کلمات کلیدی متن: درمان قطعی عفونت واژن با داروی گیاهی | درمان خانگی عفونت واژن | داروی گیاهی برای عفونت رحم | داروی گیاهی برای درمان عفونت زنانه | درمان عفونت واژن در طب سنتی |


عفونت بانوان و اهمیت انتخاب بهترین داروی عفونت واژن

عفونت واژن یا التهاب واژن به وضعیتی گفته می‌شود که با التهاب و عفونت در منطقه واژن همراه است و نیاز به درمان عفونت واژن هرچه سریعتر ضروری به نظر می رسد.

علل مختلفی برای این نوع عفونت وجود دارد، از جمله عوامل عفونی میکروبی، تغییرات هورمونی، تحریک شدید، استفاده از محصولات شیمیایی تحریک‌کننده، سیستم ایمنی ضعیف و عوامل استرس‌زا.

عفونت واژن از شایع ترین بیماری ها در زنان است به طوری که از هر 4 خانم ،3 زن این بیماری را در طول زندگی خود ممکن است بارها تجربه و نیاز به درمان عفونت واژن پیدا کند.

عفونت واژن مجاری ادراری و دستگاه تناسلی را معملا در فاصله سنی بلوغ تا دوران یائسگی در گیر می کند و در زندگی روزمره خانم ها اختلال ایجاد کرده و مشکلاتی را پدید می آورد.

همچنین عفونت زنان سیستم ایمنی دستگاه تناسلی زنان را در برابر عفونت حساس کرده و باعث دفع رطوبت و ترشحات غیر طبیعی از رحم می شود.

با درمان عفونت زنان در طب سنتی سریعتر می توان به این مشکل خاتمه داد.

خوشبختانه برای درمان قطعی عفونت واژن با داروی گیاهی نیز داروهای مختلفی در دسترس شما قرار دارند که می توانید هرکدام از آنها را استفاده کرده و به سرعت نتیجه بگیرید.

درمانگیاه انواع مختلفی از داروی عفونت واژن را به شما ارائه داده است که همگی از داروهای گیاهی و محصول کارخانجات معتبر داروسازی هستند و با خیالی آسوده می توانید از آنها استفاده نمایید.

درمان عفونت واژن و اهمیت رسیدگی به آن

اگرچه بسیاری از عفونت‌های واژن خفیف و قابل درمان هستند، اما در برخی موارد خطرات خاصی می‌توانند داشته باشند.

در برخی موارد، عفونت واژن می‌تواند به طور مکرر بازگردد و ایجاد عوارض مزمن مانند التهاب مزمن واژن (vaginitis) یا بیماری التهابی لگن (pelvic inflammatory disease) شود.

علاوه بر این، عفونت واژن می‌تواند علامتی از مشکلات جدی‌تری باشد مانند عفونت‌های جنسی، اختلال‌های هورمونی یا بیماری‌های قابل انتقال جنسی (به عنوان مثال سیفیلیس یا هرپس ژنیتال) نیز باشد.

به همین منظور اگر مبتلا به عفونت واژن شدید، توصیه میکنیم که سریعتر به فکر درمان آن باشید و بهترین راه این است که به یک پزشک زنان برای معاینه و تشخیص نوع عفونت مراجعه کنید.

پس از آنکه نوع عفونت شما مشخص شد، می توانید با خیالی آسوده، از انواع داروی گیاهی برای درمان عفونت زنانه استفاده کنید.

انواع عفونت واژن

عفونت قارچی واژن

شایع ترین نوع عفونت در زنان است که عامل اصلی آن قارچی به نام مخمر کاندیدا آلبیکانس است و به طور معمول با خارش و سوزش به خصوص در هنگام ادرار کردن همراه است.

در عفونت قارچی واژن ترشحات به شکل سفید و غلیظ و بدون بو است که باعث ایجاد درد در ناحیه دستگاه تناسلی خواهد شد.

با درمان عفونت زنان در طب سنتی به راحتی می توان از گسترش عفونت قارچی واژن جلوگیری کرد.

عفونت قارچی معمولاً ناشی از یک قارچ به نام Candida albicans است که در واژن وجود دارد.

خوشختانه درمان قطعی عفونت واژن با داروی گیاهی امکان پذیر است و داروهای مختلفی هم برای این مورد تولید شده است.

علائم عفونت قارچی عبارتند از:

  • خارش و سوزش در منطقه واژن و منطقه پرانی
  • قرمزی و التهاب در منطقه واژن
  • ترشحات سفید و چسبنده که به صورت خمیری و یا شبیه به پنیر بیرون می‌آید
  • درد و ناراحتی هنگام رابطه جنسی

 

درمان عفونت زنان در طب سنتی

عفونت قارچی واژن

عفونت انگلی رحم

عفونت انگلی رحم به دلیل فعالیت یک انگل تک سلولی به نام تریکوموناس واژینالیس  ایجاد می شود.

اصلی ترین نشانه های آن، وجود  ترشح واژینال بیش از حد می باشد.

این انگل ها از طریق تماس جنسی یا استفاده از لوازم آلوده به واژن منتقل می شوند.

عفونت انگلی باعث ایجاد ترشحاتی مایل به سبز و بدبو می شود که باعث قرمز شدن بخش خارجی واژن شده و ایجاد خارش و سوزش در ناحیه تناسلی می کند.

عفونت باکتریایی واژن

در عفونت باکتریال واژن، توازن طبیعی بین باکتری‌های مفید و مضر واژن به هم ریخته و تعدادی از باکتر‌ی‌های مشخص رشد بیش از اندازه پیدا می‌کنند. متداول ترین نوع عفونت واژن در خانم‌های بارور است.

عفونت باکتریایی ممکن همراه با سوزش و خارش اطراف واژن باشد و گاهی ترشحات سفید و مایل به خاکستری بوده و کمی رقیق باشد و در برخی موارد نیز هیچ نشانه خاصی ندارد.

همانطور که گفتیم، عفونت باکتریایی معمولاً ناشی از تغییرات در ترکیب معمولی میکروب‌ها در واژن است.

یکی از نوع رایج عفونت باکتریایی عفونت باکتری گرم منفی به نام Gardnerella vaginalis است.

علائم عفونت باکتریایی عبارتند از:

  • بوی نامطبوع یا بوی ماهی در منطقه واژن
  • ترشحات سفید یا خاکستری که به صورت بد بو و به صورت پف مانند هستند
  • خارش و سوزش ملایم

 

علایم اصلی و متداول عفونت واژن

  • سوزش و خارش و بوی نامطبوع واژن و ناحیه تناسلی
  • درد در واژن و دستگاه تناسلی هنگام ادرار و رابطه جنسی
  • وجود ترشحات سفید و آبکی یا غلیظ
  • وجود درد در لگن و دستگاه تناسلی
  • خونریزی بعد از رابطه جنسی

با درمان عفونت زنان در طب سنتی به راحتی می توان به این علایم خاتمه داد و باید گفت درمان قطعی عفونت واژن با داروی گیاهی بسیار ساده است.

چرا که انواع مختلفی از داروی گیاهی برای عفونت رحم و واژن در کشور تولید شده و در داروخانه آنلاین درمانگیاه تعداد زیادی از این داروها موجود و در دسترس شما هستند.

 

عوامل بروز عفونت واژن

خانم هایی که بیماری دیابت یا قند دارند و خانم های باردار بیشتر دچار عفونت واژن شده و خانم هایی که بهداشت فردی را رعایت نکرده و از لوازم بهداشتی مشترک استفاده می کنند بیشتر در معرض بیماری های عفونی هستند.

همچنین استرس، یائسگی و استفاده از لباس های زیر دارای الیاف مصنوعی و موادی، عوامل بروز عفونت واژن را تشدید می کنند.

به طور خلاصه برخی از راهکارهای پیشگیری عفونت واژن عبارتند از:

