آرتروز بیماری است که می تواند در هر مفصلی رخ دهد. با این حال، شایع ‌ترین نواحی بدن که درگیر می ‌شوند شامل دست ها، انگشتان دست، شانه، ستون فقرات به طور معمول در گردن یا پایین کمر، باسن و زانوها می شود.

این بیماری مفاصل بدن را نشانه گرفته، اعصاب اطراف آن را تحریک کرده و باعث ایجاد درد شدید در مفاصل می شود. در نتیجه زندگی روزمره افراد را دچار اختلال کرده به طوری که افرادی که بیماری آرتروز دارند بسیار رنجیده خاطر می شوند و به دنبال بهترین داروی گیاهی آرتروز برای درمان هستند.

مفصل جایی است که دو استخوان به هم می رسند. غضروف بافت محافظی است که انتهای استخوان ها را می پوشاند. غضروف ماده ای سخت، لاستیکی و انعطاف پذیر است که نرم تر از استخوان است. وظیفه آن محافظت از انتهای استخوان های داخل مفصل است و به آن ها اجازه می دهد به راحتی در مقابل یکدیگر حرکت کنند.

با بروز آرتروز یا استئوآرتریت، این غضروف شکسته می شود و باعث ساییدگی استخوان های داخل مفصل می شود. این حالت می تواند باعث درد، سفتی و سایر علائم شود.

متاسفانه غضروف آسیب دیده نمی تواند خود را ترمیم کند، زیرا غضروف حاوی هیچ رگ خونی نیست. بنابراین توجه و پیشگیری از آسیب به غضروف اهمیت بسیاری دارد.

هنگامی که غضروف به طور کامل از بین می رود، بافر بالشتکی که فراهم می کند ناپدید می شود و امکان تماس استخوان به استخوان به راحتی ایجاد می شود. تماس استخوان ها به یکدیگر می تواند باعث درد شدید و سایر علائم مرتبط با آرتروز شود.

بعضی از روش های طبیعی و گیاهی می توانند علایم آرتروز را کنترل کرده و تا حد بسیار زیادی درد آن را تسکین دهند تا افراد مبتلا بتوانند فعالیت های روزانه خود را انجام دهند و زندگی بهتری داشته باشند.

در این مطلب تلاش می کنیم چند نمونه از بهترین داروی گیاهی آرتروز را به شما معرفی کنیم. اما پیش از آن باید نگاهی مختصر به عواض این بیماری آزار دهنده داشته باشیم.

عوارض ناشی از بیماری آرتروز

متاسفانه آرتروز می تواند عوارض فیزیکی و حتی مشکلات عاطفی بسیاری ایجاد کند.

عوارض جسمی شامل خواب ضعیف، افزایش وزن در نتیجه درد یا محدودیت حرکتی و مرگ استخوان یا استئونکروز می شود. از دیگر عوارض جسمی می توان به فرسایش رباط ها و تاندون ها، شکستگی خط مو، همارتروز یا خونریزی در نزدیکی مفاصل اشاره کرد. اضطراب و افسردگی به دلیل از دست دادن عملکرد از جمله عوارض عاطفی آرتروز است.

مطالعه مقاله درمانگیاه درباره 9 روغن گیاهی جهت تسکین دردهای مفصلی و سیاتیک نیز به شما پیشنهاد می شود

برای مطالعه اینجا کلیک کنید 👈 9 روغن برای تسکین دردهای مفصلی

درمان خانگی آرتروز با غذاها و داروهای گیاهی

قبل از استفاده از هر دارویی ابتدا باید روش زندگی خود را تغییر دهید تا آن داروی گیاهی اثرات مطلوب تری در درمان بیماری آرتروز داشته باشد که در ادامه به چند نمونه اشاره می کنیم:

مدیریت وزن

اضافه وزن می تواند به مفاصل شما فشار وارد کند و باعث درد شود. کاهش چند کیلوگرم وزن، به کاهش این فشار و کاهش درد کمک بسیاری می کند. کاهش وزن ​​همچنین می تواند خطر بروز سایر مشکلات سلامتی مانند دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهد.

