کیست تخمدان یا سندروم تخمدان پلی‌کیستیک که امروزه یک بیماری شایع در بین بانوان است که اگر درمان نشود منجر به مشکلاتی فراوانی در آن ها می شود و در طب مدرن نیز قرص ها ی ضد بارداری و متوفورین برای درمان کیست تخمدان تجویز می شود که در اکثر موارد کارساز نبوده و کیست را دفع نمی کند.

از این رو یکی از بهترین روش های درمان کیست تخمدان یا همان سندروم تخمدان پلی‌کیستیک استفاده از داروهای گیاهی و درمان های طب سنتی است که در اکثر موارد جواب داده و به راحتی فرد را از شر این بیماری راحت کرده است.

برای این منظور در ادامه مقاله به معرفی بهترین داروی گیاهی کیست تخمدان می پردازیم.

کیست تخمدان چیست؟

سندروم تخمدان پلی‌کیستیک یا کیست تخمدان، کیسه ای است که در آن پر از مایع است و درون تخمدان یا روی سطح تخمدان شکل می گیرد.

تخمدان در دو طرف رحم بانوان قرار دارد و نقش اصلی آن در بدن تولید تخمک می باشد.کیست تخمدان در بیشتر زنان به وجود می آید و در اگر کوچک باشد خود به خود و به راحتی بعد از چند ماه دفع شده و نیاز به درمان و داروی خاصی ندارد، اما اگر کیست بزرگ باشد و یا کیست در تخمدان پاره شود بسیار خطرناک بوده و مشکلات زیادی برای فرد به وجود می آورد که این مشکلات می تواند درد لگن، مشکلات زیادی در دوران قاعدگی، درد و سنگینی در شکم و حتی ناباروری زنان شود.

کیست تخمدان یک بیماری شایع به خصوص در دختران جوان می باشد که تا به امروز علت اصلی تشکیل کیست تخمدان مشخص نشده است.

اما بعضی از پزشکان دلیل تشکیل کیست تخمدان را اختلالات هورمونی در دوره قاعدگی می دانند، اختلالات هورمونی در دوران  پریودی روی  تخمک گذاری اثر گذاشته و موجب رها نشدن تخمک می شود و تخمک های رها نشده تبدیل به کیست خواهند شد.

البته رطوب و سردی  در افرادی که سرد مزاج هستند و لباس های نازک پوشیده ودر دوران پریودی زیاد به حمام می روند نیز موجب نفوذ سردی به رحم  آنها می شود که این افراد مستعد کیست تخمدان هستند و ممکن است به کیست تخمدان دچار شوند.

یکی از مهمترین دلایل کیست تخمدان پرخوری و اضافه وزن است،مصرف بیش از اندازه قند مصنوعی موجب ترشح هورمون استروژن و اختلالات هورمونی می شود  و استروژن مانع دفع کیست تخمدان است و باعث ایجاد چربی اطراف شکم می شود.

علائم کیست تخمدان و بهترین داروی گیاهی کیست تخمدان

علائم کیست تخمدان و بهترین داروی گیاهی کیست تخمدان

علائم کیست تخمدان

تشخیص کیست تخمدان بدون انجام آزمایش و سونو گرافی تا حدودی سخت است ولی اگر مشکلاتی مانند خونریزی های شدید پریودی، درد زیاد در لگن و حالت تهوع و استفراغ در دوران قاعدگی،رابطه جنسی دردناک، درد شدید در ناحیه تحتانی بدن، قاعدگی نا منظم داشتید سریع به پزشک مراجعه کنید.

افرادی که به دلیل اختلالات هورمونی دچار کیست تخمدان شده اند علائمی مانند رشد و زبری موهای زائد، ریزش موی  سر، چربی بدن و صورت را داشته باشند که باید به آن بسیار توجه کنند.

اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی

افرادی کیست تخمدان دارند باید به دنبال تغییراتی در سبک زندگی خود باشند تا بتواند راحت تر و سریع تر این بیماری را درمان کنند اولین قدم و مهمترین آن کاهش وزن برای زنانی که اضافه وزن دارند می باشد زیرا چاقی و چربی اطراف شکم و پهلو فرد را مستعد کیست تخمدان یا سندروم تخمدان پلی‌کیستیک می کند و حتما باید ورزش و رژیم غذایی مناسب را در فعالیت روزانه خود قرار دهند تا به  وزن مطلوب برسند.

کسانی که کیست تخمدان دارند باید یک زژیم غذایی مناسب داشته باشند و از خوردن غذاهای چرب و فست فود پرهیز کنند زیرا چاقی و افزایش وزن در افزایش تعداد کیست ها تاثیر گذاشته و درمان بیماری را عقب می اندازد این  افراد همیشه باید وزن خودرا کنترل کرده و خود را لاغر نگه دارند.

افرادی که کیست تخمدان دارند بیشتر باید گوشت سفید مانند مرغ و ماهی مصرف کنند و از مواد غذایی پر فیبر مانند عدس، نخود،کلم بروکلی غافل نشوند و غذاهایی که سرشار از منیزیم هستند مانند موز، بادام،سبزیجات،گردو را در برنامه غدایی خود قرار دهند.

افرادی که کیست تخمدان دارند باید مصرف گوشت زیاد و قهوه و نوشابه پرهیز کنند و از غذاهای هورمونی مانند مرغ به خصوص قسمت بال و گرده تا جای ممکن استفاده نکنند زیرا موجب اختلالات هورمونی می شود. تا جای ممکن از روغن جامد در غذاهای خود استفاده نکنند و مصرف شکلات و کاکائو را تا  خحد ممکن کم کنند.

