از گذشته تا به امروزه اکثر افراد به جای استفاده از مواد شیمیایی برای داشتن پوستی سالم و بدون لک بیشتر به دنبال روش های طبیعی و گیاهی بوده اند و مصرف روغن گیاهی برای رفع جوش و آکنه و درمان لک های صورت بسیار محبوب می باشد و در بیشتر موارد بسیار موثرتر از مواد شیمیایی بوده است.

از این رو برای رفع جوش و لک هاو تیرگی های صورت توصیه می شود از روغن گیاهی برای درمان استفاده کنید زیرا روغن های گیاهی نه تنها عوارض جانبی نداشته و کاملا بی خطر می باشند و بیشتر متخصصان استفاده از آن ها را توصیه می کنند.

دلایل بروز جوش صورت

از زمانی که سن بلوغ شروع می شود شاهد بروز جوش هستیم. این جوش ها می توانند بر صورت یا بدن نقش ببندند. پس از رفع جوش ها لک و اسکار ناشی از آن ها وضعیت پوست را خراب می کند. جوش ها به علت افزایش چربی در سطح و یامنافذ پوست بروز می کنند.

زمانی که پوست شما اکسیژن کافی دریافت نکند و در واقع منافذ آن بسته باشد. باکتری ها بی هوازی شروع به رشد می کنند و زمانی که باکتری فعالیت خود را آغاز می کند دفع چربی دارد. این مسئله باعث افزایش چربی سطح پوست می شود که به صورت جوش بروز می کند. هم چنین اگر به صورت طبیعی درصد چربی پوست بالا باشد این اتفاق رخ می دهد.

اگر دلیل بروز جوش اختلالات هورمونی و کبدی داخلی باشد، باید ابتدا برای رفع آن اقدام کنید. سپس با مصرف محصولات ضد جوش برای درمان جوش ها اقدام کنید. استفاده از روغن گیاهی برای رفع جوش بسیار موثر است. این روغن ها موجب چرب شدن مضاعف سطح پوست نمی شوند بلکه باعث کنترل و تنظیم چربی سطح پوست می گردند.

برخی از روغن ها خواص ضدباکتریایی و ضد عفونی کننده دارند و با از بین بردن میکروب ها و باکتری های سطح پوست به رفع جوش کمک می کنند.

رفع جوش صورت

رفع جوش صورت

چرا از روغن گیاهی برای رفع جوش استفاده کنیم؟

جوش و آکنه در پوست زمانی رخ می دهد که تجمع چربی زیر پوست زیاد شود و رادیکال  های پوست نتواند به راحتی آزاد شود و از این رو موجب بروز جوش های سرسیاه و چرکی و دانه های حساس پوستی شوند. که این برآمدگی ها ناخوشایند بوده و ممکن است جای آن ها سالیان سال روی پوست بماند و منظره زیبایی نداشته باشد.

برای رفع جوش ممکن است داروها و پماد های شیمیایی تجویز شود که عوارض جانبی زیادی برای هورمون ها و معده ایجاد می کنند که در آینده ای نه چندان دور فرد را دچار مشکل می کند. اما استفاده از روغن گیاهی برای رفع جوش نه تنها آسیبی به پوست نزده بلکه پوست را به خوبی ضد عفونی کرده و چربی پوست را کنرل کرده و در درمان جوش و آکنه و جای جوش بسیار موثر هستند .

بیشتر متخصصان توصیه می کنند تا جایی که امکان دارد از روغن گیاهی برای رفع جوش و درمان آکنه استفاده کنند زیرا علاوه بر درمان سریع بی خطر نیز می باشد.

 

روغن گیاهی برای رفع جوش

روغن رزماری

روغن رزماری  از رزمارینگ  اسید ساخته شده است که خاصیت آنتی  اکسیدانی و ضد میکروبی دارد و ضد التهابی و قرمزی دارد و در درمان جوش بسیار موثر است و به رفع جوش و جای جوش کمک کرده و به سرعت از بین می برد. از طرفی روغن رزماری خاصیت ضد التهابی دارد و قرمزی صورت را از بین برده و به دلیل مواد به کار رفته در آن خاصیت ضد سرطانی نیز دارد. از روغن رزماری هم در شامپو ها استفاده می شود و هم در انواع شوینده های صورت و کرم ها… حس بوییدن روغن رزماری حسی از تازگی و طراوت را ایجاد می کند. برخی از افراد برای استفاده از خواص رزماری به جای استفاده از روغن، آن را می جوشانند و عصاره جوشانده آن را استفاده می کنند.

روغن رزماری و خواص رزماری

روغن رزماری و خواص رزماری

روغن درخت چای

روغن درخت چای از درختی که در استرالیا می روید استخراج می شود و یک روغن بسیار عالی می باشد که خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد و جزء معروف ترین روغن گیاهی برای رفع جوش در جهان می باشد. این روغن ضد باکتری بوده و چند قطره از آن پوست صورت را به خوبی ضد عفونی می کند. معمولا پوست هایی که بسیار چرب هستند و یا دچار جوش می شوند می توانند از محصولاتی استفاده کنند که حاوی روغن درخت چای باشد. استفاده از روغن گیاهی برای رفع جوش حتما نباید، آن را به صورت مستقیم روی پوست بزنید بلکه می توانید به صورت ترکیب در محصولات استفاده کنید.