مصرف میوه و سبزیجات تازه

برای کاهش درد آرتروز بهتر است در رژیم غذایی خود از میوه و سبزیجات و غلات و ماهی استفاده کنید و از مصرف غذاهای فست فود و غذاهای فراوری شده پرهیز کنید و از روغن زیتون و کنجد برای طبخ غذا استفاده کنید، این رژیم غذایی نه تنها برای درمان آرتروز مفید است بلکه برای سلامت و ایمنی بدن نیز بسیار پر فایده است.

 کرن بری تازه

نور مستقیم خورشید

یکی از نشانه های کمبود ویتامین D در بدن بیماری آرتروز است زیرا ویتامین D از آسیب دیدگی مفاصل جلوگیری کرده و باعث تولید کلاژن در اطراف مفصل می شود. قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید به مدت 15 دقیقه ویتامین D بدن شمارا تامین می کند به شرطی که این عمل را هفته ای حداقل دوبار انجام دهید.

خواب کافی

استراحت دادن به عضلات می تواند تورم و التهاب را کاهش دهد. با خودتان مهربان باشید و زیاده روی نکنید. خواب کافی در شب نیز می تواند به شما در مدیریت موثرتر درد کمک کند.

شنیدن موسیقی آرام بخش

گوش دادن به موسیقی های آرام و ملایم باعث تولید هورمون هایی در بدن می شود که به فرد حس آرامش می دهد و موجب کاهش درد در بدن می شود. شنیدن موسیقی آرام حس افسردگی را کاهش داده و فرد احساس بهتری به زندگی دارد و بیمارانی آرتروز دارند بسیار مناسب است.

موسیقی و شادی

موسیقی و شادی

گرما و سرما درمانی

برای تسکین درد و سفتی عضلات می توانید با گرما یا سرما درمانی آزمایش کنید. کمپرس گرم یا سرد را به مدت 15 تا 20 دقیقه، چند بار در روز روی مفاصل دردناک قرار دهید.

ورزش های آبی

ورزش در آب یکی از بهترین روش های کاهش درد آرتروز است، زیرا هنگام شنا کردن و راه رفتن در آب باعث می شود فشار کمتری به مفاصل وارد شود و گردش خون را بهبود بخشیده و در نتیجه درد آرتروز را کاهش می دهد و موجب بهبود بیماری می شود.

ورزش های آبی برای درمان آرتروز

ورزش های آبی برای درمان آرتروز

مصرف کلسیم و ویتامین C

کمبود کلسیم به مرور زمان موجب پوکی استخوان و سستی مفاصل می شود و به همین دلیل نباید از مصرف کلسیم غافل شد و افرادی که آرتروز دارند بیشتر باید شیر و لبنیات مصرف کنند. ویتامین C  نیز در تولید کلاژن اطراف مفاصل بسیار نقش دارد و حتما باید در رژیم غذایی خود قرار دهید و موجب کاهش درد آرتروز می شود. بعضی مواد خوراکی که شامل کلسیم و ویتامین C  می باشند مانند کلم بروکلی ،کلم برووکسل ،کلم پیچ و گل کلم را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 

بهترین داروی گیاهی آرتروز

سرکه سیب

سرکه سیب طبیعی سرشار از کلسیم و فسفر بوده که موجب کاهش درد مفاصل می شود. سرکه سیب سموم اطراف مفاصل را کاهش داده و به بهبود بافت مفاصل کمک می کند. مقداری سرکه سیب را به همراه یک قاشق عسل در یک لیوان آب مخلوط کنید و هر روز آن را میل کنید این معجون یکی از بهترین داروی گیاهی آرتروز می باشد.

زنجبیل

زنجبیل یکی از بهترین داروی گیاهی آرتروز در طبیعت است که  خاصیت ضدالتهابی دارد و در آرتروز را به خوبی کاهش می دهد.مصرف زنجبیل خام همراه غذا بسیار پر خاصیت است، البته می توان روغن زنجبیل را در روز چندبار به صورت منظم روی مفاصل بزنید و به خوبی ماساژ دهید این کار در کاهش درد بسیار مناسب است.

