باید گفت حالا که در جستجو ی پاسخی برای سوال ” قرص فارماژلیتان برای چی خوبه ” هستید، باید بدانید که برای م تاثیرات بسیار عالی دارد.

مصرف قرص فارماژلیتان در دوران بارداری چگونه است؟

دوران بارداری دوران حساسی است که برای مصرف هر دارو و حتی غذایی باید ترکیبات و تاثیرات آن را در نظر گرفت. قرص فارماژلیتان در دوران بارداری منع مصرف دارد. زیرا میزان ویتامین A موجود در آن بالاتر از میزانی است که یک خانم باردار بتواند دریافت کند.

حتی در دوران شیردهی هم بهتر است با مشورت پزشک این دارو مصرف شود.

برای خانم های باردار مولتی ویتامین هایی وجود دارد که مخصوص دوران بارداری است و عدم بروز عارضه توسط آن ها اثبات شده است. پیشنهاد می شود خانم های باردار از این نوع داروها استفاده کنند.

در خصوص موضوع قرص فارماژلیتان برای چی خوبه باید گفت مصرف این قرص در دوران شیردهی و بارداری خوب نیست.

پیشنهاد: اگر به دنبال مولتی ویتامین های بیشتری هستید، همکنون می توانید در وب سایت داروخانه آنلاین درمانگیاه به بخش مکمل و ویتامین سری بزنید و مولتی ویتامین مدنظر خود را بیابید.

 

فارماژلیتان برای ورزشکاران

شما در حال خواندن مطلبی هستید که قرار است به شما بگوید قرص فارماژلیتان برای چی خوبه . باید گفت یکی از فواید این قرص تقویت قوای ورزشکاران است.

مصرف قرص یا کپسول فارماژلیتان در ورزشکاران، می تواند باعث جلوگیری از خستگی ناشی از حرکات قدرتی کمک کند. بنابراین کارایی افراد در تمرینات ورزشی افزایش پیدا می کند.

زمانی که ورزش می کنید باید تغذیه خوبی داشته باشید و سطح ویتامین ها را در حد نرمال حفظ کنید. مولتی ویتامین ها به این موضوع کمک می کنند. در قرص فارماژلیتان ویتامین های زیر برای ورزشکاران نقش مفیدی اجرا می کنند:

ویتامین :A  نقش این ویتامین علاوه بر افزایش بینایی برای ساخت و ساز پروتئین بسیار کاربردی است

ویتامین :B1 این ویتامین برای متابولیسن پروتئین و رشد عضلات نیاز است.

ویتامین :B2  سه وظیفه مهم بدن را به عهده دارد از جمله سوخت و ساز گلوکز، اکسیداسیون اسید های چرب و نوسانات هیدروژن در چرخه ای به نام کریبس.

ویتامین B6: کاربرد این ویتامین شرکت در فعالیت متابولیسم پروتئین است و باعث رشد و بهینه سازی کربوهیدرات ها می شود.

ویتامین B12  : مهم تر ین وظیفه سوخت ساز کربوهیدرات و کمک به نگهداری بافت سیستم عصبی است

ویتامین C : آنتی اکسیدان قوی برای حفاظت از سلول های ماهیچه ای و جلوگیری از خطر رادیکال های آزاد پیشگیری می کند

ویتامین D : نقش اساسی در جذب کلسیم و فسفر دارد

ویتامین E : یک آنتی اکسیدان قوی که از اندام های داخل ماهیچه ها حفاظت میکند.

بیوتین: نقش بسزایی در سوخت و ساز آمینه و تهیه انرژی مورد نیاز بدن از منابع مختلف.

 

تاثیرات کپسول فارماژلیتان بر دیابت

 

در خصوص قرص فارماژلیتان برای چی خوبه ؟ عده ای به دنبال یافتن تاثیرات آن بر دیابت و قند خون بودند.

باید گفت قرص فارماژلیتان حاوی جنسینگ است. جنسینگ نیز در کاهش قند خون موثر است. افرادی که درحال مصرف داروهای کاهش قند خون هستند. در مصرف این دارو باید دقت داشته باشند. زیرا ممکن است باعث افت قند شوند.