  • حفظ بهداشت شخصی: رعایت بهداشت شخصی، از جمله شستشوی منظم و ملایم منطقه واژن با آب گرم و ملایم (بدون استفاده از صابون‌ها یا مواد شوینده قوی) و خشک نمودن منطقه به صورت کامل پس از شستشو، می تواند در کاهش خطر عفونت واژن موثر باشد.
  • استفاده از محصولات بهداشتی مناسب: استفاده از محصولات بهداشتی طبیعی و بدون مواد معطر و مواد تحریک‌کننده می تواند به حفظ تعادل pH واژن کمک کند و خطر عفونت را کاهش دهد. همچنین، استفاده از پد‌های قابل تنفس و تعویض آنها به منظور حفظ خشکی و تهویه مناسب در منطقه واژن مفید است.
  • استفاده صحیح از لوازم بهداشتی: هنگام استفاده از لوازم بهداشتی مانند دستمال کاغذی و دستمال توالت، از پاک بودن و تمیزی آنها اطمینان حاصل کنید. همچنین، مراقب باشید که پس از استفاده از دستمال توالت، آن را به سمت منطقه واژن نبرید.
  • انتخاب لباس مناسب: انتخاب لباس‌های زیر مناسب و گشاد، از جنس پارچه نرم و تهویه پذیر (مانند جنس پنبه ای) و جلوگیری از استفاده از لباس‌های بسیار چسبنده و تنگ بر روی منطقه واژن می‌تواند به تهویه و خشک نگه داشتن منطقه واژن کمک کند.
  • اجتناب از عوامل تحریک‌کننده: استفاده از محصولات شیمیایی تحریک‌کننده مانند صابون‌ها، لوسیون‌ها، اسپری‌ها و اشیاء تحریکی دیگر در منطقه واژن را به حداقل برسانید. این مواد می‌توانند تعادل pH واژن را به هم بزنند و خطر عفونت را افزایش دهند.
  • استفاده از روش‌های محافظتی در روابط جنسی: استفاده از روش های حفاظتی لازم در روابط جنسی می‌تواند از انتقال عفونت‌های قابل انتقال جنسی و کاهش خطر عفونت واژن جلوگیری کند.
  • تعادل در جهت غذایی: تغذیه سالم و متنوعی که غنی از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و مواد غذایی غنی از پروبیوتیک‌ها است، می‌تواند به حفظ تعادل میکروبی در بدن کمک کند و خطر عفونت واژن را کاهش دهد.

درمان خانگی عفونت واژن در اکثر موارد آسان است، اما راحت تر از آن، پیشگیری از ابتلا به این نوع عفونت ها است.

با به کار بستن این راهکارها می توانید از ابتلا به عفونت رحم و واژن جلوگیری نموده و سلامت اندام تناسلی خود را به بهترین نحو حفظ کنید.

اما اگر به عفونت واژن مبتلا شده اید و به دنبال درمان قطعی عفونت واژن با داروی گیاهی هستید باید گفت با درمان عفونت زنان در طب سنتی به راحتی می توان عفونت های دستگاه تناسلی را درمان کرد.

 

درمان عفونت زنان در طب سنتی

در این آیتم به راهکارهای طب سنتی در پیشگیری و درمان عفونت زنان در طب سنتی به ویژه ناحیه تناسلی آورده شده است:

سرکه سیب

یکی از روش هایی که از قدیم الایام در درمان عفونت زنان در طب سنتی استفاده می شده است استفاده از سرکه سیب بوده است.

اگر ناحیه واژن دچار سوزش و خارش باشد ، زمانی که پریود نیستید نصف پیمانه سرکه سیب طبیعی را داخل تشت ریخته و به مدت پانزده دقیقه در آن بشینید و حداقل هفنه ای سه بار این عمل را انجام دهید.

این کار علاوه بر آنکه ترشحات زرد رنگ واژن را از بین برده عفونت را نیط به صورت کامل دفع می کند.

درمان عفونت واژن با سرکه سیب از قدیم بین خانم ها مرسوم بوده و بسیاری افراد از این روش نتایج خوبی هم گرفته اند.

درمان خانگی عفونت واژن با عنبر نسارا

بعضی افراد معتقدند که یکی از بهترین انتخاب ها در درمان عفونت زنان در طب سنتی استفاده از عنبرنسارا می باشد.

عنبر نسارا از فضولات الاغ ماده که طبعی گرم دارد و بسیار پرخاصیت است به دست می آید.

برای درمان خانگی عفونت واژن با عنبر نسارا باید یک عدد عنبر نسارا را بگذارید دود کند و سپس داخل ظرفی گذاشته و دهانه ظرف را مقابل واژن گرفته تا دود آن به همه جای دستگاه تناسلی بخورد.