زنجبیل برای درمان آرتروز

زنجبیل برای درمان آرتروز

زردچوبه

زرد چوبه مانند زنجبیل خاصیت ضدالتهابی دارد و در درمان آرتروز بسیار موثر است.

می توانید یک قاشق کوچک زردچوبه را در پیر مخلوز کنید و میل کنید تا از اثرات آن مطلع شوید.

ادویه زردچوبه یکی از بهترین انواع داروی گیاهی آرتروز می باشد که در هر آشپزخانه ای یافت می شود.

زیره سیاه

زیره سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و به دلیل داشتن اسید سالیسیک در کاهش درد آرتروز بسیار موثر است و یکی از بهترین داروی گیاهی آرتروز می باشد. برای درمان بهتر دو قاشق زیره سیاه را در آب جوش دم کنید و این دمنو را هرروز ناشتا و قبل خواب میل کنید.

رازیانه

رازیانه سرشار از فیبر بوده و به کاهش درد و التهاب مفاصل بسیار کمک می کند، ویتامین C موجود در رازیانه سیستم بدن را افزایش داده و بیماری آرتروز را ئرمان می کند. استفاده از دمنوش رازیانه و یا عرق رازیانه بهترین داروی گیاهی آرتروز می باشد که نباید از مصرف آن غافل شد.

رازیانه کمک به رفع مشکلات هورمونی زنان

رازیانه کاهش درد مفاصل

 

در ادامه مقاله به معرفی داروهای گیاهی آرتروز درمانگیاه می پردازیم:

کپسول فلکسوجوینت

کپسول فلکسوجوینت محصول شرکت فراطب می باشد که داروی گیاهی فوق العاده عالی برای کاهش درد مفاصل می باشد این ذارو علاوه بر کاهش درد مفاصل به درمان آرتروز و روماتیسم و نقرص نیز کمک کرده و موجب بهبود و کاهش بیماری می شود.

فلکسوجوینت یک کپسول کاملا گیاهی و طبیعی است که بر اساس طب سنتی ایرانی از بهترین مواد گیاهی تهیه شده است و موجب کاهش درد آرتروز می شود.

این دارو مواد فاسد و سموم اطراف مفاصل را تخلیه کرده و منجر به بهبود عملکرد مفاصل شده و به درمان آرتروز و روماتیسم کمک می کند.

کپسول فلکسوجوینت خشکی مفاصل را برطرف می کند و در نتیجه حساسیت و کم نحرکی مفاصل را برطرف می کند و باعث افزایش سوخت و ساز غضروف عا می شود.

کپسول فلکسوجوینت علاوه بر درمان آرتروز به درمان درد های ناحیه تهتانی بدن مثل لگن ،سیاتیک و … کمک می کند.

این محصول مقاصل ، غضروف ها و عضلات بدن را به خوبی تقویت می کند و از بیماری های مفصلی پیشگیری می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول فلکسوجوینت

 فلکسوجوینت بهترین داروی گیاهی آرتروز

فلکسوجوینت بهترین داروی گیاهی آرتروز

پماد اکبر 2

پماد اکبر 2 محصول شرکت حکیم مومن تبریزی، از جمله پمادهای موثر در بازار جهت رفع دردهای آرتریت و روماتوئید کاربرد دارد. ترکیبات گیاهی این پماد نظیر آویشن، نعنا، زردچوبه، عصاره هل و میخک موجب کاهش دردهای روماتیسمی و عضلانی شده و به بهبود و درمان نقرس نیز کمک می کند. مصرف این پماد موضعی به ویژه به ورزشکاران حرفه ای که دچار ضرب دیدگی و دردهای عضلانی شده اند نیز توصیه می شود.

اینجا کلیک کنید 👈 پماد اکبر 2

پماد اکبر 2

پماد اکبر 2

قرص کومینون

قرص کومینون ساخت شرکت حکیم مومن بوده که در ان از گیاهی به نام سورنجان استفاده شده است که این گیاه برای رفع التهاب مفاصل بسیار موثر است علاوه بر ان از قرص کومینون می توانید برای کمر درد، زانو درد  استفاده کنید.