برای افراد دیابتی نیز برخی مکمل های مخصوص وجود دارد اما مصرف مکمل فارماژلیتان نیز طبق نظر پزشک منعی ندارد.

 

تاثیر فارماژلیتان بر پوست

 

قرص فارماژلیتان حاوی ویتامین C  است. این ویتامین سبب تولید کلاژن می شود کلاژن و الاستین رشته هایی هستند که به عنوان اسکلت پوست در نظر می شوند و سبب استحکام پوست می گردند. با مصرف ویتامین C و تقویت این رشته ها از شلی و افتادگی پوست پیشگیری می شود. بنابراین اگر بپرسید قرص فارماژلیتان برای چی خوبه می توان گفت یکی از خوبی های آن فواید آن در جوانسازی پوست است.

 

آیا فارماژلیتان همان فارماتون است؟

تا این جا به بررسی سوال فارماژلیتان برای چی خوبه؟ پرداختیم اما اکنون می خواهیم به این سوال متداول پاسخ دهیم که آیا فارماژلیتان همان فارماتون است؟

فارماژلیتان دقیقا از روی فارماتون ساخته شده است. با این تفاوت که فارماتون خارجی است و فارماژلیتان تولید داخل کشور است. فارماژلیتان را می توان فارماتون ایرانی نامید. ترکیبات فارماژلیتان کاملا مشابه فارماتون است و همان اثرگذاری را دارد. بسته بندی ایرانی این دارو نیز مشابه نوع خارجی آن است. بنابراین با خیال راحت می توانید فارماژلیتان را جایگزین فارماتون کنید.

فارماژلیتان (فارماتون ایرانی)

فارماژلیتان (فارماتون ایرانی)

عوارض مصرف قرص فارماژلیتان

تا این جا به بررسی قرص فارماژلیتان برای چی خوبه ، پرداختیم. اما در این جا به بررسی عوارض کپسول فارماژلیتان می پردازیم. در کل از کپسول فارماژلیتان عارضه ای تاکنون گزارش نشده است؛ ولی بطور کلی کپسول هایی که دارای مواد معدنی هستند ممکن است:

 

بعد از مصرف باعث بروز عوارض در سیستم گوارش بشوند. مواردی مثل حالت تهوع، استفراغ، سردرد و در برخی موارد اسهال

این دارو به علت وجود جنسینگ و بالا بردن سطح انرژی ممکن است باعث بروز بی خوابی شود. جنسینگ سطح انرژی را برای انجام دادن فعالیت های روزمره و همچنین رابطه جنسی بالا می برد.

اگر نیاز به یک خواب راحت دارید این دارو را در زمان های نزدیک به ساعات خواب مصرف نکنید.

مصرف فارماژلیتان برای کودکان نیز ممکن است عوارضی ایجاد کند، بنابراین مصرف آن در این سنین توصیه نمی شود.

 

کلام آخر در خصوص قرص فارماژلیتان برای چی خوبه ؟

در این مقاله به صورت جز به جز به بررسی این موضوع پرداختیم که ببینیم قرص فارماژلیتان برای چی خوبه ؟  اگر رژیم غذایی شما وضعیت خوبی دارد بازهم باید مصرف مکمل های ویتامینی را جدی بگیرید و نیاز های ویتامینی بدنتان را تامین کنید.

در سنین میانسالی مصرف مکمل ها برای افراد اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا بدن دیگر مثل ایام جوانی قدرت کافی ندارد. کاهش سطح ویتامین ها در این سن خیلی سریع موجب بروز ضعف می شود.

فواید استفاده از این مکمل غذایی خیلی بیشتر از عوارض جانبی آن است. این دارو هیچ گونه عوارضی ندارد فقط در برخی موارد نادر ممکن است باعث بروز حساسیت هایی شود. در صورت مشورت با پزشک و مصرف این دارو هیچ مشکلی رخ نخواهد داد.

شما به راحتی می توانید نسبت به خرید فارماژلیتان اقدام کنید. این دارو هیچ تفاوتی با فارماتون ندارد. حتی آن را فارماتون ایرانی می نامند.