این عمل را بهتر است روزی دوبار انجام دهید تا اثرات درمان عفونت واژن با عنبر نسارا را به صورت کامل ایجاد نموده و ناحیه تناسلی را به خوبی ضد عفونی کند.

اگرچه استفاده از دودها و بخارات درمانی در منابع علمی مورد تایید قرار گرفته است، اما استفاده از عنبر نسارا برای درمان عفونت واژن هنوز مورد تحقیق علمی قرار نگرفته و به همین دلیل نمی توان اثرگذاری آن را تضمین کرد.

اما تعداد خانم هایی که گزارش هایی مبنی بر نتیجه گرفتن از این روش را ارائه کرده اند، کم نبوده است.

استفاده از جوش شیرین برای عفونت واژن

جوش شیرین یک ماده عالی در درمان عفونت زنان در طب سنتی است.

جوش شیرین انواع عفونت های واژن بخصوص عفونت قارچی واژن را درمان کرده و برای درمان خارش و سوزش بسیار مفید است.

فقط نیاز است دو قاشق جوش شیرین را در تشت ریخته و با مقداری آب حل کنید و سپس به مدت بیست دقیقه خود را با آن شستشو دهید و بهتر اسست این عمل را هر روز انجام دهید تا بهبودی کامل حاصل شود.

دقت کنید که استفاده از جوش شیرین برای درمان عفونت واژن اگرچه ممکن است در کوتاه مدت اثر خوبی برای درمان داشته باشد، اما استفاده زیاد از آن باعث به هم ریختن تعادل میکروبی و pH واژن شده و زمینه را برای ابتلا به عفونت های بعدی مساعد می کند.

 گیاه رزماری: دمنوش گیاهی برای عفونت رحم و واژن

رزماری گیاهی است که در درمان عفونت زنان در طب سنتی بسیار نقش به سزایی دارد.

به این صورت که گیاه رزماری را دم کرده و روزانه چند فنجان از این دمنوش بنوشید که منجر به درمان همه عفونت های بدن به خصوص دستگاه تناسلی و واژن می شود.

همچنین می توان این گیاه را در چند لیتر آب ریخته و سپس در آن بشینید و خود را با این محلول شسنشو دهید تا ناحیه تناسلی به خوبی ضد عفونی شود.

اگر به دنبال یک دمنوش گیاهی برای عفونت رحم هستید، می توانید از دمنوش رزماری استفاده کنید.

 سیر

سیر یک ضد عفونی کننده طبیعی بدن در درمان عفونت زنان در طب سنتی است.

برای درمان عفونت واژن و سایر عفونت های بدن می توانید روزانه چند حبه سیر را یه همراه غذا میل کنید.

زیرا سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی برای بدن است که تمام عفونت های بدن به خصوص عفونت های واژن را بدون نیاز به پزشک برطرف می کند.

شرکت داروسازی گل دارو یک کرم واژینال به نام میکوزین را تولید کرده است که از گیاه سیر تولید شده و برای درمان عفونت واژن کاربرد دارد.

اگر به دنبال یک دارو گیاهی برای عفونت رحم و واژن و درمان واژینیت (عفونت واژن) خود هستید که از سیر تولید شده باشد، میکوزین انتخاب خوبی است.

 ترکیب گیاهی ماریانا

شیاف ماریانا دارویی مفید و کاربردی است که کاربردهای زیادی در درمان عفونت زنان در طب سنتی دارد.

این داروی گیاهی علاوه بر آنکه عفونت های مختلف واژن را که باعث بوی بد و سوزش و خارش می شود را درمان کرده در خانم های سن بالا و یا افرادی که زایما های متعدد داشته و باعث گشادی و ارتجاعی بودن واژن شده، عضلات واژن را منقیض کرده و از ارتجاعی بودن آن می کاهد.

ماریانا همچنین  pH واژن را کنترل کرده و به افزایش میل جنسی بانوان بسیار کمک می کند.

این دارو به دو صورت قرص و پودر در بازار موجود می باشد که پودر آن را با کمی آب مخلوط کرده تا به شکل خمیر شود و سپس داخل واژن بگذارید.

همچنین اگر پودر را تهیه کردید می توانید آن را دم کنید و بعد از آن که سرد شد با سرنگ داخل واژن تزریق کنید و یا آنکه محلول را در لکن ریخته و به مدت بیست دقیقه داخل آن بشینید.

اما استفاده از شیاف ماریانا برای درمان عفونت واژن آسان تر بوده و با گذاشتن یک شیاف داخل واژن به مدت 2-3 ساعت و سپس خارج کردن آن بدون نیاز به حل شدن کامل شیاف، نتیجه مد نظر را دریافت خواهید کرد.

شیاف واژینال ماریانا

شیاف واژینال ماریانا

بهترین محصولات برای درمان عفونت واژن و رحم

اسم داروی گیاهی درمان عفونت واژن روش مصرف
شیاف واژینال فیتوواژکس 7 شب شبی یک شیاف
کرم واژینال لکورکس 7 شر شبی یک اپلیکاتور
شیاف واژینفکت 6 شب شبی یک شیاف (درصورت عفونت شدید، 12 روز روزی دو شیاف)
قرص واژینال واژی کلین باریج 10 روز روزی یک قرص بصورت واژینال
شیاف سیموواژ 7 شب هر شب یک شیاف بصورت واژینال
شیاف ماریانا 12 روز روزی یک قرص بصورت شیاف واژینال
کرم واژینال میکوزین 7 شب هر شب یک اپلیکاتور کرم داخل واژن

تا این جای مقاله در مورد درمان عفونت زنان در طب سنتی صحبت کردیم.

در این قسمت میخواهیم در مورد چند محصول خاص و تایید شده سازمان غذا و دارو از لیست محصولات موجود در درمانگیاه را به صورت کارآمد و مفید ارایه دهیم:

قرص عفونت واژن واژی کلین

واژی کلین یک داروی گیاهی است که در تولید آن از دو گیاه مرزنجوش و بادرنجبویه استفاده شده است.

واژی کلین به صورت قرص واژینال تولید شده است که می بایست روزانه یک قرص را به صورت شیاف داخل واژن استفاده نمایید.

واژی کلین جزو محصولات خاص عفونت واژن باکتریال است که به صورت اختصاصی برای درمان عفونت باکتریایی واژن کاربرد دارد.

برای استفاده راحت تر از قرص عفونت واژن واژی کلین، اپلیکاتور رایگان هم در داخل آن قرار داده شده است.

اگر علائم شما حکایت از عفونت باکتریال واژن دارد و به دنبال داروی گیاهی برای درمان قطعی عفونت واژن با داروی گیاهی هستید، می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به صفحه واژی کلین هدایت شوید.

قرص عفونت واژن

واژی کلین باریج شیاف واژینال گیاهی

شیاف واژینال باریج واژی کلین برطرف کننده عفونت های باکتریایی

کرم واژینال میکوزین: داروی گیاهی عفونت واژن

میکوزین یک کرم واژینال است که حاوی عصاره گیاه سیر و همچنین اسانس آویشن است و به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان عفونت واژن کاربرد دارد.

استفاده از پماد میکوزین می تواند طیف مختلفی از عفونت های واژن اعم از قارچی و باکتریایی و انلگلی را درمان کند.

میکوزین توسط شرکت داروسازی گل دارو تولید شده که به عنوان یکی از بهترین و قابل اعتماد ترین برندهای تولید داروهای گیاهی در ایران و خاورمیانه است.

پماد میکوزین به صورت یک کرم واژینال تیوبی 50 گرمی همراه با 7 عدد اپلیکاتور یکبار مصرف استریل رایگان جهت استفاده آسانتر تولید و بسته بندی و به بازار عرضه شده است.

با کلیک بر روی لینک پماد میکوزین می توانید به صفحه این محصول رفته و اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کرده یا اقدام به خرید اینترنتی آن نمایید.

 واژینال میکوزین 2

پماد واژینال میکوزین

شیاف واژینال سیموواژ

سیموواژ نیز یکی دیگر از داروهای گیاهی است که توسط شرکت داروسازی سیمرغ داروی عطار برای درمان عفونت واژن زنان تولید شده است.

این داروی گیاهی برای عفونت رحم و واژن تولید شده و می تواند طیف وسیعی از انواع عفونت های قارچی و باکتریایی را از بین ببرد.

در ترکیب این شیاف واژینال از روغن درخت چای استفاده شده است.

با کلیک بر روی لینک شیاف سیموواژ می توانید به صفحه این محصول بروید و اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنید.

شیاف سیموواژ

شیاف واژینال سیموواژ رفع عفونت های زنان

کرم واژینال لکورکس

لکورکس کرم واژینال گیاهی است که از آویشن برگ پهن تولید شده است که برای درمان عفونت واژن بانوان کاربردهای زیادی دارد.

با استفاده از کرم واژینال لکورکس باریج میتوان سوزش و خارش ناحیه تناسلی و ترشحات زنانه و بوی بد واژن را بدون نیاز به مصرف آنتی بیوتیک که عوارض زیادی برای بدن دارد را  درمان کرد .

لکورکس محصول شرکت داروسازی باریج اسانس می باشد که از شرکت های معتبر در زمینه تولید داروهای گیاهی است.

برای استفاده از کرم واژینال لکورکس ابتدا می بایست اپلیکاتور را پر کرده و بعد از آن اپلیکاتور را داخل واژن فرو برده و با فشردن، کرم داخل آنرا درون واژن تخلیه کنید. این عمل را به مدت 7 الی 10 شب انجام دهید.

لکورکس باریج اسانس

لکورکس باریج اسانس

درمان قطعی عفونت واژن با داروی گیاهی فیتوواژکس

شیاف فیتوواژکس یک محصول گیاهی و ارگانیک از محصولات شرکت داروسازی اکسیر گستر است که در درمانگیاه به شما عرضه شده است.

فیتوواژکس عملکرد بسیار عالی در از بین بردن عفونت های قارچی و باکتریایی زنانه دارد.

با استفاده از شیاف فیتوواژکس عفونت های حجیم و بدبو و زرد که باعث خارش و سوزش شدید در واژن شده و  مشکلات زیادی برای بانوان ایجاد می کند از بین رفته و به راحتی درمان می شوند.

برای درمان خانگی عفونت واژن می توانید شیاف فیتوواژکس را شبی یک عدد به مدت 7 روز به صورت واژینال استفاده کنید.

فیتوواژکس درمان عفونت واژن

شیاف فیتوواژکس درمان عفونت های واژن

واژینفکت : داروی گیاهی برای عفونت رحم و واژن

واژینفکت یک شیاف واژینال و محصولی از شرکت داروسازی بهتا دارو آفرینش است.

در تولید واژینفکت از روغن درخت چای استفاده شده و در درمان عفونت واژن باکتریایی، قارچی و انگلی نقش تاثر گذار و مطلوبی دارد.

می توان از این شیاف به عنوان یک ضدعفونی کننده واژن و رحم استفاده کرد و محیط واژن را از ورود قارچ ها و باکتری ها و انگل های واژن در امان نگه می دارد و این محصول برای همه بانوان امری ضروری است.

اگر عفونت واژن شما برای مدت طولانی درمان نشده و منجر به عفونت رحم شده باشد، می توانید از این شیاف به عنوان داروی گیاهی برای عفونت رحم استفاده کنید.

برای درمان عفونت واژن می توانید روزی یک شیاف واژینفکت را به مدت 6 روز متوالی استفاده کنید و اگر عفونت شدید دارید روزی دو بار به مدت 12 روز از واژینفکت استفاده کنید.

 واژینال واژینفکت بی دی آ

شیاف واژینال واژینفکت بی دی آ

نتیجه گیری در مورد درمان عفونت واژن در طب سنتی

در این نوشتار درباره درمان عفونت زنان در طب سنتی و مشکلات شایع خانم ها صحبت کردیم.

عفونت های زنان در صورتی که درمان نشود می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

به طوری که عدم درمان عفونت واژن مشکلاتی را برای بارداری و قاعدگی ایجاد کند و حتی باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری در زمان بارداری شود که  روی جنین نیز تاثیرات منفی بگذارد.

در این مقاله از درمانگیاه در مورد عفونت زنان با طب سنتی راه حل های گفته شد.

امیدواریم با استفاده از راهکارهای گفته شده به مشکلات عفونی خود بدون نیاز به پزشک پایان دهید و به صورت طبیعی در منزل و از طریق طب سنتی درمان کنید، و از بروز عفونت های جدید نیز پیشگیری کنید و زندگی شاد و بدور از بیماری داشته باشید.