قرص کومینون علاوه بر گیاه سورنجان دارای گزنه، آویشن و زوفا نیز می باشد که این گیاهان که موجب غضروف سازی شده و در درمان سیاتیک و نقرس بسیار موثر است.

این محصول به دلیل خواص فراوانی که دارد دردهای مفاصل کل بدن مانند ستون فقرات ،گردن و .. کاهش می دهد و درد های استخوانی و عضلانی بدن را نیز بهبود می بخشد و به عنوان یکی از انواع بهترین داروی گیاهی آرتروز شناخته می شود.

قرص کومینون همچنین بر روی درد های عصبی اسکلتی مثل دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی نیز تاثیر گذاشته و آن ها را تا حد خوبی برطرف می کند.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص کومینون

 کومینون حکیم 2

کومینون حکیم یکی از بهترین داروی گیاهی آرتروز

قرص رازی

شرکت دانش بنیان داروسازی نیاک با به کارگیری ترکیبات گیاهی، یک داروی موثر در تسکین و درمان درد آرتروز تولید کرده است. هشت گیاه دارویی مورد استفاده در قرص رازی موجب درمان دیسک کمر، درمان سیاتیک، آرتروز و دردهای مشابه عضلانی و اسکلتی می شود. هلیله زرد، صبر زرد، سورنجان، کتیرا، زیره سبز، زنجبیل، مصطکی و فلفل سیاه محتویات قرص رازی را شامل می شود. مقدار و نحوه مصرف قرص رازی متناسب با میزان میزان پیشرفت و نوع بیماری، متفاوت است.

اینجا کلیک کنید 👈 قرص رازی

 آرتروز

آرتروز

کپسول کورکدن

کپسول کورکدن یک محصول ژلاتینی بوده که حاوی زردچوبه است و برای کاهش درد و التهاب مفاصل و التهابات پوستی و گوارشی می باشد این محصولذ سر شار از آنتی اکسیدان بوده و به درمان آرتروز و روماتیسم بسیار کمک می کند.

این محصول کاملا گیاهی بوده و سیتم ایمنی بدن را تقویت می کند و در درمان سرطان و عوارض شیمی درمانی بسیار موثر است.

کپسول کورکدن را می توان به عنوان یک مکمل دارویی برای سلامتی قلب و دستگاه گوارش مصرف کرد.

این محصول در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها مانند دیابت و آلزایمر و ام اس نقش به سزایی دارد.

اینجا کلیک کنید 👈 کپسول کورکدن

 کورکدن زردچوبه

کورکدن زردچوبه

قطره سی ام باریج

نعنا و کرفس، دو ترکیب شگفت انگیز در کنار یکدیگر که به طور معجزه آسایی می توانند درد مفاصل را کاهش دهند. هریک از این ترکیبات در انواع شکل های دارویی نظیر قرص یافت می شوند اما این بار شما می توانید این دو ترکیب را به راحتی در قطره سی ام باریج استفاده کنید. مقداری از قطره سی ام باریج را بر ناحیه درد ماساژ دهید و شاهد تسکین درد خود باشید.

اینجا کلیک کنید 👈 قطره سی ام باریج

قطره سی ام باریج

قظره سی ام باریج کاهش دردهای عضلانی

کلام آخر

امروزه بیماری آرتروز به دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی ناسالم بسیار رایج شده است و گاهی اوقات دردهای ناشی از آرتروز به قدری طاقت فرسا و شدید است که فرد را دچار مشکل کرده و زندگی روزمره آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

این رو بهتر است ابتدا سبک زندگی خود را تغییر دهید و از مصرف میوه و سبزیجات و لبنیات غافل نشوید و برای کاهش دردهای مفاصل و عضلات از بهترین داروی گیاهی آرتروز استفاده کنید تا یک زندگی سالم و به دور از درد و رنج داشته باشید.