بهترین داروی گیاهی  کیست تخمدان

 زنجبیل

زنجبیل یکی از بهترین داروی گیاهی کیست تخمدان است ای گیاه فوق العاده به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی  از سرطان تخمدان و رحم جلوگیری می کند و یک ضد درد عالی بوده و کیست های تخمدان را به خوبی دفع می کند.

رازیانه

رازیانه گیاهی است از دل طبیعت که برای زنان روییده است این گیاه اثرات عالی در بدن دارد و برای دفع کیست  های بزرگ تخمدان متخصصان بسیار توصیه می کنند این گیاه برای تقویت رحم و تخمدان ها بسیار مناسب است و اختلالات هورمونی زنان را تا حدود زیادی برطرف می کند بنابراین از رازیانه به عنوان بهترین داروی گیاهی کیست تخمدان است.

کیست تخمدان چیست و بهترین داروی گیاهی کیست تخمدان

کیست تخمدان چیست و بهترین داروی گیاهی کیست تخمدان

ماریانا

شیاف ماریانا دارویی گیاهی که از مواد طبیعی مانند بابونه پونه آویشن  میباشد با خیال راحت می توانید از این محصول استفاده کنید.این شیاف برای درمان کیست تخمدان و عفونت واژن بسیار توصیه می  شود و به عنوان یکی از بهترین داروی گیاهی کیست تخمدان می توان استفاده کرد.

بابونه

دمنوش بابونه از قدیم برای درمان دردهای قاعدگی  و گرفتگی کمر مورد استفاده قرار  می گرفته است و یک تسکین دهنده درد عالی می باشد و در دفع کیست تخمدان نیز بسیار نقش دارد و از خوردن چای بابونه در دوران پیرودی غافل نشوید و این دمنوش عالی که بهترین داروی گیاهی کیست تخمدان است را میل کنید.

سیاهدانه

سیاهدانه در طب سنتی برای  درمان کیست تخمدان توصیه شده است و این داروی گیاهی عالی را همراه با عسل میل کنید تا اثر آن در دفع کیست ها بیشتر شود این معجون را هر روز یک قاشق قبل از غذا میل کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب سرشار از پتاسیم است و از این رو بهترین داروی گیاهی کیست تخمدان استو هر روز مقداری سرکه سیب را با یک لیوان آب و مقداری عسل مخلوط کرده و این مخلوط را دو بار در روز میل کنید تا اثرات عالی آن را مشاهده کنید.

بادام

بادام سرشار از منیزیم می باشد که مصرف آن در دوران پریودی از قدیم الایام بسیار توصیه شده است، بادام به دلیل منیزیم بالایی که دارد یکی از بهترین داروی گیاهی کیست تخمدان است که به راحتی کیست را درمان می کند و مشکلات قاعدگی مانند پریود نامنظم  و دردهای قاعدگی را درمان می کند.

بذر خارمریم

خارمریم یکی از بهترین داروی گیاهی کیست تخمدان است که کبد را به خوبی تقویت می کند و از تولید هورمون های اضافی پرهیز می کند و در نتیجه اختلالات هورمونی  را درمان می کند و بدن را به خوبی پاک سازی می کند.

علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک

علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک

بهترین داروی گیاهی کیست تخمدان در درمانگیاه

پونیکا

کپسول پونیکا یک داروی گیاهی از شرکت دارویی ادیب می باشد که حاوی عصاره انار خشک است که کیست تخمدان و مشکلات قاعدگی را به راحتی درمان می کند .این داروی گیاهی اختلالات هورمونی  را برطرف کرده و دردهای دوران قاعدگی و در کمر را تسکین می دهد و در درمان عفونت واژن نقش به سزایی دارد.

این کپسول در درمان مشکلات بعد از زایمان و عفون های ناشی از زایمان را می تواند درمان کند و مصرف آن در دوران شیر دهی ضرری برای کودک ندارد .

این محصول برای خانم های جوانی که قصد بارداری دارند و به دلیل کیست تخمدان یا تنبلی تخمدان قادر به بارداری نیستند بسیار توصیه شده است و بعد از یک یا چند دوره مصرف آن می توانند با خیال راحت باردار شوند و یک گزینه بسیار مناسبی است.

این کپسول دوبار در روز یکبار صبح به صورت ناشتا و بار دیگر شب قبل از خواب میل کنید.

کپسول پونیکابهترین داروی گیاهی سندروم تخمدان پلی کیستیک

کپسول پونیکا

کلام آخر

امروزه کیست تخمدان در بیشتر بانوان و بویژه بانوان جوان رایج می باشد و متاسفاته این بیماری اگر به خود به خود دفع نشود باعث ایجاد اختلالات زیادی در بدن زنان می شود و علاوه بر درد های شدید در دوران قاعدگی و خون ریزی ها شدید ممکن است روی بارداری آن ها تاثیر گذاشته و آن هارا از لذت مادر شدن منع کند.

از این رو نباید درمان این بیماری را پشت گوش انداخت و بهتر است قبل از آنکه نیاز به عمل های سخت جراحی باشد با بهترین داروی گیاهی کیست تخمدان آن را درمان کنید و از برای همیشه کیست هارا دفع کنید و زندگی سالم داشته باشید.