 

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا از گیاهی در آمریکا تولید می شود که بسیار برای پوست مفید می باشد این روغن چربی پوست را کنرل کرده و از ایجاد چربی اضافی روی پوست جلوگیری می کند از این رو یک روغن گیاهی برای رفع جوش می باشد که به راحتی جای جوش  و آکنه را نیز درمان می کند و از طرفی پوست را مرطوب ننگه داشته و از خشکی و ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری می کند.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس برای پوست خشک که ملتهب شده و زیاد پوسته پوسته می شود بسیار عالی است و علاوه بر رفع مشکل خشکی پوست به سرعت جوش و جای جوش را درمان می کند و این روغن خاصیت ضد التتهابی دارد و از قرمزی پوست خشک جلوگیری کرده و به پوست را مرطوب می کند.

روغن مریم گلی

روغن مریم گلی خاصیت ضدعفونی کننده دارد و یک روغن آنتی باکتری می باشد که به راحتی و در سریع ترن زمان ممکن جوش را بر طرف می کند ،این روغن منافذ بسته پوست را که مستعد آکنه هست را باز کرده و یک روغن روغن گیاهی برای رفع جوش می باشد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل ضد باکتریای و خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد مخصوص پوست می باشد و علاوه بر رفع جوش و جای جوش به درمان سایر مشکلات پوستی نیز کمک کرده و برای پوست های خشک بسیار مناسب است و زخم های پوستی مثل جای جوش را به سرعت درمان می کند.

نحوه استفاده از روغن گیاهی برای رفع جوش

برای تاثیر بهتر روغن های گیاهی روی پوست ابتدا صورت را با آب ولرم به خوبی شستشو دهید و تا جایی که می توانید آلودگی  های محیط و مواد آرایشی را از روی پوست پاک کنید و سپس دو الی سه قطره از روغن را روی  انگشت بزنید و صورت را به خوبی با آن ماساژ دهید. البته برای افرادی که پوست بسیار حساسی دارند که ممکن است به روغن گیاهی خالص حساسیت داسته باشند بهتر است روغن را با یک ماسک  گیاهی دیگر مثل ژل آلوئه ورا مخلوط کنید.

برای تاثیر بهتر روغن و کمک به کلاژن سازی همراه با درمان جوش بهتر است روغن را در جهت های مخالف روند افتادگی صورت ماساژ دهید. مثلا در قسمت گونه و خط لبخند به سمت خارج ماساژ دهید.

سپس در قسمت وسط ابروها و پیشانی به سمت بالا و خارج پیشانی ماساژ دهید. بهتر است برای پوست اطراف چشم از روغن ها استفاده نکنید. زیرا پوست این ناحیه به شدت نازک و حساس است.

در ادامه مقاله به  معرفی یک روغن گیاهی برای رفع جوش در درمانگیاه می  پردازیم

روغن درخت چای درمانگیاه

روغن درخت چای به نام  Tea Tree Oil در جهان شناخته می شود که یک محصول طبیعی و کاملا ارگانیک برای رفع جوش و آکنه می باشد و پوست را کاملا پاکسازی کرده و لک ها  و تیرگی های پوستی را کاملا برطرف می کند  . این محصول علاوه بر رفع مشکلات پوستی به تقویت و رشد مو کمک کرده و برای تقویت و استحکام ناخن ها استفاده می شود .

این محصول مناسب پوست های چرب و مستعد آکنه بوده و چربی پوست را تنظیم کرده و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کند و بیماری های  پوستی درمان می کند .روغن درخت چای خاصیت ضد باکتریای و آنتی اکسیدانی بالایی دارد که به بهبود جای جوش در سریع ترین زمان ممکن کمک می کند.

روغن درخت چای به دلیل خاصیتت آنتی باکتریالی که دارد ضد قارچ می باشد و قارچ های اطراف ناخن را به خوبی پاک سازی کرده  و برای  پاک سازی پوست بهتر است این روغن را با روغن جوجوبای درمانگیاه مخلوط کنید تا اثر بخشی آن چند برابر شود.

این محصول علاوه بر اثرات عالی که روی پوست می گذارد تاثیر فوق العاده ای روی رشد و پرپشتی مو ها گذاشته و شوره سر را کاملا برطرف کرده و به مو درخشندگی و سلامتی می دهد.

استفاذه از روغن درخت چای یک راه حل عالی برای داشتن پوستی سالم و جوان می باشد و به دلیل خواص فوق العاده ای که دارد  در همه کشور ها از محبوبیت خاصی برخوردار است.

 روغن درخت چای ضد جوش

روغن درخت چای ضد جوش

سخن آخر

اگر به دنبال پوستی سالم و زیباو درخشان هستید بهتر است به حای استفاده از داروها و مواد شیمیایی که اثرات زیان باری برای بدن دارند از روغن گیاهی برای رفع جوش استفاده کنید، روغن گیاهی نه تنها جوش و آکنه را برطرف می کنند به درمان مشکلات پوستی بسیار کمک کرده ولک ها و تیرگی های پوستی را نیز بر طرف می کنند.

روغن گیاهی محصولاتی کاملا بی خطر هستند که هیچ عوارض جانبی برای بدن ندارند و جوانی و سلامتی را به شما هدیه می دهند.