با پا درد چه کنیم ؟

همه ما در هر سن و سالی و در هر موقعیتی حتما به نوعی پا درد را تجربه کرده ایم.  گروه تحقیقات فروشگاه اینترنتی درمانگیاه در این مقاله توصیه هایی از دید طب ایرانی برای شما دارد. پا درد میتواند در نواحی مختلف پا مثل انگشتان،مچ پا،ساق پا،ران پا و…… باشد. و دلایل متنوعی می تواند داشته باشد؛از جمله بیماری های پا مثل آرتروز و واریس ، خواب رفتن پاو یا کهولت سن، ورزش های نامناسب،تغذیه نامناسب،استفاده از کفش های پاشنه دار و یا تنگ که ما در این مقاله میخواهیم راه هایی برای تسکین پا درد با توجه به طب ایرانی به شما ارائه دهیم.

توصیه ها در طب ایرانی

اگر به پا درد مبتلا هستید ضمن پرهیز از خوردن قند و شکر باید از سرپا ایستادن زیاد،نشستن زیاد در توالت و پوشیدن کفش پاشنه دار و تنگ پرهیز کنید. از خوراکی هایی که پا درد را تسکین میدهد مثل آب هویج،آب زردک،آبغوره،سیر،ریحان،آب هندوانه با سکنجبین،آّب هندوانه با شیر خشت استفاده کنید.

با پا درد چه کنیم

با پا درد چه کنیم

درد ساق پا

وقتی که رسوبات کلسترول شریان های پا را تنگ شکند.ممکن است موجب گرفتگی عضلات و ضعف ساق پا شود و دردهای شدیدی را در ساق پا ایجاد کند. در صورت مبتلا شدن به این بیماری از خوردن این خوراکی ها پرهیز کنید.

  • تخم مرغ
  • مغز گردو
  • پنیر شور پرچرب
  • چربی ها

واریس

برای درمان واریس  جوراب مخصوص واریس بپوشید. از خوردن گوشت گاو و کلم پرهیز کنید.از کارهای سرپایی و بالا رفتن از کوه  پرهیز کنید.باید از خوراکی هایی مثل آبلیمو، عدس و پیاز زیاد استفاده کنید. زیاد به حمام بروید و هنگام خواب یک بالش زیر پاها قرار دهید. که پا بالاتر از سطح معمولی خود قرار گیرد . حتما حتما کفش مناسب انتخاب کنید.

خواب رفتن پا

خواب رفتن پا میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. که بیشتر به علت فشار بر یکی از اعصاب پا به وجود آمده باشد. مثلا وقتی شما برای مدتی پاهایتان را روی هم انداخته باشید به اعصاب پا فشار آمده و امکان دارد که پا به خواب برود. که در این حالت احساس سوزن سوزن شدن در پا بوجود می آورد. که پس از مدت کوتاهی بر طرف میشود.برای رفع خواب رفتگی پا سیب درختی،سبزیجات تازه و شیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید.